Lediga jobb som Jobbcoach/Utbildningscoach i Flen

Se lediga jobb som Jobbcoach/Utbildningscoach i Flen. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Flen som finns hos arbetsgivaren.

Handledare Rusta & Matcha

Vi söker till vårt kontor i Flen, en handledare i tjänsten Rusta & Matcha som stämmer in på något av dessa alternativ gällande behörighet: Alternativ 1 Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Leverantören avgör själv vilken studieinriktning som är mest lämplig för att nå målet med tjänsten. • Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas... Visa mer
Vi söker till vårt kontor i Flen, en handledare i tjänsten Rusta & Matcha som stämmer in på något av dessa alternativ gällande behörighet:
Alternativ 1
Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).
Leverantören avgör själv vilken studieinriktning som är mest lämplig för att nå målet med
tjänsten.

Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan
godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.

Alternativ 2
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.•
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller
några av följande yrken eller arbetsuppgifter:

– Arbetsledning med personalansvar.
– Rekrytering.
– Omställningsarbete för arbetssökande.
– Studie- och yrkesvägledning.
– Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration).
– Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor.
– Arbete med social- och grupp-psykologi.
– Karriärvägledning.
Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Handledare/jobbcoach till Rusta och Matcha 2

Är du en engagerad handledare och entreprenör? Då är Ability redo att samarbeta med just dig för att skapa en bättre värld! Vi söker samarbetspartners för att stödja oss i att utföra tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi är särskilt intresserade av individer som är villiga att verka på platser där Ability för närvarande inte är etablerade. För att se vart kontoren redan finns, besök gärna vår webbplats: https://www.ability.se/... Visa mer
Är du en engagerad handledare och entreprenör? Då är Ability redo att samarbeta med just dig för att skapa en bättre värld!

Vi söker samarbetspartners för att stödja oss i att utföra tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi är särskilt intresserade av individer som är villiga att verka på platser där Ability för närvarande inte är etablerade. För att se vart kontoren redan finns, besök gärna vår webbplats: https://www.ability.se/kontor-rustamatcha/

Som samarbetspartner kommer du att arbeta nära Abilitys erfarna ledare och kollegor för att skapa en trygg och stödjande arbetsmiljö. Du kommer även få stöd inom bland annat administration och ekonomi. I rollen kommer du att ansvara för att leda och driva verksamheten på ditt/dina kontor med stort självständigt handlingsutrymme.

Du ges möjligheten att utvecklas och nå en hög kompetensnivå inom tjänsten, och du kommer att ingå i ett omfattande nätverk som sträcker sig över hela landet.

Tillsammans strävar vi efter att bli Sveriges största och bästa leverantör inom tjänsten Rusta och Matcha. Vi är redan på rätt väg, och med din medverkan kommer Ability att nå sina ambitiösa mål. Ta chansen att bli en del av ett framgångsrikt team och bidra till att forma framtiden för arbetsmarknadsintegration!

Personliga egenskaper

• Målinriktad
• Strukturerad
• Kommunikativ
• Driven

Bakgrund
Vi ser gärna att du har ett starkt lokalt nätverk med ingångar till såväl arbetsgivare som civilsamhället. Det är också positivt om du har erfarenhet av tidigare ledande roller eller av att driva eget företag. Stor vikt kommer dock att läggas vid personlig lämplighet, tidigare erfarenhet och goda referenser.

Det är viktigt att du uppfyller kraven som Arbetsförmedlingens (AF) ställer för handledning/matchning i tjänsten Rusta och Matcha 2:

Alternativ 1:
Utbildning: Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt det tidigare systemet). Leverantören har befogenhet att själv bestämma den mest lämpliga studieinriktningen för att uppnå målet med tjänsten.

Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.

Alternativ 2:
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, samt arbete med social och gruppsykologi, karriärvägledning. Även deltidsarbete kan godkännas om den ackumulerade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.

Välkommen med din ansökan!
Du ansöker genom att bifoga ditt uppdaterade CV och andra nödvändiga dokument samt besvara urvalsfrågorna. Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Annika Anderstedt på Ability som hanterar denna rekrytering.

Telefon: 073 787 98 22
Mail: [email protected] Visa mindre

Handledare/jobbcoach till Rusta och Matcha 2

Är du en engagerad handledare och entreprenör? Då är Ability redo att samarbeta med just dig för att skapa en bättre värld! Vi söker samarbetspartners för att stödja oss i att utföra tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi är särskilt intresserade av individer som är villiga att verka på platser där Ability för närvarande inte är etablerade. För att se vart kontoren redan finns, besök gärna vår webbplats: https://www.ability.se/... Visa mer
Är du en engagerad handledare och entreprenör? Då är Ability redo att samarbeta med just dig för att skapa en bättre värld!

Vi söker samarbetspartners för att stödja oss i att utföra tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi är särskilt intresserade av individer som är villiga att verka på platser där Ability för närvarande inte är etablerade. För att se vart kontoren redan finns, besök gärna vår webbplats: https://www.ability.se/kontor-rustamatcha/

Som samarbetspartner kommer du att arbeta nära Abilitys erfarna ledare och kollegor för att skapa en trygg och stödjande arbetsmiljö. Du kommer även få stöd inom bland annat administration och ekonomi. I rollen kommer du att ansvara för att leda och driva verksamheten på ditt/dina kontor med stort självständigt handlingsutrymme.

Du ges möjligheten att utvecklas och nå en hög kompetensnivå inom tjänsten, och du kommer att ingå i ett omfattande nätverk som sträcker sig över hela landet.

Tillsammans strävar vi efter att bli Sveriges största och bästa leverantör inom tjänsten Rusta och Matcha. Vi är redan på rätt väg, och med din medverkan kommer Ability att nå sina ambitiösa mål. Ta chansen att bli en del av ett framgångsrikt team och bidra till att forma framtiden för arbetsmarknadsintegration!

