Lediga jobb som Administrativ assistent i Flen

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Flen. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Flen som finns hos arbetsgivaren.

Bemanningsassistent 100% till bemanningsenheten

Ansök    Mar 8    Flens kommun    Administrativ assistent
I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa. Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta. Vi erbjuder friskvårds- och läkarvårdsersättning. ... Visa mer
I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa. Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta. Vi erbjuder friskvårds- och läkarvårdsersättning.





Arbetsplats

 

Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar; avdelning Äldre, avdelning Myndighet och avdelning Barn, Unga, Vuxna

 

Bemanningsenheten arbetar mot kommunens enheter inom äldreomsorgen-, barn, unga, vuxna, såsom äldreboenden, hemtjänst, boendestöd, gruppbostäder, personlig assistans samt barnomsorgen.

 

Arbetsuppgifter

 

Vi på bemanningsenheten söker nu en bemanningsassistent som arbetar administrativt med bland annat rekrytering och bemanning av vikarier till dom olika verksamhetsområdena inom socialförvaltningen och barn- utbildning och kulturförvaltningen, 

 

Kompetens

 

För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet från liknande arbete. Det är viktigt att du är tydlig i din kommunikation och att du behärskar svenska språket väl i tal och skrift. Att du är lyhörd och uppmärksam i kontakt med andra medarbetare. Viktigt är att ha ett bra bemötande.

 

Viktigt är att du har datavana för hantering av schemaläggning, kunskap i Time Care - MA, Time Care - Pool, Visma PS självservice, Winlas och Combine.

 

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

 

Omfattning/varaktighet

 

100% tillsvidaretjänst, Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kommer att ske löpande under rekryterings perioden.





Lön





Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

 

Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun har subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Vi erbjuder även flexibel arbetstid. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.





Kontaktperson

 

Camilla Andersson, tf enhetschef 

0157-430853

[email protected]

 

Fackliga kontaktpersoner

Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0157-430000





Välkommen med din ansökan senast 220325 Visa mindre

Administrativ chefsassistent till socialförvaltningen, Flens kommun

Ansök    Okt 18    Flens kommun    Administrativ assistent
Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden och vår organisation förändras varför behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärt... Visa mer
Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb.

Omvärlden och vår organisation förändras varför behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare genom professionellt och respektfullt bemötande.

Vill du utvecklas på ett professionellt och personligt plan samtidigt som du gör skillnad för andra? Har du erfarenhet inom chefsstöd och administration? Gillar du varierande arbetsuppgifter där den ena dagen inte är den andra lik? Avdelningen Barn, Unga, Vuxna söker nu administrativ chefsassistent – är det du?

Avdelningen Barn, Unga, Vuxna (BUV) är en av tre avdelningar inom Flens socialförvaltning och är en ren utförarverksamhet med insatser inom stöd, behandling, socialpsykiatri och LSS. Avdelningen leds av avdelningschef och sju enhetschefer.  

Avdelningens uppdrag utgår från biståndsbeslut fattade av Avdelning Myndighet men omfattar också öppna insatser. Vi arbetar med stöd i det dagliga livet till klienter och brukare i alla åldrar.

Utöver stödfunktioner som gruppledare, föreståndare, stödpedagoger och samordnare har avdelningen idag tre assistenter vikta till var sitt enhetschefs-team. Vi söker nu ytterligare en assistent som i huvudsak ska arbeta mot Enhet Stöd och behandling. 

Inom enheten stöd och behandling ryms idag Nova stödboende för ungdomar, Nova behandling för personer med missbruk- och beroendeproblematik, medberoende, behov av anhörigstöd och ViNR (våld i nära relation), familjebehandlargruppen med systemteoretiskt och lösningsfokuserad familjebehandling såsom stödjande samtal, praktisk/pedagogisk hjälp i hemmet och individuellt utformat samverkansstöd på olika arenor. Enheten rymmer också socialförvaltningens förebyggande insatser t.ex. på Familjecentralen.



Arbetsuppgifter

I befattningen ingår att ge administrativt stöd till hela avdelningen, men din huvudsakliga arbetsuppgift är att bistå enhetschef för Stöd och behandling med allt från rutinartade till mer kvalificerade administrativa uppgifter och sysslor. Rollen har således en bred spännvidd där du är involverad i administrativa uppgifter kopplat till både verksamhets- och personaladministration såsom t.ex. beställningar, fakturering, systemstöd, bemanning och scheman, upprättande av rutiner, avtal och protokoll. Du är på så sätt “en spindel i nätet” och ges möjlighet att både förvalta och utveckla rutiner inom ditt område. Du medverkar även i ledningsgrupper där du för minnesanteckningar. 

För att genomföra ditt arbete måste du ha lätt för att sätta dig in i flera verksamheter och förstå de olika behoven som finns inom hela avdelningen. Du bör vara lika intresserad av rutinartade administrativa sysslor som att finna innovativa lösningar och genomföra förbättringsarbete. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på självständighet, ett systematiskt arbetssätt, serviceorientering, flexibilitet och förmåga att arbeta med många bollar i luften. 

Kvalifikationer
Vi söker dig med så väl gymnasieexamen från administrativ/ekonomisk inriktning som påbyggnadsutbildningar inom administration (eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig). Du har flera års erfarenhet av administrativt arbete. Meriterande med mångårig erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete i socialförvaltning eller annan kommunal verksamhet. Du har en mycket god förmåga att kommunicera samt uttrycka dig i det svenska språket både i tal och skrift samt mycket god datavana. Körkort är ett krav.

För att lyckas i uppdraget måste du ha en hög känsla för service, organisation och struktur, vara självgående och våga ta egna initiativ. Du är flexibel och prestigelös i ditt sätt, trivs att samarbeta med andra och trygg i dig själv och i din professionella roll. Du bör också ha förmåga att se förändringspotential i administrativa rutiner och våga föreslå förändringar. 

