Lediga jobb som Orderadministratör i Flen

Se lediga jobb som Orderadministratör i Flen. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Flen som finns hos arbetsgivaren.

Orderadministratör till Dellner Dampers AB, Flen

Ansök    Mar 25    Experis AB    Orderadministratör
Om tjänsten Du kommer att ha en central roll i kundorderprocessen och ansvara för att hantera och optimera orderflöden med fokus på effektivitet, kvalitet och kundnöjdhet. Tjänsten kräver en proaktiv inställning och ett tätt samarbete med inköp och produktion för att optimera materialtillgång och leveransprecision. Även om du inte har något direkt personalansvar, förväntas du leda och samordna tvärfunktionella samarbeten för att säkerställa effektiva proc... Visa mer
Om tjänsten

Du kommer att ha en central roll i kundorderprocessen och ansvara för att hantera och optimera orderflöden med fokus på effektivitet, kvalitet och kundnöjdhet. Tjänsten kräver en proaktiv inställning och ett tätt samarbete med inköp och produktion för att optimera materialtillgång och leveransprecision. Även om du inte har något direkt personalansvar, förväntas du leda och samordna tvärfunktionella samarbeten för att säkerställa effektiva processer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

* Självständigt hantera och optimera kundorderprocessen.
* Registrera, granska och bekräfta kundorder i affärssystemet.

* Säkerställa att dokumentation, logistik och kvalitetskrav uppfylls.

* Planera och optimera order utifrån ledtider, kapacitet och materialtillgång.

* Proaktivt kommunicera med kunder vid eventuella förändringar eller avvikelser.

* Samarbeta tätt med inköp och produktion för att optimera leveranser.

* Bidra till produktionsplanering för att minimera flaskhalsar och förseningar.


Är du en noggrann och proaktiv person med erfarenhet av orderhantering och produktionsplanering? Dellner Dampers söker dig som vill bidra till ökad effektivitet, kvalitet och kundnöjdhet.



Vem är du?

Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av orderadministration, inköp eller försäljning, alternativt en YH-utbildning som kvalificerad inköpare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i MPS-system och har en god förståelse för affärssystem. Vidare har du en stark grund inom administrativa och planeringsrelaterade arbetsuppgifter. Erfarenhet av produktionsplanering och kapacitetsoptimering är starkt meriterande, och vi ser gärna att du är van vid att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö.

Du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt. Dessutom behärskar du Officepaketet på en avancerad nivå, inklusive Word, Excel och PowerPoint.

Du är en person som trivs med att ta ansvar, är självgående, tar egna initiativ, driver processer framåt och hittar lösningar på problem. Vidare har du en god förmåga att samarbeta och kommunicera och bygger goda relationer både internt och externt.

Varför Dellner Dampers?

Hos oss får du möjligheten att arbeta i en framåtblickande organisation som fokuserar på innovation och kvalitet. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får vara med och påverka både företagets utveckling och våra kunders framgångar. Vi har ett väldigt tätt samarbete mellan våra avdelningar sälj, konstruktion och utveckling för att uppnå den bästa möjliga kundupplevelsen.

Mer om Dellner Dampers

Dellner Dampers har levererat kundanpassade hydrauliska dämpare till världsledande företag med huvudfokus på tågindustrin, men även till världsledande bro-företag, företag inom materialhantering etc. under de senaste 50 åren.
Vår mission är att leverera en optimal lösning till våra kunder på deras vibrations och energiabsorberande behov. Vi gör det genom att erbjuda en bred produktflora av hydrauliska dämpare samt buffertar och en nyckel i vår framgång är att vår produktutveckling och produktion görs in-house i Sverige och i nära samverkan med våra ledande kunder på en internationell marknad.

Vi är 53 anställda och levererar produkter för cirka 120 miljoner kronor årligen till våra kunder som är spridda över världen. Omkring 95 procent går på export till framförallt Europa, Kanada, Asien och USA. Vi ingår i Dellner-koncernen som bland annat är världsledande på koppel till tågindustrin.