Personliga egenskaper

• Målinriktad
• Strukturerad
• Kommunikativ
• Driven

Bakgrund
Vi ser gärna att du har ett starkt lokalt nätverk med ingångar till såväl arbetsgivare som civilsamhället. Det är också positivt om du har erfarenhet av tidigare ledande roller eller av att driva eget företag. Stor vikt kommer dock att läggas vid personlig lämplighet, tidigare erfarenhet och goda referenser.

Det är viktigt att du uppfyller kraven som Arbetsförmedlingens (AF) ställer för handledning/matchning i tjänsten Rusta och Matcha 2:

Alternativ 1:
Utbildning: Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt det tidigare systemet). Leverantören har befogenhet att själv bestämma den mest lämpliga studieinriktningen för att uppnå målet med tjänsten.

Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.

Alternativ 2:
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, samt arbete med social och gruppsykologi, karriärvägledning. Även deltidsarbete kan godkännas om den ackumulerade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.

Välkommen med din ansökan!
Du ansöker genom att bifoga ditt uppdaterade CV och andra nödvändiga dokument samt besvara urvalsfrågorna. Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Annika Anderstedt på Ability som hanterar denna rekrytering.

Telefon: 073 787 98 22
Mail: [email protected] Visa mindre

Arbetsmarknadscoach riktad mot gruppverksamhet

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands... Visa mer
Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.

Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar; avdelning äldre, avdelning myndighet och avdelning barn, unga, vuxna. Tjänsten är placerad under avdelning myndighet.

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!
 
Arbetsuppgifter/uppdrag
 
Rollen som coach för gruppverksamheten innebär att planera och genomföra gruppundervisning inom arbetsmarknadsenheten. Målgruppen vi jobbar med är både vuxna och ungdomar. För att kunna genomföra detta framgångsrikt krävs det att du kan arbeta självständig samt är flexibel och organiserad. Du har god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Det är viktigt att du ser samverkan som en framgångsfaktor. Som coach ingår nära samarbete med våra ungdomscoacher, arbetsmarknadscoacher och arbetsledare.

Socialförvaltningen lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du kommer att vara en viktig del i enhetens utvecklingsarbete och kommer att ha stora möjligheter att bidra.
 
Kvalifikationer
Du har tidigare arbetat med att hålla grupper och självständigt planera innehållet. Du är pedagogisk och tycker om att jobba med människor som har olika bakgrund och erfarenhet. Du har en förmåga att ta egna initiativ och uppskattar att arbeta i en rörlig, utvecklande miljö. Som person är du strukturerad, flexibel och trivs med att arbeta såväl självständigt som att samverka i ett team. Du är professionell i kontakten med medborgarna och känner dig bekväm med att skapa nya relationer och bygga nätverk. Du är lösningsorienterad och vill se resultat och kvalitet i det arbete du utför. Då inriktningen är ny kommer du att ha möjlighet att själv kunna påverka utformningen. Det gör att erfarenhet av liknande arbete kommer att meriteras.

För att lyckas och vinna framgång med uppdraget har du en stark tro till att alla människor kan och vill nå egen försörjning. Som person är du engagerad och innovativ.
 
Du har en beteendevetenskaplig utbildning, socionomutbildning och/eller har lång erfarenhet av liknande arbete. Du har erfarenhet av att samarbeta med olika samhällsaktörer och arbetsgivare.
 
Omfattning/varaktighet
Tillsvidareanställning, 100%.
 
Övrigt
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering med lika möjligheter för alla. Vi tillämpar individuell lönesättning och erbjuder våra anställda semesterväxling samt subventionerad friskvård och ersättning för patientvårdsavgift upp till högkostnadsskydd.

Arbetsplatsen ligger centralt vilket innebär att det finns goda kollektiva pendlingsmöjligheter från närliggande kommuner och orter.
 
Tillträde
Enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast den 29 februari 2024. Visa mindre

Allakando läxhjälp Flen, privatlärare 1-2 lektioner/vecka, Matematik

Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så... Visa mer
Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb
Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid!


Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid


Mycket utvecklande och en merit som imponerar


Gör skillnad och bli en förebild för dina elever



Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/




Så fungerar jobbet som studiecoach


Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal


Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online


Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan





Extrajobbet passar perfekt för dig som:


Går på exempelvis gymnasiet eller universitet


Vill göra skillnad för andra människor


Är positiv och engagerande


Har goda ämneskunskaper i dina ämnen


Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan


Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift





Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper:


Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online


Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa


Jobba på de dagar och tider som passar dig


Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig!





Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/




Ansök till jobbet på 3-4 minuter


Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/


Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando!



Läs mer om oss här: https://www.allakando.se


En arbetsgivare – många möjligheter


Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som:


Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/


Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/


Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se


Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu


Personlig nanny: https://nannypoppins.se/


Privat barnvakt: https://barnvakt.se/


Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/





Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter:


Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/


Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/


Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/ Visa mindre

Arbetsmarknadskonsult till Flen

Arbetslivsresurs vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning! Vi söker dig som är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Är du duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som arbetsmarknadskonsult kräver... Visa mer
Arbetslivsresurs vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning!



Vi söker dig som är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Är du duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som arbetsmarknadskonsult kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete samt att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden. Till dig som har förmåga att kombinera dessa delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor. Rollen är placerad på våra kontor i Flen i tjänsten Rusta och Matcha, en arbetsmarknadspolitisk tjänst .



För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att möta människor med olika behov och bakgrund, vinna deras förtroende samt förmå dem att lyckas komma ut på arbetsmarknaden. Du kommer att ingå i ett tajt team med god gemenskap men arbetet utförs till stor del individuellt, med frihet under ansvar. Utöver individuella samtal förväntas du även arbeta med deltagare i grupp, samt arbeta utåtriktat mot arbetsgivarkontakter.



Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Genomföra individuella möten för att stötta och hjälpa kandidaterna i deras unika processer.

- Kontinuerlig kontakt med arbetsgivare för att skapa goda matchningar.