Som person trivs du i en flexibel roll med många olika parallella uppgifter i tidvis högt tempo. Vidare har du lätt för att knyta nya kontakter både inom och utanför den egna organisationen och trivs med ett omväxlande och utmanande arbete. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper vid rekryteringen och söker medarbetare med rätt attityd, inställning och som delar Flens kommuns värderingar.



Övrigt
Tjänsten är heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Flens kommun tillämpar individuell lönesättning och flexsystem. Vi erbjuder semesterväxling och friskvårdssubvention. Vi erbjuder en arbetsplats med engagerade chefer och medarbetare där vi arbetar utifrån våra värdeord: stolthet, öppenhet, omtanke, respekt och ansvar. Flens kommun arbetar aktivt för ökad jämställdhet och mångfald, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.

Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan! Sista ansökningsdag 2022-11-06 Visa mindre

Administrativ assistent äldreomsorgen

Ansök    Apr 25    Flens kommun    Administrativ assistent
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!   Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värd... Visa mer
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

 

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.

Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar; Avdelningen äldre, Avdelningen myndighet och Avdelningen för barn unga och vuxna.

 

Arbetsuppgifter

Som administrativ assistent inom äldreomsorgen har du en enorm bredd i arbetsuppgifter. Du kommer att fungera som koordinator i verksamheten vilket innebär ett nära samarbete med enhetschefen och även tät kontakt med personalen. Dina arbetsuppgifter kommer i första hand vara att ansvara för bemanning, schemläggningssystemet TimeCare och TimeCare pool, personalsystemet PS Självservice, verksamhetssystemet Combine, kvalitetsledningssystemet samt systemet där man hanterar anställningsavtal, Winlas. 

Du kommer även att hantera fakturor, beställningar, inköp, boka lokaler, boka utbildningar, förbereda och skriva protokoll på möten, hantera hyresgästernas nycklar och fickpengar, handkassor samt göra felanmälningar på allt som rör fastigheten, ansvara för larmsystemet, handleda extratjänster/nystartsjobbare samt i övrigt inom verksamheterna förekommande arbetsuppgifter som assistent. 

 

Vi ?söker? ?dig

Vi söker dig som kan arbeta självständigt och som lägst har en gymnasieexamen med administrativ/ekonomisk inriktning. Du har flera års erfarenhet av administrativt arbete och en mycket god förmåga att kommunicera samt uttrycka dig i det svenska språket både i tal och skrift samt mycket god datavana. Du ska ha goda kunskaper inom ekonomi och personaladministration. Körkort är ett krav.

 

 

Dina? ?egenskaper

För att lyckas i uppdraget måste du ha en hög känsla för service, organisation och struktur, vara självgående och våga ta egna initiativ. Du är flexibel och prestigelös i ditt sätt, trivs att samarbeta med andra och trygg i dig själv och i din professionella roll. Du bör också ha förmåga att se förändringspotential i administrativa rutiner och våga föreslå förändringar. 

Som person trivs du i en roll med många olika parallella uppgifter i tidvis högt tempo. Du måste vara ekonomiskt medveten, vara kvalitetsmedveten och att kunna se möjligheter i att aktivt kunna bidra till att utveckla vår verksamhet. Du måste kunna arbeta självständigt men ska även ha förmågan att arbeta i team och bidra till att helheten fungerar.  

Vidare har du lätt för att knyta nya kontakter både inom och utanför den egna organisationen och trivs med ett omväxlande och utmanande arbete. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper vid rekryteringen och söker medarbetare med rätt attityd, inställning och som delar Flens kommuns värderingar.

 

Varaktighet,arbetstid

Tillsvidareanställning 100 %, dagtid
Tillträde snarast möjligt, enligt överenskommelse. 

Lön

Flens kommun tillämpar individuell lönesättning

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2022-05-31 Visa mindre

Administrativ assistent till förvaltningsövergripande stab

Ansök    Feb 24    Flens kommun    Administrativ assistent
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrun... Visa mer
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande. 

Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar; avdelning Äldre, avdelning Myndighet och avdelning Barn, Unga, Vuxna.

Arbetsuppgifter 

Som administrativ assistent i socialförvaltningens stab har du stor bredd i dina arbetsuppgifter. Du kommer att tillhöra en nystartad administrativ enhet och få vara med att forma gruppen och utarbeta arbetsprocesser för det administrativa stöd som ges till förvaltningens ledningsgrupp. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av ekonomi-, faktura- och personaladministration, att föra protokoll vid facklig samverkan, samt övrigt chefsstöd och deltagande i olika utvecklingsprojekt.

Vi söker dig 

Vi söker dig som kan arbeta självständigt och som har en gymnasieexamen med administrativ/ekonomisk inriktning. Du har flera års erfarenhet av ekonomiskt och administrativt arbete och en mycket god förmåga att kommunicera samt uttrycka dig i det svenska språket både i tal och skrift samt mycket god datavana. Du ska ha hög ansvars- och servicekänsla med fokus på att följa regelverk som styr socialförvaltningens arbete. Du bör ha dokumenterat goda kunskaper inom ekonomi, personaladministration och dokumentation. Meriterande är om du tidigare har arbetat inom socialförvaltningens verksamhetsområden.. Har du dessutom arbetat i Googlemiljö, Combine, Unit4 eller Lex är det extra meriterande. Det är även meriterande att ha särskild kompetens inom dataskyddsförordningen GDPR.