Sedan sommaren 2019, ägs 100% av Dellner-koncernen av investmentbolaget EQT. EQT:s mål med sin portfolio av företag, är att skapa en stadig tillväxt och genom professionalism, satsning på utveckling och inom gruppens starka industriella nätverk och expertis inta en marknadsledande position.

Läs mer på www.dellnerdampers.se

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Dellner Dampers med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor, kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke på 070-377 54 27 alternativ [email protected]

Urval sker löpande, välkommen med din ansökan! Visa mindre

Orderadministratör till Dellner Dampers AB, Flen

Ansök    Feb 20    Experis AB    Orderadministratör
Om tjänsten Du kommer att ha en central roll i kundorderprocessen och ansvara för att hantera och optimera orderflöden med fokus på effektivitet, kvalitet och kundnöjdhet. Tjänsten kräver en proaktiv inställning och ett tätt samarbete med inköp och produktion för att optimera materialtillgång och leveransprecision. Även om du inte har något direkt personalansvar, förväntas du leda och samordna tvärfunktionella samarbeten för att säkerställa effektiva proc... Visa mer
Om tjänsten

Du kommer att ha en central roll i kundorderprocessen och ansvara för att hantera och optimera orderflöden med fokus på effektivitet, kvalitet och kundnöjdhet. Tjänsten kräver en proaktiv inställning och ett tätt samarbete med inköp och produktion för att optimera materialtillgång och leveransprecision. Även om du inte har något direkt personalansvar, förväntas du leda och samordna tvärfunktionella samarbeten för att säkerställa effektiva processer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

* Självständigt hantera och optimera kundorderprocessen.
* Registrera, granska och bekräfta kundorder i affärssystemet.

* Säkerställa att dokumentation, logistik och kvalitetskrav uppfylls.

* Planera och optimera order utifrån ledtider, kapacitet och materialtillgång.

* Proaktivt kommunicera med kunder vid eventuella förändringar eller avvikelser.

* Samarbeta tätt med inköp och produktion för att optimera leveranser.

* Bidra till produktionsplanering för att minimera flaskhalsar och förseningar.

Är du en noggrann och proaktiv person med erfarenhet av orderhantering och produktionsplanering? Dellner Dampers söker dig som vill bidra till ökad effektivitet, kvalitet och kundnöjdhet.

img src="https://sae3ndp007.blob.core.windows.net/swe/fbec20d5-c9d8-4511-9991-8dc6c7f6ceb7.jpg">

Vem är du?

Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av orderadministration, inköp eller försäljning, alternativt en YH-utbildning som kvalificerad inköpare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i MPS-system och har en god förståelse för affärssystem. Vidare har du en stark grund inom administrativa och planeringsrelaterade arbetsuppgifter. Erfarenhet av produktionsplanering och kapacitetsoptimering är starkt meriterande, och vi ser gärna att du är van vid att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö.

Du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt. Dessutom behärskar du Officepaketet på en avancerad nivå, inklusive Word, Excel och PowerPoint.

Du är en person som trivs med att ta ansvar, är självgående, tar egna initiativ, driver processer framåt och hittar lösningar på problem. Vidare har du en god förmåga att samarbeta och kommunicera och bygger goda relationer både internt och externt.

Varför Dellner Dampers?

Hos oss får du möjligheten att arbeta i en framåtblickande organisation som fokuserar på innovation och kvalitet. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får vara med och påverka både företagets utveckling och våra kunders framgångar. Vi har ett väldigt tätt samarbete mellan våra avdelningar sälj, konstruktion och utveckling för att uppnå den bästa möjliga kundupplevelsen.

Mer om Dellner Dampers

Dellner Dampers har levererat kundanpassade hydrauliska dämpare till världsledande företag med huvudfokus på tågindustrin, men även till världsledande bro-företag, företag inom materialhantering etc. under de senaste 50 åren.
Vår mission är att leverera en optimal lösning till våra kunder på deras vibrations och energiabsorberande behov. Vi gör det genom att erbjuda en bred produktflora av hydrauliska dämpare samt buffertar och en nyckel i vår framgång är att vår produktutveckling och produktion görs in-house i Sverige och i nära samverkan med våra ledande kunder på en internationell marknad.