- Planera och genomföra seminarium kring hur arbetsmarknaden fungerar samt vilka verktyg som ger ett effektivt jobbsökande.

- Skapa jobbsökarplaner till deltagare.



För att få arbeta med tjänsten Rusta & Matcha krävs att du har:



Alternativ 1:

- Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Du har vidare minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.



Alternativ 2:

- Eftergymnasial utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden - arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning. Arbetslivserfarenheten inom dessa områden har du erhållit de senaste fem åren.



Det är meriterande om du tidigare arbetat som arbetsmarknadskonsult under 1-2 år. Språkkunskaper i arabiska är också meriterande för tjänsten.



Anställningsvillkor:

Tillträde omgående. Deltid. Vi arbetar med löpande urval.

Sista dag att ansöka är 2023-03-05.

Om du känner att du är rätt person så sök tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum.



Bifoga följande dokument till din ansökan:

CV

Personligt brev med motivering varför just du passar vårt Team

Tjänstgöringsintyg

Examensbevis eller betyg



Kontaktuppgifter:

Sofien Messaoud

Gruppchef

070 853 40 99

[email protected]







Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder. Läs mer om oss och vår verksamhet på vår hemsida www.arbetslivsresurs.se Visa mindre

Karriärkonsult sökes till projekt Rusta och Matcha!

Arcus är ett jobbförmedlings- och utbildningsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen. I över 25 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på 60-talet orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier. Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ... Visa mer
Arcus är ett jobbförmedlings- och utbildningsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen.
I över 25 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på 60-talet orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier.

Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete!

Vi vill vara det självklara valet inom vår bransch och den aktör som alltid överträffar kundens förväntningar. Vårt engagemang, vårt driv och vårt professionella förhållningssätt hjälper oss att nå våra mål och vara den goda och erkända aktör vi önskar.
Arcus bygger broar för ett bättre samhälle – för alla!

Vi erbjuder ett flexibelt, spännande och roligt arbete tillsammans med ett härligt gäng. Vi har fasta löner och ett förmånligt bonussystem.

Arcus söker nu en driven och engagerad karriärkonsult till tjänsten Rusta & Matcha!

Som Karriärkonsult möter du dagligen människor som varit arbetssökande under en längre tid och behöver din stöttning för att hitta sin plats på arbetsmarknaden igen.

För att lyckas i rollen som karriärkonsult så ska du:

• Ha ett möjlighetsorienterat förhållningssätt
• Vara förtroendeingivande och ha förmågan att skapa goda relationer med såväl deltagare som arbetsgivare.
• Ha en god servicekänsla och lyhördhet som kommer naturligt för dig och du är van att ha mycket kontakt med andra människor.
• Brinna för att deltagarna ska lyckas komma i arbete eller studier.
• Kunna tillämpa Arcus metoder och arbetssätt för att skapa resultat och säkerhetsställa avtalsefterlevnad.

Du kommer att jobba med människor både enskilt och i grupp genom bland annat individuella samtal, workshops, intervjuträning och företagsbesök.

Företagskontakter är en viktig del i matchningen ut mot arbete vilket innebär att vi söker dig som kan utveckla ett kontaktnät samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter.

Formell kompetens

Alternativ 1

Arbetslivserfarenhet:
Minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste 5 åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen
som handledare i tjänsten.

Utbildning: Minst 120 högskolepoäng eller motsvarande poäng från yrkeshögskola inom något av följande områden:

• Arbetsliv
• Organisation och personalarbete
• Studie- och yrkesvägledning
• Företagsekonomi
• Psykologi
• Beteendevetenskap
• Arbetsterapeututbildning
• Socionomutbildning
• Samhällsvetenskap
• Pedagogik

Alternativ 2

Utbildning: Minst ett 1 års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

Arbetslivserfarenhet:
Minst tre 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:

• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och grupp-psykologi
• Karriärvägledning

Vår organisation karaktäriseras av sunda värderingar och god förståelse för människan bakom arbetet. Vi är därför måna om att våra medarbetare tillför positiv energi och bidrar till trivsel och samarbete, vilket också gör det viktigt att du ser dig själv som en lagspelare. Slutligen ser vi gärna att du är ansvarstagande och är bra på att organisera och planera din tid.

På Arcus är vi professionella, agila, goda förebilder och engagerade!

Information
Tjänsten är på uppdrag av Arbetsförmedlingen och utlyses i Flen.
Resor i tjänsten förekommer mellan olika närliggande orter.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-23.
Om du känner att du är rätt person så sökt tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Pga. GDPR tas ansökningar inte emot via mejl, vänligen skicka in din ansökan på vår hemsida.

Bifoga följande dokument till din ansökan
CV
Tjänstgöringsintyg
Examensbevis eller betyg

Anställningsform
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Omfattning
100 %

Tjänstgöringsort
Flen

Kontaktperson
Områdeschef: Maria Agirman
Mail: [email protected]

HR: Andréa Malek
Mail: [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Engagerad Handledare för Rusta & Matcha till Flen

Ansök    Nov 3    Enrival AB    Jobbcoach/Utbildningscoach
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter! EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör ti... Visa mer
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

EnRival är auktoriserade som rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. EnRival är en av Sveriges största leverantörer av Arbetsförmedlingens tjänst Kundval Rusta och Matcha. EnRival växer i snabb takt och söker nu dig som vill bidra till att ge människor en meningsfull sysselsättning! Vi skapar möjligheter!

Handledare inom Rusta & Matcha till Katrineholm

Som handledare i Rusta & Matcha är ditt övergripande uppdrag att coacha arbetssökande mot arbete eller studier. Som handledare på EnRival kommer du att arbeta individanpassat efter en strukturerad modell med fokus på att få ut deltagare i jobb eller studier så fort som möjligt. Vi söker dig som som vill arbeta med att coacha och stödja arbetssökande till ny sysselsättning. Vi uppskattar din säljande personlighet, och det är meriterande om du är flerspråkig.