Dina egenskaper 

För att lyckas i uppdraget måste du ha en hög känsla för service, organisation och struktur. Du behöver vara självgående och våga ta egna initiativ, men också trivas med att samarbeta med andra. Du är kvalitetsmedveten och ser möjligheter i att aktivt kunna bidra till att utveckla vår verksamhet och har i detta förmågan att se förbättringspotential i administrativa rutiner.

Utöver detta har du lätt för att knyta nya kontakter både inom och utanför den egna organisationen och trivs med ett omväxlande och utmanande arbete. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och professionalitet vid rekryteringen och söker medarbetare som delar Flens kommuns värdegrund. 

Varaktighet, arbetstid 

Vikariat 100 %, dagtid till och med 230101
Tillträde snarast möjligt, enligt överenskommelse. 

Lön Flens kommun tillämpar individuell lönesättning 

Ansökan Sista ansökningsdag: 2022-03-10

Kontaktpersoner:

Cecilia Jonsson

Enhetschef 0157-430486

Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0157-43 00 00 Visa mindre

Administrativ assistent med ekonomikompetens

Ansök    Feb 21    Flens kommun    Administrativ assistent
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrun... Visa mer
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande. 

Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar; avdelning Äldre, avdelning Myndighet och avdelning Barn, Unga Vuxna.

Arbetsuppgifter 

Som administrativ assistent inom avdelning Myndighet  har du stor bredd i dina arbetsuppgifter. Du är direkt placerad under enhetschef. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av ekonomi-, faktura- och personaladministration samt handläggning av ärenden. Utöver dessa arbetsuppgifter tillkommer det bland annat chefsstöd, rapportering och dokumentation samt viss service till medarbetarna. 

Vi söker dig 

Vi söker dig som kan arbeta självständigt och som har en gymnasieexamen med administrativ/ekonomisk inriktning. Du har flera års erfarenhet av ekonomiskt och administrativt arbete och en mycket god förmåga att kommunicera samt uttrycka dig i det svenska språket både i tal och skrift samt mycket god datavana. Du ska ha hög ansvars- och servicekänsla med fokus på att följa regelverk och kvalitet som följer ditt arbete. Du måste vidare ha dokumenterat goda kunskaper inom ekonomi, personaladministration och dokumentation. Meriterande är om du har arbetat inom socialförvaltningens verksamhetsområden.. Har du dessutom arbetat i Googlemiljö, Combine, Unit4, Kvalitetsledningssystem och Lex eller andra system är det extra meriterande. 

Dina egenskaper 

För att lyckas i uppdraget måste du ha en hög känsla för service, organisation och struktur, vara självgående och våga ta egna initiativ. Du är flexibel och prestigelös i ditt sätt, trivs att samarbeta med andra och trygg i dig själv och i din professionella roll. Du bör också ha förmåga att se förändringspotential i administrativa rutiner och våga föreslå förändringar. Som person trivs du i en roll med många olika parallella uppgifter i tidvis högt tempo. Du är kvalitetsmedveten och ser möjligheter i att aktivt kunna bidra till att utveckla vår verksamhet. Du måste kunna arbeta självständigt men ska även ha förmågan att arbeta i team och bidra till att helheten fungerar. 

Vidare har du lätt för att knyta nya kontakter både inom och utanför den egna organisationen och trivs med ett omväxlande och utmanande arbete. Vi lägger stor vikt vid din personliga professionalitet vid rekryteringen och söker medarbetare med rätt attityd, inställning och som delar Flens kommuns värderingar. 

Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet. 

Varaktighet, arbetstid 

Vikariat 100 %, dagtid till och med 230431 Tillträde snarast möjligt, enligt överenskommelse. 

Lön Flens kommun tillämpar individuell lönesättning 

Ansökan Sista ansökningsdag: 2022-03-05 

Kontaktpersoner:

Jimi Caftemo

Enhetschef 0157-430360

Emma Cortinovis

Enhetschef 0157-430391

 

Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0157-43 00 00 Visa mindre

Administratör till Barn- och elevhälsan, stöd- och utvecklingsenheten

Ansök    Okt 7    Flens kommun    Administrativ assistent
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdeg... Visa mer
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Arbetsplats

Från att vara en central Elevhälsa har Flens kommun tagit steget till att bli en central Barn- och elevhälsa och stödenhet med ett helhetsperspektiv omfattande förskola, grundskola och gymnasium. Vi står inför många spännande utmaningar med möjlighet att utveckla Barn- och elevhälsan, stöd- och utvecklingsenheten. Vi utvecklar verksamheterna mot en trygg och hälsofrämjande lärmiljö där måluppfyllelsen ökar. På grund av pensionsavgång söker vi nu en administratör.

 

Arbetsuppgifter

Du arbetar med lönehantering, fakturor, internfakturering, debiteringar, diarieföring, arkivering, registrering av myndighetsbeslut, elevregistrering i verksamhetssystem och du administrerar behörigheter och lösenord åt våra medarbetare i våra verksamhetssystem. Du sköter posthantering, beställningar, beredning av myndighetsbeslut och hantering av ansökningar inför tilläggsbelopp. Du är systemansvarig för våra verksamhetssystem. Du bereder och inhämtar underlag inför mottagande i grund/-gymnasiesärskola och externa skolplaceringar åt verksamhetschef. Du är sammankallande till olika möten och du bistår elevhälsans medicinska insats med att rekvirera journaler från andra skolor samt inhämtar samtycken. Du samarbetar med vår medicinskt ledningsansvariga skolsköterska inför upprättande av patientsäkerhetsberättelse och du bereder avvikelserapportering till verksamhetschefen. Du upprättar rutiner och arbetar med revidering av planer. 