Vi är 53 anställda och levererar produkter för cirka 120 miljoner kronor årligen till våra kunder som är spridda över världen. Omkring 95 procent går på export till framförallt Europa, Kanada, Asien och USA. Vi ingår i Dellner-koncernen som bland annat är världsledande på koppel till tågindustrin.

Sedan sommaren 2019, ägs 100% av Dellner-koncernen av investmentbolaget EQT. EQT:s mål med sin portfolio av företag, är att skapa en stadig tillväxt och genom professionalism, satsning på utveckling och inom gruppens starka industriella nätverk och expertis inta en marknadsledande position.

Läs mer på www.dellnerdampers.se

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Dellner Dampers med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor, kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke på 070-377 54 27 alternativ [email protected]

Urval sker löpande, välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administratör till nyöppnad verkstad i Strängnäs!

Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro ... Visa mer
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.

Arbetsuppgifter
Nu söker vi administratörer till vår kund i Strängnäs! Du kommer arbeta på en nyöppnad fordonsanläggning. Här söker vi dig som är effektiv och är van med att hantera flera ärenden, du är en fena på att administrera uppgifter i olika typer av program och har en stor systemförståelse.

Urval av abetsuppgifter:
- Intern kommunikation
- Beställa delar till verkstaden
- Fakturering
- Extern kommunikation

Arbetet börjar med en 6 månaders visstidsanställning som konsult med goda möjligheter för tillsvidareanställning och även direktanställning hos kunden.
Arbetstid: dagtid måndag-fredag
Start: Enligt överenskommelse.

Din profil
För att lyckas i denna rollen hos vår kund tror vi du har ett hjärta som klappar extra mycket för bilar. Troligtvis har du några års erfarenhet i branschen alternativt utbildning inom fordon.
Om du är noggrann, kommunikativ, strukturerad och har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, kan du vara den person vi letar efter. Följande kvalifikationer är viktiga för att lyckas i rollen:

- Har erfarenhet från fordonsbranschen och strävar efter att ta nästa steg i din karriär.
- Ansvarsfull, engagerad och driven.
- Goda kommunikationsfärdigheter i svenska/engelska.
- B-Körkort är ett krav.

Meriterande om du tidigare arbetat som verkstadsadministratör eller likande.

Låter detta som en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. (Vi undanber oss ansökningar via mejl.) Visa mindre

Administratör och husmor

Administratör till Flen, Helgesta-Hytlinge församlings pastorsexpedition, med husmorsuppgifter – i Strängnäs stift. Flen, Helgesta-Hyltinge församling ligger mitt i Sörmland, ca en timmes pendling från Stockholm och pendlingsbart från andra orter runtomkring. Vi är ett nybyggt arbetslag som bygger kyrka tillsammans. Nu söker vi dig som är serviceinriktad, prestigelös och självständig person med god samarbetsförmåga, som är god lagspelare, social och öppen ... Visa mer
Administratör till Flen, Helgesta-Hytlinge församlings pastorsexpedition, med husmorsuppgifter – i Strängnäs stift.
Flen, Helgesta-Hyltinge församling ligger mitt i Sörmland, ca en timmes pendling från Stockholm och pendlingsbart från andra orter runtomkring. Vi är ett nybyggt arbetslag som bygger kyrka tillsammans. Nu söker vi dig som är serviceinriktad, prestigelös och självständig person med god samarbetsförmåga, som är god lagspelare, social och öppen men även ödmjuk och stabil. Arbetet kräver att du kan planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Vi ser att du jobbar med “laget före jaget” och att du som ”ansiktet” utåt är den som visar vad vi som församling står och arbetar för. Du kommer att möta många människor i många olika sammanhang, i allt från glädje till sorg. Det är viktigt att bemötandet är både mänskligt och professionellt. Du måste kunna arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att samarbeta. Arbetet ställer krav på att du är serviceinriktad, flexibel och initiativtagande samt att du förstår betydelsen av ett gott bemötande.
Du kommer bland annat att ta emot samtal, lägga in bokningar, arbeta med Avenysystemet, handha arkiv och diarium, vara post- och GDPR ansvarig samt sköta det rullande administrativa arbetet i församlingen. Du kommer också vara husmor i församlingshemmet – detta innebär att kökstjänst ingår i din befattning, samt viss städning.