Vad rollen som Handledare innebär:

• Rollen som handledare innebär också att du arbetar nätverkande med det lokala näringslivet samt upprätthåller goda kontakter med arbetsgivare och utbildningsanordnare.
• Kartlägga deltagarnas behov och hålla i individuella utvecklingsmöten. Stötta med att skapa ansökningshandlingar och marknadsföra individ och kompetens.
• Hålla i coachande och motiverande samtal-både fysiskt och digitalt.
• Ge information om jobb-och utbildningsmöjligheter.
• Arbetsgivarbesök och uppföljning på arbetsplatser.
• Följa upp och dokumentera deltagarens utveckling genom processen.
• Föra löpande dialog med Arbetsförmedlingen.

För att passa i rollen som Handledare önskar vi att du:

• Har ett bra nätverk lokalt och regionalt inom näringslivet i Flen med omnejd. Jobbmöjligheter och föreningskontakter är mycket önskvärt.
• Tidigare har arbetat med Rusta & Matcha eller motsvarande.
• Är driven, har en säljande personlighet och intresse för att ge god service och hjälpa andra samt att du är lösningsfokuserad och ser möjligheter samt fokuserar på resultat.
• Har digital kompetens- vi ser gärna att du är bekväm med att hålla i digitala möten och dokumentera i digitala verktyg.
• Har god förmåga att planera och organisera ditt arbete- arbetar effektivt och för individens bästa.
• Är social och öppen för att knyta nya kontakter samt uppskattar teamwork.
• Har en flexibel inställning till ditt arbete-kan hoppa in där det behövas.
• Har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga.
• Talar god svenska,-ytterligare språkkunskaper är meriterande.
• Vi ser mycket positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget-stor vikt kommer att läggas vid personliga kompetenser, motivation och engagemang för tjänsten.
• Det är önskvärt om du har körkort och tillgång till egen bil.

För att vara kvalificerad för tjänsten måste du även uppfylla ett av följande alternativ enligt krav som Arbetsförmedlingen har ställt:

Alternativ 1:
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom något av följande områden:
Arbetsliv Organisation och personalarbete
Studie- och yrkesvägledning
Företagsekonomi
Psykologi
Beteendevetenskap
Arbetsterapeututbildning
Socionomutbildning
Samhällsvetenskap
Pedagogik
Juridik
Sociologi
Statsvetenskap

För att en utbildning ska godkännas enligt alternativ 1 ska utbildningens huvudinriktning vara någon av de uppräknade ämnesinriktningarna alternativt att huvuddelen av utbildningen har bestått av de uppräknade utbildningsområdena. Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem (5) åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden under de senaste fem (5) åren motsvarar heltid under två (2) år.

Alternativ 2
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande
Studie- och yrkesvägledning
Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
Arbete med social- och gruppsykologi
Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem (5) åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden under de senaste fem (5) åren motsvarar heltid under tre (3) år.

Om tjänsten
Tjänstegrad: Heltid eller deltid.
Provanställning sex månader med möjlighet till förlängning.
Tillträde enl ö.k- urval sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Mer information och ansökan
Du söker genom att gå in på www.enrival.se och klicka på ”Lediga Jobb”.
Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt!

Frågor om tjänsten
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryteringsansvarig Rana Aziz via mail: [email protected] eller
Andreas Stenback via mail: [email protected] Visa mindre

Samarbetspartner för Rusta och Matcha

Vi vill hjälpa alla individer till sin plats på arbetsmarknaden och uppnå sina drömmar i arbetslivet. Genom vår kompetens, empati och kvalitetssäkrade processer hjälper vi människor och arbetsgivare att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi på AB Ability coaching söker underleverantörer/samarbetspartners runt om i landet i tjänsten Rusta och Matcha som vi bedriver på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Du få som underleverantör/samarbets... Visa mer
Vi vill hjälpa alla individer till sin plats på arbetsmarknaden och uppnå sina drömmar i arbetslivet.
Genom vår kompetens, empati och kvalitetssäkrade processer hjälper vi människor och arbetsgivare att mötas och lyckas tillsammans.
En bättre värld helt enkelt!
Vi på AB Ability coaching söker underleverantörer/samarbetspartners runt om i landet i tjänsten Rusta och Matcha som vi bedriver på uppdrag av Arbetsförmedlingen.
Du få som underleverantör/samarbetspartner arbeta med våra erfarna ledare och kollegor så du kan känna dig trygg. Du har chansen att bli riktigt bra (om du inte redan är det) och genomföra tjänsten med allra högsta kvalitet. Du kommer att ingå in ett stort nätverk över hela landet. Vi ska tillsammans bli Sveriges största och bästa leverantör i tjänsten Rusta och Matcha. Vi är på god väg och med dig ska vi nå våra mål. Visa mindre

Arbetsmarknadscoach till Socialförvaltningen, Arbetsmarknadsenheten

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.   Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmla... Visa mer
Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.

 

Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

 

Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar; Avdelning äldre, Avdelning Myndighet och Avdelning Barn, Unga och Vuxna. Tjänsten är placerad under Avdelning Myndighet. 

 

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! 

 

 

Arbetsuppgifter/uppdrag 

Rollen som coach innebär att du coachar våra deltagare till, för dem, rätt arbete eller utbildning. Du kartlägger deltagarens erfarenheter, kompetens och drömmar för att ringa in vilka typer av jobb och branschområden som kan vara aktuella. Tillsammans med deltagaren tar du fram en genomförandeplan där insatser för att bli självförsörjande planeras in. 

 

Omvärldsbevakning om hur arbetsmarknaden ser ut och utvecklas ingår som en naturlig del i din roll som coach. Du är länken mellan våra deltagare, arbetsgivare och uppdragsgivare. I ditt uppdrag ingår att hantera kontakter med arbetsgivare – såväl offentliga som privata. Du följer upp våra deltagares prestationer, närvaro och rapportera deras utveckling till våra uppdragsgivare. 