 

Detta innebär att:

Du är en nyckelperson för verksamhetschefen och är dennes stöd i administrativt arbete. Du är verksamhetens kommunikatör och kontaktperson externt. Du bereder och avlastar verksamhetschefen med dokumentation. Du kommunicerar beslut och förfrågningar och du arbetar med intern och extern kommunikation. Du hanterar och bereder verksamhetschefens kontakt med socialtjänst, LSS, habilitering, barn- och ungdomspsykiatri och i förekommande fall polis. Du tar fram underlag och statistik inför uppföljning av verksamhetens kvalitet och ekonomi. Du arbetar tätt tillsammans med medarbetare i verksamheten och du har tät kontakt med administratörer och handläggare inom förvaltningen. 

 

Anställningen

Anställningsform: Tillsvidareanställning, semestertjänst

Omfattning: Heltid 

Tillträde: Januari 2022



Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet av administrativa uppdrag från skolvärlden. Meriterande är att ha god kännedom om juridik såväl skollag som hälso-sjukvårdslagen, patientdatalagen och offentlighet- och sekretesslag. Meriterande är erfarenhet av flera verksamhetsformer och av flera verksamhetssystem. 

 

Goda vitsord från tidigare chef kring hög grad av service och flexibilitet, är ett grundkrav. Som person är du strukturerad, engagerad och driftig. Du är noggrann i det du gör och du har mycket god planeringsförmåga. Du har en god förmåga att samverka med andra och tar även egna initiativ och arbetar självgående. Du är bekväm med att fatta egna beslut. Du är transparent i din kommunikation med andra och värnar om en god arbetsmiljö för alla. Du bidrar till trygghet, trivsel och omtanke.

 

Du är kommunikativ och kan uttrycka dig mycket väl på svenska i såväl tal som i skrift och du behärskar engelska väl. Du har givetvis en god datavana och du kan hantera digitala verktyg. Jag söker dig som har en hög arbetsmoral, har lätt för att knyta nya kontakter och har hög grad av social kompetens. 

 

Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. 

 

Kontaktpersoner

Verksamhetschef, Carolina Eriksson 0157-430 230

 

Medicinskt ansvarig skolsköterska, Ingela Skoglund 0157-430 249

 

Fackliga kontaktpersoner

SSR , Anna Ohlsson 0157-430 253

Vårdförbundet, Elisabeth Berglund 0157-430 240

Lärarnas riksförbund, Ellinor Ohliv, 0157- 430 248

 

Ansökan

Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast fredagen den 22 oktober 2021.

 

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Chefsassistent till avdelningschef, Flens kommun

Ansök    Jun 17    Flens kommun    Administrativ assistent
Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden och vår organisation förändras varför behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärt... Visa mer
Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb.
Omvärlden och vår organisation förändras varför behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare genom professionellt och respektfullt bemötande.

Vill du utvecklas på ett professionellt och personligt plan samtidigt som du gör skillnad för andra? Har du erfarenhet inom chefsstöd och administration? Gillar du varierande arbetsuppgifter där den ena dagen inte är den andra lik? Avdelningschef för avdelningen Myndighet och Uppdrag funktionsnedsättning söker nu chefsassistent – är det du?

I avdelningen Myndighet och Uppdrag funktionsnedsättning (MoUf) ryms idag Myndighet och Uppdrag (en enhet för myndighetsutövning) samt sex utförarområden. Avdelningen kommer inför 2022 övergå till en ren utförarverksamhet inom socialförvaltningen.  

Avdelningens ledningsgrupp består av avdelningschef och idag sju enhetschefer samt stab. 

Avdelningens uppdrag utgår från biståndsbeslut fattade av Myndighet och uppdrag och utförare arbetar med stöd i det dagliga livet till brukare och klienter. 

 

Arbetsuppgifter
I befattningen ingår att ge administrativt stöd till hela avdelningen, men din huvudsakliga arbetsuppgift är att bistå avdelningschefen med allt från rutinartade till mer kvalificerade administrativa uppgifter och sysslor. Rollen har således en bred spännvidd där du är involverad i administrativa uppgifter kopplat till både verksamhets- och personaladministration såsom t.ex. beställningar, fakturering, webbuppdateringar, upprättande av rutiner, avtal och protokoll, remisser samt tjänsteskrivelser. Du är på så sätt “spindeln i nätet” på avdelningen och ges möjlighet att både förvalta och utveckla rutiner inom ditt område. Du medverkar även i ledningsgruppen där du för minnesanteckningar. 

För att genomföra ditt arbete måste du ha lätt för att sätta dig in i avdelningens verksamhet och förstå de olika behoven som finns i hela socialförvaltningen. Du bör vara lika intresserad av rutinartade administrativa sysslor som att finna innovativa lösningar och genomföra förbättringsarbete. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på självständighet, ett systematiskt arbetssätt, serviceorientering, flexibilitet och förmåga att arbeta med många bollar i luften.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig med så väl gymnasieexamen från administrativ/ekonomisk inriktning som påbyggnadsutbildningar i form av t.ex. masterclass för chefsassistenter och/eller kompletterande högskoleutbildning (eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig). Du har flera års erfarenhet av administrativt arbete. Meriterande med mångårig erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete i socialförvaltning eller annan kommunal verksamhet. Du har en mycket god förmåga att kommunicera samt uttrycka dig i det svenska språket både i tal och skrift samt mycket god datavana. Körkort är ett krav.

För att lyckas i uppdraget måste du ha en hög känsla för service, organisation och struktur, vara självgående och våga ta egna initiativ. Du är flexibel och prestigelös i ditt sätt, trivs att samarbeta med andra och trygg i dig själv och i din professionella roll. Du bör också ha förmåga att se förändringspotential i administrativa rutiner och våga föreslå förändringar. 