Dina personliga kvalifikationer:
- Utvecklingsbenägen, ansvarsfull, ordningsam och engagerad
- God administratör
- Öppen och positiv person
- Har dokumenterad erfarenhet av Avenybokning, arkiv och diarie-arbete, kan hantera Svenska kyrkans hemsida
- Delar Svenska kyrkans värderingar och tro och liv
- Vid behov – dock ytterst sällan - är beredd att arbeta kväll och helg
- Att du älskar att arbeta med människor


Du har:
- Körkort B
- Datavana
- Dokumenterad erfarenhet
- Utbildning som krävs för Svenska kyrkans IT-system


I arbetet ingår bland annat:
- Regelbundet kvalitets- och GDPR-säkra IT-verksamheten och tillhörande systemstöd
- Systemansvar för IT och applikation, t.ex. Microsoft 365 och Eniacs Aveny
- Bokning av kyrkliga handlingar (dop, vigsel och begravningar)
- Handläggning av ärenden i diariet samt arkivet
- Viss ekonomiadministration
- Medlems- och verksamhetsregister (Kbok + Kyrksam)
- Andra administrativa uppgifter som posthantering, inköp, statistik med mera.
- Daglig tillsyn och städning

Flen, Helgesta-Hyltinge församling vill vara en hållbar arbetsplats såväl ekonomiskt, personellt och miljömässigt. Av dig förväntar vi att du är lojal med din arbetsgivare, är villig att bidra till helheten och utvecklas med övriga anställda och församlingen. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet och tillämpar fri prövningsrätt.
För tjänsten gäller löne- och anställningsvillkor i enlighet med Svenska kyrkans kollektivavtal. Provanställning kan komma att tillämpas.
Anställningen avser 100 % från 1/3 2023 eller enligt överenskommelse. Ange löneanspråk i din ansökan.
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Skicka in din ansökan med följande bilagor CV, personligt brev och intyg på utbildningar/ kurser/ kompetens senast 27 november via mejl till [email protected]
Ofullständig ansökan beaktas ej.
Urval sker löpande och du kan komma att kallas till intervju innan ansökningstidens utgång. Två referenspersoner kräver vi av dig som kallas till intervju.

Vill du veta mer?
Kontakta:
Kommunal, ombudet i Flen 010-4428730, [email protected]
Kyrkoherde Jael Ahlin, 0157-157 31, [email protected]
Kyrkorådets ordförande Magnus Henriksson, 0157-157 49, [email protected]
Vision, Lena Kratz, 016-403 36 64, [email protected]? Visa mindre

Innesäljare

Ansök    Jun 29    AB Momento    Orderadministratör
AB Momento är en av världens främsta tillverkare av hylsor för maskinell åtdragning av skruvförband. Vi är marknadsledande i Norden och har export till ca 65 länder, exportandelen är 80%. Vi tillverkar även specialverktyg. Vi har även maskinskruvmejslar, industrihydraulik och hydrauliska mutterdragare och vi utför även värmebehandling på lego. All tillverkning sker i våra lokaler i Flen. Vi är 40 anställda och omsätter 57 Mkr. Vi har även ett dotterbolag i... Visa mer
AB Momento är en av världens främsta tillverkare av hylsor för maskinell åtdragning av skruvförband. Vi är marknadsledande i Norden och har export till ca 65 länder, exportandelen är 80%. Vi tillverkar även specialverktyg. Vi har även maskinskruvmejslar, industrihydraulik och hydrauliska mutterdragare och vi utför även värmebehandling på lego. All tillverkning sker i våra lokaler i Flen. Vi är 40 anställda och omsätter 57 Mkr. Vi har även ett dotterbolag i Tyskland, Momento GmbH. På vår hemsida: www.momento.se/jobs får du veta mera.
Innesäljare
Vi söker en serviceinriktad medarbetare till vår kundtjänst.
Ytterligare information om tjänsten lämnas av Torbjörn Palmberg
tfn 070 – 379 44 16
Skriftlig ansökan sänds senast den 23 juli med e-post till [email protected] Visa mindre