 

Du kommer att vara en viktig del i enhetens utvecklingsarbete och kommer att ha stora möjligheter att bidra. 

 

Kvalifikationer

Du tycker om att jobba med människor som har olika bakgrund och erfarenhet. Du har en förmåga att ta egna initiativ och uppskattar att arbeta i en rörlig, utvecklande miljö. Som person är du strukturerad, flexibel och trivs med att arbeta såväl självständigt som att samverka i ett team. Du är professionell i kontakten med medborgarna och känner dig bekväm med att skapa nya relationer och bygga nätverk. Du är lösningsorienterad och vill se resultat och kvalitet i det arbete du utför. 

 

För att lyckas och vinna framgång med uppdraget har du en stark tro till att alla människor kan och vill nå egen försörjning. Som person är du engagerad och innovativ. 

 

Du har en beteendevetenskaplig utbildning, socionomutbildning och/eller har lång erfarenhet av att arbeta med att coacha människor mot nya mål. Du har erfarenhet av att samarbeta med olika samhällsaktörer och arbetsgivare. Du har en god förmåga till att lyssna och sätta dig in i såväl deltagares som arbetsgivares behov.

 

Övrigt

Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering med lika möjligheter för alla. Vi tillämpar individuell lönesättning och erbjuder våra anställda semesterväxling samt subventionerad friskvård och ersättning för patientvårdsavgift upp till högkostnadsskydd.

 

Arbetsplatsen ligger centralt vilket innebär att det finns goda kollektiva pendlingsmöjligheter från närliggande kommuner och orter.

 

Omfattning/varaktighet

Tillsvidareanställning, 100%.

 

Tillträde

Enligt överenskommelse. 

 

Välkommen med din ansökan senast den 30 september 2022 Visa mindre

Karriärkonsult sökes till projekt Rusta och Matcha!

Arcus är ett jobbförmedlings- och utbildningsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen. I över 23 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på 60-talet orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier. Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ... Visa mer
Arcus är ett jobbförmedlings- och utbildningsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen.
I över 23 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på 60-talet orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier.

Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete!

Vi vill vara det självklara valet inom vår bransch och den aktör som alltid överträffar kundens förväntningar. Vårt engagemang, vårt driv och vårt professionella förhållningssätt hjälper oss att nå våra mål och vara den goda och erkända aktör vi önskar.
Arcus bygger broar för ett bättre samhälle – för alla!

Vi erbjuder ett flexibelt, spännande och roligt arbete tillsammans med ett härligt gäng. Vi har fasta löner och ett förmånligt bonussystem.

Arcus söker nu en driven och engagerad karriärkonsult till tjänsten Rusta & Matcha!

Som Karriärkonsult möter du dagligen människor som varit arbetssökande under en längre tid och behöver din stöttning för att hitta sin plats på arbetsmarknaden igen.

För att lyckas i rollen som karriärkonsult så ska du:

• Ha ett möjlighetsorienterat förhållningssätt
• Vara förtroendeingivande och ha förmågan att skapa goda relationer med såväl deltagare som arbetsgivare.
• Ha en god servicekänsla och lyhördhet som kommer naturligt för dig och du är van att ha mycket kontakt med andra människor.
• Brinna för att deltagarna ska lyckas komma i arbete eller studier.
• Kunna tillämpa Arcus metoder och arbetssätt för att skapa resultat och säkerhetsställa avtalsefterlevnad.

Du kommer att jobba med människor både enskilt och i grupp genom bland annat individuella samtal, workshops, intervjuträning och företagsbesök.

Företagskontakter är en viktig del i matchningen ut mot arbete vilket innebär att vi söker dig som kan utveckla ett kontaktnät samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter.

Formell kompetens

Alternativ 1

Arbetslivserfarenhet:
Minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste 5 åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen
som handledare i tjänsten.

Utbildning: Minst 120 högskolepoäng eller motsvarande poäng från yrkeshögskola inom något av följande områden:

• Arbetsliv
• Organisation och personalarbete
• Studie- och yrkesvägledning
• Företagsekonomi
• Psykologi
• Beteendevetenskap
• Arbetsterapeututbildning
• Socionomutbildning
• Samhällsvetenskap
• Pedagogik

Alternativ 2

Utbildning: Minst ett 1 års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

Arbetslivserfarenhet:
Minst tre 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:

• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och grupp-psykologi
• Karriärvägledning

Vår organisation karaktäriseras av sunda värderingar och god förståelse för människan bakom arbetet. Vi är därför måna om att våra medarbetare tillför positiv energi och bidrar till trivsel och samarbete, vilket också gör det viktigt att du ser dig själv som en lagspelare. Slutligen ser vi gärna att du är ansvarstagande och är bra på att organisera och planera din tid.

På Arcus är vi professionella, agila, goda förebilder och engagerade!

Information
Tjänsten är på uppdrag av Arbetsförmedlingen och utlyses i Flen.
Resor i tjänsten förekommer mellan olika närliggande orter.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-25.
Om du känner att du är rätt person så sökt tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Pga. GDPR tas ansökningar inte emot via mejl, vänligen skicka in din ansökan på vår hemsida.

Bifoga följande dokument till din ansökan
CV
Tjänstgöringsintyg
Examensbevis eller betyg

Anställningsform
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Omfattning
100 %

Tjänstgöringsort
Flen

Kontaktperson
Områdeschef: Maria Agirman
Mail: [email protected]

HR: Alexandra Highlands
Mail: [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Karriärkonsult sökes till projekt Rusta och Matcha!

Arcus är ett jobbförmedlings- och utbildningsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen. I över 23 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på 60-talet orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier. Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ... Visa mer
Arcus är ett jobbförmedlings- och utbildningsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen.
I över 23 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på 60-talet orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier.

Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete!

Vi vill vara det självklara valet inom vår bransch och den aktör som alltid överträffar kundens förväntningar. Vårt engagemang, vårt driv och vårt professionella förhållningssätt hjälper oss att nå våra mål och vara den goda och erkända aktör vi önskar.
Arcus bygger broar för ett bättre samhälle – för alla!