Som person trivs du i en flexibel roll med många olika parallella uppgifter i tidvis högt tempo. Vidare har du lätt för att knyta nya kontakter både inom och utanför den egna organisationen och trivs med ett omväxlande och utmanande arbete. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper vid rekryteringen och söker medarbetare med rätt attityd, inställning och som delar Flens kommuns värderingar.

Övrigt
Vår nuvarande chefsassistent ska gå på föräldraledighet och vi söker nu en vikarie under denna tid.

Tjänsten är heltid, vikariat fram till januari 2023 med goda möjligheter till förlängning alternativt tillsvidareanställning. Önskat tillträde senast september 2021. 

Flens kommun tillämpar individuell lönesättning och flexsystem. Vi erbjuder semesterväxling och friskvårdssubvention. 

Vi erbjuder en arbetsplats med engagerade chefer och medarbetare där vi arbetar utifrån våra värdeord: stolthet, öppenhet, omtanke, respekt och ansvar.

Flens kommun arbetar aktivt för ökad jämställdhet och mångfald, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.

Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan! Sista ansökningsdag 210704

Kontaktperson

Avdelningschef Maria Rosenqvist, [email protected]
Chefsassistent Erika Bengtsson, [email protected]

Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0157-43 00 00 Visa mindre

Handläggare till receptionen på enheten Egen försörjning

Ansök    Mar 31    Flens kommun    Administrativ assistent
Välkommen till Flens kommun – Sörmlands hjärta. Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegru... Visa mer
Välkommen till Flens kommun – Sörmlands hjärta.

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.  

 
Arbetsplats
Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar, Individ och familj, Funktionsnedsättning och Äldreomsorg. Enheten för egen försörjning finns organisatoriskt inom avdelningen Individ och familj och har som huvuduppdrag att hjälpa människor att finna vägar till en egen försörjning. 

Tjänsten är placerad inom gruppen Ekonomiskt stöd som består av gruppledare, socialsekreterare och rehabiliteringssamordnare. 

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består i att bemanna receptionen på enheten Egen försörjning. Receptionen tar emot ansökningar om ekonomiskt bistånd och svarar på frågor om ansökningsförfarandet och hjälper människor att orientera sig i samhället.  

I arbetsuppgifterna ingår även administration av nya ansökningar gällande ekonomiskt bistånd samt hantering av förmedlingsmedel och återkrav.  

Kompetens
Vi söker dig med adekvat utbildning och erfarenheter. Tidigare vana av myndighetsutövning är önskvärt. Då vi använder verksamhetssystemet Combine är det en fördel om du har arbetat i systemet tidigare och erfarenhet av arbete med ekonomiskt bistånd är starkt meriterande.

Vi söker dig som kan arbeta självständigt samt är flexibel och organiserad. Du har ett gott bemötande, god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Det är viktigt att du ser samverkan som en framgångsfaktor. 

Socialförvaltningen lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varaktighet/omfattning
Tillsvidareanställning. Tillträde efter överenskommelse under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Lön
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Övrigt
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun erbjuder subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.

Kontaktpersoner
Jimi Caftemo, Enhetschef,  Egen försörjning, 0157-43 03 91 

Fackliga kontaktpersoner
Nås via kommunens växel 0157-43 00 00

Välkommen med din ansökan senast den 2020-04-15 Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Feb 19    Flens kommun    Administrativ assistent
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdeg... Visa mer
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Vi söker en vikarie till ekonomiavdelningen i Flens kommun. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som ekonomiassistent är att hantera det dagliga flödet av kund- och leverantörsfakturor, kontering, matchning och avvikelser. I arbetet ingår även att vara ett stöd till andra både intern, mot övriga förvaltningar och externt i fakturarelaterade frågor.

 

Vem är du?

Viktigt för denna roll är att du har några års erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent med ansvar för reskontra. Du trivs att arbeta självständigt och i en roll med omväxlande arbetsuppgifter. Du är ansvarsfull, noggrann och orädd och tar gärna egna initiativ men framförallt är du självgående. Du ska ha datavana, vara bra på att kommunicera, kunna arbeta ihop med andra likväl som självständigt. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i Agresso/Unit 4 eller liknande ekonomisystem.

 

Vikariatet är heltid och i första hand till 2021-12-31

 

Kontaktperson

Jeanette Lijesnic

Ekonomichef

Telefonnummer 0157-430120 Visa mindre

Barnomsorgshandläggare, ett varierande uppdrag i Flens kommun

Ansök    Nov 11    Flens Kommun    Administrativ assistent
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdeg... Visa mer
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Arbetsplats

Förvaltningskontoret
Barn-, utbildning och kulturförvaltningen har uppdraget att vara en länk mellan barn-, utbildnings- och kulturnämnden och verksamheterna, verkställa och följa upp fattade beslut samt ansvarar för det systematiskt kvalitetsarbete och utvecklingsarbete på huvudmannanivå.

Förvaltningsenhetens vision
Vi tar ansvar och arbetar för en verksamhet med hög kvalitet som genomsyras av arbetsglädje och lust till lärande.

Tillsammans driver vi utveckling med sikte på framtiden.

Arbetsuppgifter/uppdrag
Uppdraget innebär arbetsuppgifter inom barnomsorgshandläggning, interkommunala placeringar, debiteringar, bearbetning av statistik samt att ingå i arbetsprocessen med ansökan om godkännande och rätt till bidrag för att bedriva fristående förskola och tillsyn av de förskolor som är godkända.
Uppdraget som handläggare är en viktig roll för våra vårdnadshavare, barn och medarbetare inom förskolor, fritidshem och fritidsklubbar.
Du är för många vårdnadshavare den första kontakten med vår verksamhet, då din huvudsakliga arbetsuppgift är placeringsärenden inom barnomsorgen.
Uppdraget leds av förvaltningschefen och ingår i teamet på vårt förvaltningskontor.
Du får en arbetsgivare som leder och verkar enligt sina värdeord respekt, omtanke, öppenhet, ansvar, kvalitet och stolthet. En arbetsgivare med höga förväntningar med närhet till ledning och styrning.

KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning som arbetsgivaren finner lämplig samt
erfarenhet av arbetsuppgifter inom handläggning, eller liknande, samt erfarenhet inom barn- och utbildningssektorn.

Vi vill att du är bekväm med att driva ditt eget arbete och att samarbeta i grupp. Vi söker dig med god organisatorisk förmåga som kan uttrycka dig tydligt och enkelt i skrift och tal. Du har vana att jobba i digitala verksamhetssystem. Du är utåtriktad och bekväm med nya situationer samt mån om att skapa goda relationer med medborgare och kollegor.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där god social förmåga och servicekänsla är en självklarhet. Kommunens centrala värdeord är; stolthet, öppenhet, omtanke, respekt, kvalitet och ansvar.

Omfattning
100 %. Tjänsten är tillsvidare. Tillträde snarast.

Lön
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning

Kontaktpersoner:
Lena Furén

Sista ansökningsdag: 22 november 2019 Visa mindre

Administrativ assistent med ekonomikompetens

Ansök    Jan 10    Flens Kommun    Administrativ assistent
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdeg... Visa mer
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar; Avdelningen för Äldreomsorg, Funktionsnedsättning/Myndighet och uppdrag samt Individ och familj.

 

Arbetsuppgifter 

Som administrativ assistent inom avdelningen Individ och familj, har du stor bredd i dina arbetsuppgifter. Du är direkt placerad under avdelningschef i staben tillsammans med två andra administratörer. Du kommer serva enheterna Egen försörjning och Utförarenheten Barn, unga och vuxna samt vid behov täcka upp vid frånvaro för de övriga administratörerna. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av ekonomi, faktura och personaladministration samt handläggning av ärenden som återsöks hos Migrationsverket. Utöver dessa arbetsuppgifter tillkommer det bl a chefsstöd, rapportering och dokumentation samt viss service till medarbetarna. 

 

Vi söker dig 

Vi söker dig som kan arbeta självständigt och som har en gymnasieexamen med administrativ/ekonomisk inriktning. Du har flera års erfarenhet av ekonomiskt och administrativt arbete och en mycket god förmåga att kommunicera samt uttrycka dig i det svenska språket både i tal och skrift samt mycket god datavana. Du ska ha hög ansvars- och servicekänsla med fokus på att följa regelverk och kvalitet som följer ditt arbete. Du måste vidare ha dokumenterat goda kunskaper inom ekonomi, statistikhantering, personaladministration och dokumentation. Meriterande är om du har arbetat inom socialförvaltningens individ och familjeomsorg. Har du dessutom arbetat i Googlemiljö, Combine, Kvalitetsledningssystem och Lex eller andra system är det extra meriterande. 

 

Dina egenskaper 

För att lyckas i uppdraget måste du ha en hög känsla för service, organisation och struktur, vara självgående och våga ta egna initiativ. Du är flexibel och prestigelös i ditt sätt, trivs att samarbeta med andra och trygg i dig själv och i din professionella roll. Du bör också ha förmåga att se förändringspotential i administrativa rutiner och våga föreslå förändringar. Som person trivs du i en roll med många olika parallella uppgifter i tidvis högt tempo. Du är kvalitetsmedveten och ser möjligheter i att aktivt kunna bidra till att utveckla vår verksamhet. Du måste kunna arbeta självständigt men ska även ha förmågan att arbeta i team och bidra till att helheten fungerar. 

Vidare har du lätt för att knyta nya kontakter både inom och utanför den egna organisationen och trivs med ett omväxlande och utmanande arbete. Vi lägger stor vikt vid din personliga professionalitet vid rekryteringen och söker medarbetare med rätt attityd, inställning och som delar Flens kommuns värderingar. 

Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet.

 

 

Varaktighet,arbetstid 

Tillsvidareanställning 100 %, dagtid Tillträde snarast möjligt, enligt överenskommelse. 

 

Lön Flens kommun tillämpar individuell lönesättning 

 

Ansökan Sista ansökningsdag: 2020-01-31

 

Kontaktpersoner: 

Magdalena Palmcrantz

Avdelningschef

0157 - 430360

 

Helene Sjöström

Administrativ Assistent

0157 - 430925

 

Fackliga företrädare söks via växeln

0157 - 430000 Visa mindre

Administrativ assistent äldreomsorgen

Ansök    Nov 25    Flens Kommun    Administrativ assistent
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegr... Visa mer
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.

Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar; Avdelningen för Äldreomsorg, Funktionsnedsättning/Myndighet och uppdrag samt Egen försörjning/Individ och familj. 

Arbetsuppgifter

Som administrativ assistent inom äldreomsorgens område tre, Malmköping och Sparreholm, har du en enorm bredd i arbetsuppgifter. Du kommer att fungera som koordinator i verksamheterna, vilket innebär nära och tät kontakt med personalen. Du kommer att hantera fakturor, beställningar, inköp, handkassor, fastighetsfrågor, personalfrågor, verksamhetsfrågor, planera och förbereda möten, skriva protokoll, ansvara för bilfrågor och andra inom verksamheterna förekommande arbetsuppgifter. 

Vi ?söker? ?dig

Vi söker dig som kan arbeta självständigt och som lägst har en gymnasieexamen med administrativ/ekonomisk inriktning. Du har flera års erfarenhet av administrativt arbete och en mycket god förmåga att kommunicera samt uttrycka dig i det svenska språket både i tal och skrift samt mycket god datavana. Du ska ha goda ledaregenskaper och gärna en bakgrund som gruppledare. Du måste vidare ha dokumenterat goda kunskaper inom ekonomi, statistikhantering och personaladministration. Körkort är ett krav då tjänsten kan förläggas inom hela området.