Vi erbjuder ett flexibelt, spännande och roligt arbete tillsammans med ett härligt gäng. Vi har fasta löner och ett förmånligt bonussystem.

Arcus söker nu en driven och engagerad karriärkonsult till tjänsten Rusta & Matcha!

Som Karriärkonsult möter du dagligen människor som varit arbetssökande under en längre tid och behöver din stöttning för att hitta sin plats på arbetsmarknaden igen.

För att lyckas i rollen som karriärkonsult så ska du:

• Ha ett möjlighetsorienterat förhållningssätt
• Vara förtroendeingivande och ha förmågan att skapa goda relationer med såväl deltagare som arbetsgivare.
• Ha en god servicekänsla och lyhördhet som kommer naturligt för dig och du är van att ha mycket kontakt med andra människor.
• Brinna för att deltagarna ska lyckas komma i arbete eller studier.
• Kunna tillämpa Arcus metoder och arbetssätt för att skapa resultat och säkerhetsställa avtalsefterlevnad.

Du kommer att jobba med människor både enskilt och i grupp genom bland annat individuella samtal, workshops, intervjuträning och företagsbesök.

Företagskontakter är en viktig del i matchningen ut mot arbete vilket innebär att vi söker dig som kan utveckla ett kontaktnät samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter.

Formell kompetens

Alternativ 1

Arbetslivserfarenhet:
Minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste 5 åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen
som handledare i tjänsten.

Utbildning: Minst 120 högskolepoäng eller motsvarande poäng från yrkeshögskola inom något av följande områden:

• Arbetsliv
• Organisation och personalarbete
• Studie- och yrkesvägledning
• Företagsekonomi
• Psykologi
• Beteendevetenskap
• Arbetsterapeututbildning
• Socionomutbildning
• Samhällsvetenskap
• Pedagogik

Alternativ 2

Utbildning: Minst ett 1 års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

Arbetslivserfarenhet:
Minst tre 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:

• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och grupp-psykologi
• Karriärvägledning

Vår organisation karaktäriseras av sunda värderingar och god förståelse för människan bakom arbetet. Vi är därför måna om att våra medarbetare tillför positiv energi och bidrar till trivsel och samarbete, vilket också gör det viktigt att du ser dig själv som en lagspelare. Slutligen ser vi gärna att du är ansvarstagande och är bra på att organisera och planera din tid.

På Arcus är vi professionella, agila, goda förebilder och engagerade!

Information
Tjänsten är på uppdrag av Arbetsförmedlingen och utlyses i Flen.
Resor i tjänsten förekommer mellan olika närliggande orter.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-10.
Om du känner att du är rätt person så sökt tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Pga. GDPR tas ansökningar inte emot via mejl, vänligen skicka in din ansökan på vår hemsida.

Bifoga följande dokument till din ansökan
CV
Tjänstgöringsintyg
Examensbevis eller betyg

Anställningsform
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Omfattning
100 %

Tjänstgöringsort
Flen

Kontaktperson
Områdeschef: Maria Agirman
Mail: [email protected]

HR: Andréa Malek
Mail: [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Arcus söker nu en handledare till projekt Rusta och Matcha!

Arcus är ett jobbförmedlings- och utbildningsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen. I över 23 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på 60-talet orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier. Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ... Visa mer
Arcus är ett jobbförmedlings- och utbildningsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen.
I över 23 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på 60-talet orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier.

Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete!

Vi vill vara det självklara valet inom vår bransch och den aktör som alltid överträffar kundens förväntningar. Vårt engagemang, vårt driv och vårt professionella förhållningssätt hjälper oss att nå våra mål och vara den goda och erkända aktör vi önskar.
Arcus bygger broar för ett bättre samhälle – för alla!

Vi erbjuder ett flexibelt, spännande och roligt arbete tillsammans med ett härligt gäng. Vi har fasta löner och ett förmånligt bonussystem.

Arcus söker nu en driven, engagerad och professionell handledare till tjänsten Rusta & Matcha!

Tjänsten är upphandlad av Arbetsförmedlingen med målet att de arbetssökande ska komma till arbete eller utbildning på kortast möjliga tid och på det sättet finna en lösning på sin arbetslöshetssituation.

Företagskontakter är en mycket viktig del i matchningen ut mot arbete vilket innebär att vi söker dig som har eller kan utveckla ett brett kontaktnät samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter. Vi ser det därför som en värdefull erfarenhet om du tidigare har arbetat med personal och rekrytering i kombination med försäljning. Arbetet innebär även viss administration.

Arbetet som handledare innebär att matcha och stödja människor ut i arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Du kommer att jobba med människor både enskilt och i grupp genom individuella samtal, workshops och företagsbesök. Syftet är att utveckla den arbetssökandes färdigheter i att söka arbete på ett aktivt och medvetet sätt mot ett tydligt mål.

Formell kompetens
För att arbeta som handledare i tjänsten behöver du uppfylla de formella behörighetskraven enligt alternativ 1 eller alternativ 2 nedan.

Alternativ 1

Utbildning: Minst 120 högskolepoäng eller motsvarande poäng från yrkeshögskola inom något av följande områden:

• Arbetsliv
• Organisation och personalarbete
• Studie- och yrkesvägledning
• Företagsekonomi
• Psykologi
• Beteendevetenskap
• Arbetsterapeututbildning
• Socionomutbildning
• Samhällsvetenskap
• Pedagogik

För att en utbildning ska godkännas enligt alternativ 1 ska utbildningens huvudinriktning vara någon av de uppräknade ämnesinriktningarna alternativt att huvuddelen av utbildningen har bestått av de uppräknade utbildningsområdena.

Arbetslivserfarenhet:
Minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste 5 åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen
som handledare i tjänsten.