Dina? ?egenskaper

För att lyckas i uppdraget måste du ha en hög känsla för service, organisation och struktur, vara självgående och våga ta egna initiativ. Du är flexibel och prestigelös i ditt sätt, trivs att samarbeta med andra och trygg i dig själv och i din professionella roll. Du bör också ha förmåga att se förändringspotential i administrativa rutiner och våga föreslå förändringar. 
Som person trivs du i en roll med många olika parallella uppgifter i tidvis högt tempo. Du är kvalitetsmedveten och ser möjligheter i att aktivt kunna bidra till att utveckla vår verksamhet. Du måste kunna arbeta självständigt men ska även ha förmågan att arbeta i team och bidra till att helheten fungerar.  

Vidare har du lätt för att knyta nya kontakter både inom och utanför den egna organisationen och trivs med ett omväxlande och utmanande arbete. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper vid rekryteringen och söker medarbetare med rätt attityd, inställning och som delar Flens kommuns värderingar.

Varaktighet,arbetstid

Tillsvidareanställning 100 %, dagtid
Tillträde snarast möjligt, enligt överenskommelse. 

Lön
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2019-12-15

Kontaktpersoner:

Elisabeth Johansson, [email protected] 0157-431285 Visa mindre

Projektadministratör i Flen

Ansök    Okt 15    Randstad AB    Administrativ assistent
Projektadministratör i Flen arbetsbeskrivning. Har du tidigare erfarenhet av en stöttande roll vid arbete i projekt? I den här rollen kommer du att administrera och strukturera projektdokumentation. Vi ser att du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet av MS Project samt att du är en god kommunikatör. Passar denna beskrivning in på dig? Sök tjänsten idag för uppdrag genom randstad hos vår kund i Flen. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss... Visa mer
Projektadministratör i Flen
arbetsbeskrivning.

Har du tidigare erfarenhet av en stöttande roll vid arbete i projekt? I den här rollen kommer du att administrera och strukturera projektdokumentation. Vi ser att du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet av MS Project samt att du är en god kommunikatör. Passar denna beskrivning in på dig? Sök tjänsten idag för uppdrag genom randstad hos vår kund i Flen.



Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



ansvarsområden.

Här välkomnas du till ett stort företag i Flen. Arbetsgruppen består av 10 personer varav en är projektledare. Tillsammans kommer ni att driva ett projekt gällande en större flytt av verksamheten. Frågeställningar som kan dyka upp under projektets gång handlar dels om den fysiska flytten men även maskinutrustningar.

I den här tjänsten kommer du att supportera samtliga i gruppen med administrativa arbetsuppgifter. Dina arbetsuppgifter kommer att innebära hantering och strukturering av projektdokumentation, både virtuellt och pappersversion. Exempel på dokumentation kan vara protokoll, presentationer, handlingsplan och layouter.

Mer specifikt kommer du att

• Kalla till möten/protokollförare
• Följa upp att Kommunikationsplanen efterföljs


omfattning.

Heltid, dagtid. Uppdraget förväntas pågå i ett år, med möjlighet till förlängning.



kvalifikationer.

För att lyckas i den här rollen ser vi att du är noggrann och har ett sinne för detaljer. Vidare är du en kommunikativ person med god administrativ förmåga.

Då kommunikation kommer att ske på både svenska och engelska är det ett krav att du hanterar dessa i både tal och skrift.



För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



erfarenhet.

I den här tjänsten ser vi att du som söker har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är ett krav att du tidigare har arbetat i MS Project.



ansökan.

2019-10-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.



För information: Malin Widoff, [email protected]



om randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Ledigt jobb som Projektkoordinator hos vår kund i Flen

Ansök    Okt 2    Manpower AB    Administrativ assistent
Just nu söker vi en administrativ stjärna till ett jobb som Projektkoordinator hos vår kund i Flen. Här får du, utöver ett roligt jobb, också ovärderlig arbetslivserfarenhet, oavsett vad du kommer att arbeta med i framtiden. Dessutom får du möjlighet att arbeta tillsammans med engagerade, hjälpsamma och kompetenta kollegor! Visst låter det kul? Vänta inte med att skicka in din ansökan! Tjänsten tillsätts löpande! Du kommer att arbeta som konsult, vilket ... Visa mer
Just nu söker vi en administrativ stjärna till ett jobb som Projektkoordinator hos vår kund i Flen. Här får du, utöver ett roligt jobb, också ovärderlig arbetslivserfarenhet, oavsett vad du kommer att arbeta med i framtiden. Dessutom får du möjlighet att arbeta tillsammans med engagerade, hjälpsamma och kompetenta kollegor!

Visst låter det kul? Vänta inte med att skicka in din ansökan! Tjänsten tillsätts löpande!

Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om!

Vad innebär jobbet som Projektkoordinator?

I rollen kommer du främst att ge administrativt stöd till projektledning och projektgrupp. Tjänsten är på heltid och du arbetar dagtid, vardagar.

Du kommer bland annat att:

* hantera/strukturera projektdokumentation, tex protokoll, presentationer, handlingsplan och layouter. Det kan vara både digitalt (Teamplace/Sharepoint) och i pappersversion
* kalla till möten och vara protokollförare
* följa upp att kommunikationsplan efterföljs

Din profil

Det här jobbet passar dig som är helhetstänkande, driven och kommunikativ i ditt arbetssätt. Du har kunskaper inom projektadministration från tidigare arbete eller utbildning. Som person är du orädd och prestigelös och du har lätt för att sätta dig in i nya situationer och arbetsuppgifter. Stor vikt kommer läggas på personlighet.