Alternativ 2

Utbildning: Minst ett 1 års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

Arbetslivserfarenhet:
Minst tre 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:

• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och grupp-psykologi
• Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem 5 åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten.

Du kommunicerar väl på svenska och engelska i tal och skrift och har god datavana.

Vidare anser vi det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med Stöd och Matchning eller inom bemanning och rekryteringsbranschen.

Din profil
Servicekänsla och lyhördhet kommer naturligt för dig och du är van att ha mycket kontakt med andra människor. Din förmåga att skapa goda och långsiktiga affärsrelationer är stor. Du bör ha ett möjlighetsorienterat förhållningssätt och verkligen brinna för att deltagarna ska lyckas komma i arbete eller studier. Som person är du förtroendeingivande och affärsmässig. Vår organisation karaktäriseras av sunda värderingar och god förståelse för människan bakom arbetet. Vi är därför måna om att våra medarbetare tillför positiv energi och bidrar till trivsel och samarbete, vilket också gör det viktigt att du ser dig själv som en lagspelare. Slutligen ser vi gärna att du är ansvarstagande och är bra på att organisera och planera din tid.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

På Arcus är vi professionella, agila, goda förebilder och engagerade!

Information
Tjänsten är på uppdrag av Arbetsförmedlingen och utlyses i Flen.
Resor i tjänsten förekommer mellan olika närliggande orter.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-22.
Om du känner att du är rätt person så sök tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Pga. GDPR tas ansökningar inte emot via mejl, vänligen skicka in din ansökan på vår hemsida.

Bifoga följande dokument till din ansökan
CV
Tjänstgöringsintyg
Examensbevis eller betyg

Anställningsform
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Omfattning
100 %

Tjänstgöringsort
Flen

Kontaktperson

Områdeschef: Sara Dawoud
Mail. [email protected]

HR: Alexandra Highlands
Mail: [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Allakando läxhjälp Flen, privatlärare 1-2 lektioner/vecka

Extrajobba hos Allakando läxhjälp Allakando läxhjälp är Sveriges snabbast växande företag för privatundervisning. Just nu vill rekordmånga elever ha vår läxhjälp och vi söker nu dig som vill göra skillnad för en ung människa som privatlärare & mentor! Läs mer och ansök nu på https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Mer om Allakando läxhjälp på https://www.allakando.se/laxhjalp/ Om uppdraget som läxhjälpare hos Allakando Du matchas ihop med en elev som pas... Visa mer
Extrajobba hos Allakando läxhjälp
Allakando läxhjälp är Sveriges snabbast växande företag för privatundervisning. Just nu vill rekordmånga elever ha vår läxhjälp och vi söker nu dig som vill göra skillnad för en ung människa som privatlärare & mentor! Läs mer och ansök nu på https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Mer om Allakando läxhjälp på https://www.allakando.se/laxhjalp/


Om uppdraget som läxhjälpare hos Allakando
Du matchas ihop med en elev som passar dina ämnen, din personlighet och som ligger geografiskt nära dig. Ni träffas oftast hemma hos familjen eller centralt för en lektion på 120 min, där du hjälper din elev att nå sina mål i skolan!


Självklart utbildar & coachar vi dig inför dina uppdrag som läxhjälpare. Att jobba med läxhjälp passar perfekt för dig som studerar eller har studerat på universitet/högskola – då kan du hjälpa alla våra elever. Även du som går på gymnasiet har möjlighet att hjälpa yngre elever.


Varför arbeta med just läxhjälp på Allakando?
Mycket flexibelt extrajobb, perfekt vid sidan av exempelvis studier
Viktig och relevant merit för alla framtida jobb
Utveckla pedagogik, retorik & ledarskap
Du får utbildning & kontinuerlig coachning från utbildningsspecialisterna på Allakando



Passar du som privatlärare på Allakando? Vi söker dig som:
Vill göra skillnad för andra människor
Är positiv och engagerande
Har goda ämneskunskaper i de ämnen du vill undervisa i
Kan arbeta minst 4 timmar i veckan
Kommunicerar effektivt på svenska i både tal och skrift



Hur ansöker jag?
Enkelt och smidigt på vår hemsida
Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju



Ett av våra många uppdrag nära dig:
Allakando läxhjälp: Matematik, åk 9
Plats: Privatundervisningen sker hemma hos familjen, med Allakando läxhjälp Malmköping
Antal tillfällen och tidsåtgång per vecka: 1-2 tillfällen, 90 minuter per gång
Önskat startdatum för undervisningen: Omgående!
Ref.nr: RN71829



Om du inte kan hjälpa till med ovan, så rekommenderar vi dig att söka en generell tjänst direkt på vår hemsida. Då får du sedan erbjudanden om fler uppdrag som passar dig. En annan fördel med för alla privatlärare på Allakando är att du kan arbeta i hela Sverige, oavsett om du bor i storstad eller på landsbygd. Bland annat:


Allakando läxhjälp Stockholm
Allakando läxhjälp Göteborg
Allakando läxhjälp Malmö
Allakando läxhjälp Uppsala
Allakando läxhjälp Västerås
Hitta fler städer på vår hemsida



Om Allakandos privatundervisning & läxhjälp
Som vårt namn Allakando antyder, så är vi helt övertygade om att alla kan mer än de tror. Ibland kanske det låter lite cheesy. Tro oss, den känslan försvinner snabbt. När vi varje år på nära håll får se våra elever nå bättre studieresultat och lära sig att tro på sina egna förmågor, ligger namnet mycket bättre på tungan.

Vi består idag av 5 900 passionerade personer som tillsammans hjälper över 26 000 elever varje år. Det gör oss till Sveriges snabbast växande företag för privatundervisning, kurser & digitala utbildningsverktyg.