Vi söker dig som:

* har goda kunskaper i MS Office (inklusive Project/Visio)
* är noggrann och har sinne för detaljer
* har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna ett år eller mer men inget krav
* kan hantera hög arbetsbelastning då arbetet under perioder är intensivt vilket kan medföra långa arbetsdagar
* kan starta en anställning och ett uppdrag inom kort

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Pär Lyckbring via
e-post [email protected]

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen.
Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Skoladministratör sökes till Bettna skola och Malmaskolan

Ansök    Apr 15    Flens Kommun    Administrativ assistent
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdeg... Visa mer
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Arbetsplats
Här beskriver du arbetsplatsen och allmänt om hur ni arbetar som är relevant för tjänsten.
Malmaskolans och Bettna skolas verksamhet bygger på samverkan, relationsskapande och tillit - mellan elever, skola och hem. Vi ser kunskaper och demokratiska värden som oumbärliga delar av en större helhet. Vi arbetar för att all vår verksamhet ständigt ska präglas av lärande och trygghet för elever och personal.
Bettna skola och Malmaskolan ligger i idylliska Bettna och Malmköping. Skolorna ingår i Malmköpings grundskoleområde och delar skolledning och expedition. Skoladministratören har en central roll i skolornas dagliga administrativa arbete och arbetar nära skolledningen.

Arbetsuppgifter/uppdrag

Skoladministratören arbetar främst med:
- Expertanvändare i olika administrativa system (ekonomi, personal och elev)
- Kontering och utfärdande av fakturor
- Stöd till skolledningen vid ekonomisk uppföljning av intäkter och utgifter
- Stöd till skolledningen vid tjänstefördelning och schemaläggning
- Löpande uppdatering av schema
- Utfärdande av anställningskontrakt
- In- och utskrivning av elever, hantering av skolbyten
- Administrativ betygshantering
- Rapportering till SCB och andra myndigheter
- Vara en servicefunktion för personal, vårdnadshavare och elever

Kvalifikationer

Kvalifikationer som krävs
- Administrativ utbildning och kunnighet
- Användarvana i olika ekonomi-, personal- och skoladministrativa system
- Kunnighet i ordbehandlingsprogram och kalkylark (främst Google)
- God förmåga att uttrycka sig i skrift

Särskild meriterande är även:
- Erfarenhet av att arbeta inom skolan
- Serviceinriktning med förmåga att arbeta under tidspress
- Självständighet och lojalitet

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där kommunens centrala värdeord stolthet, öppenhet, omtanke, respekt, kvalitet och ansvar lägger grunden.

Omfattning/varaktighet
Föräldravikariat 75%, startdatum 2019-07-01.

Lön
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning. Visa mindre

Administratör

Ansök    Apr 4    Svevia    Administrativ assistent
Svevia är landets ledande driftentreprenör och ett av de största väg- och anläggningsföretagen i Sverige. Svevia, Division Drift arbetar med drift och underhåll av gator och vägar, parker och grönytor samt mindre anläggningsarbeten. Nu söker vi efter dig som vill vara med och stötta arbetsplatsen i Flen med administrativa arbetsuppgifter! Låter det intressant? Tjänsten Du trivs med att vara spindeln i nätet och vill arbeta med administration och support t... Visa mer
Svevia är landets ledande driftentreprenör och ett av de största väg- och anläggningsföretagen i Sverige. Svevia, Division Drift arbetar med drift och underhåll av gator och vägar, parker och grönytor samt mindre anläggningsarbeten. Nu söker vi efter dig som vill vara med och stötta arbetsplatsen i Flen med administrativa arbetsuppgifter! Låter det intressant?

Tjänsten
Du trivs med att vara spindeln i nätet och vill arbeta med administration och support till arbetsplatsen i Flen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att du stöttar arbetsledare och platschef i den dagliga verksamheten. Du är behjälplig i våra kontrakt mot kund, med alltifrån fakturering och uppföljning av digitala verktyg.

Kvalifikationer
Du trivs med att jobba med administrativa uppgifter och med människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du är en hjälpsam, prestigelös och social person som dessutom är ansvarsfull och effektiv i din yrkesroll. Vi tror att din servicekänsla sitter i ryggmärgen och att du möter utmaningar på ett lösningsorienterat sätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete, har god datorvana och behärskar grunderna i Office-paketet. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav. B-körkort är meriterande.

Som person är du lösningsorienterad, ordningsam och har lätt för kontakt med andra människor. Det är viktigt att du är aktiv, positiv och engagerad i ditt arbete. Du trivs med att jobba effektivt och strukturerat.

Du avlastar dina kollegor med diverse administration och är en hjälpande hand där det behövs. Tanken är att du på sikt växer in i rollen och företaget för att senare kunna ta dig an mer avancerade uppgifter. Vi värdesätter ditt driv och din vilja att lära dig mer.

Vi erbjuder dig
Hos oss blir du snabbt en i gänget. Inom Svevia delar vi med oss av kunskap och drar nytta av varandras styrkor. Med tydliga prestationsmål och krävande arbetsuppgifter får du utrymme att vässa din spetskompetens och göra skillnad. Tillsammans tar vi nästa steg genom att lyssna på kunderna och utveckla hållbara lösningar. Det finns med andra ord många fördelar att dela väg med oss.

Ansökan
Sök tjänsten via länken- urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor är du varmt välkommen att kontakta Platschef Björn Palm, tel: 070-6765939. Fackliga företrädare nås via växeln, 08-404 10 00.
Välkommen med din ansökan!

All telefonförsäljning med anledning av denna annons undanbedes. Visa mindre