Många möjligheter: Du som söker till oss har även möjlighet att få uppdrag som nanny på https://my-nanny.se/ och https://nannypoppins.se/ samt arbeta som specialist på vår matematikavdelning: https://smartstudies.se/laxhjalp/. En förmån är även att du som har arbetat en längre period hos oss även får tillgång till t.ex. en kurs inför högskoleprovet kostnadsfritt: https://www.allakando.se/hogskoleprovet/


Ansök till extrajobbet hos Allakando läxhjälp nu: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Visa mindre

Allakando läxhjälp Flen, privatlärare 1-2 lektioner/vecka

Extrajobba hos Allakando läxhjälp Allakando läxhjälp är Sveriges snabbast växande företag för privatundervisning. Just nu vill rekordmånga elever ha vår läxhjälp och vi söker nu dig som vill göra skillnad för en ung människa som privatlärare & mentor! Läs mer och ansök nu på https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Mer om Allakando läxhjälp på https://www.allakando.se/laxhjalp/ Om uppdraget som läxhjälpare hos Allakando Du matchas ihop med en elev som pas... Visa mer
Extrajobba hos Allakando läxhjälp
Allakando läxhjälp är Sveriges snabbast växande företag för privatundervisning. Just nu vill rekordmånga elever ha vår läxhjälp och vi söker nu dig som vill göra skillnad för en ung människa som privatlärare & mentor! Läs mer och ansök nu på https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Mer om Allakando läxhjälp på https://www.allakando.se/laxhjalp/


Om uppdraget som läxhjälpare hos Allakando
Du matchas ihop med en elev som passar dina ämnen, din personlighet och som ligger geografiskt nära dig. Ni träffas oftast hemma hos familjen eller centralt för en lektion på 120 min, där du hjälper din elev att nå sina mål i skolan!


Självklart utbildar & coachar vi dig inför dina uppdrag som läxhjälpare. Att jobba med läxhjälp passar perfekt för dig som studerar eller har studerat på universitet/högskola – då kan du hjälpa alla våra elever. Även du som går på gymnasiet har möjlighet att hjälpa yngre elever.


Varför arbeta med just läxhjälp på Allakando?
Mycket flexibelt extrajobb, perfekt vid sidan av exempelvis studier
Viktig och relevant merit för alla framtida jobb
Utveckla pedagogik, retorik & ledarskap
Du får utbildning & kontinuerlig coachning från utbildningsspecialisterna på Allakando



Passar du som privatlärare på Allakando? Vi söker dig som:
Vill göra skillnad för andra människor
Är positiv och engagerande
Har goda ämneskunskaper i de ämnen du vill undervisa i
Kan arbeta minst 4 timmar i veckan
Kommunicerar effektivt på svenska i både tal och skrift



Hur ansöker jag?
Enkelt och smidigt på vår hemsida
Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju



Ett av våra många uppdrag nära dig:
Allakando läxhjälp: Fysik 1 Komvux
Plats: Privatundervisningen sker online, med Allakando läxhjälp Flen
Antal tillfällen och tidsåtgång per vecka: 1-2 tillfällen, 120 minuter per gång
Önskat startdatum för undervisningen: Omgående!
Ref.nr: RN85284



Om du inte kan hjälpa till med ovan, så rekommenderar vi dig att söka en generell tjänst direkt på vår hemsida. Då får du sedan erbjudanden om fler uppdrag som passar dig. En annan fördel med för alla privatlärare på Allakando är att du kan arbeta i hela Sverige, oavsett om du bor i storstad eller på landsbygd. Bland annat:


Allakando läxhjälp Stockholm
Allakando läxhjälp Göteborg
Allakando läxhjälp Malmö
Allakando läxhjälp Uppsala
Allakando läxhjälp Västerås
Hitta fler städer på vår hemsida



Om Allakandos privatundervisning & läxhjälp
Som vårt namn Allakando antyder, så är vi helt övertygade om att alla kan mer än de tror. Ibland kanske det låter lite cheesy. Tro oss, den känslan försvinner snabbt. När vi varje år på nära håll får se våra elever nå bättre studieresultat och lära sig att tro på sina egna förmågor, ligger namnet mycket bättre på tungan.

Vi består idag av 5 900 passionerade personer som tillsammans hjälper över 26 000 elever varje år. Det gör oss till Sveriges snabbast växande företag för privatundervisning, kurser & digitala utbildningsverktyg.


Många möjligheter: Du som söker till oss har även möjlighet att få uppdrag som nanny på https://my-nanny.se/ och https://nannypoppins.se/ samt arbeta som specialist på vår matematikavdelning: https://smartstudies.se/laxhjalp/. En förmån är även att du som har arbetat en längre period hos oss även får tillgång till t.ex. en kurs inför högskoleprovet kostnadsfritt: https://www.allakando.se/hogskoleprovet/


Ansök till extrajobbet hos Allakando läxhjälp nu: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Visa mindre

Allakando läxhjälp Flen, privatlärare 1-2 lektioner/vecka

Extrajobba hos Allakando läxhjälp Allakando läxhjälp är Sveriges snabbast växande företag för privatundervisning. Just nu vill rekordmånga elever ha vår läxhjälp och vi söker nu dig som vill göra skillnad för en ung människa som privatlärare & mentor! Läs mer och ansök nu på https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Mer om Allakando läxhjälp på https://www.allakando.se/laxhjalp/ Om uppdraget som läxhjälpare hos Allakando Du matchas ihop med en elev som pas... Visa mer
Extrajobba hos Allakando läxhjälp
Allakando läxhjälp är Sveriges snabbast växande företag för privatundervisning. Just nu vill rekordmånga elever ha vår läxhjälp och vi söker nu dig som vill göra skillnad för en ung människa som privatlärare & mentor! Läs mer och ansök nu på https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Mer om Allakando läxhjälp på https://www.allakando.se/laxhjalp/


Om uppdraget som läxhjälpare hos Allakando
Du matchas ihop med en elev som passar dina ämnen, din personlighet och som ligger geografiskt nära dig. Ni träffas oftast hemma hos familjen eller centralt för en lektion på 120 min, där du hjälper din elev att nå sina mål i skolan!


Självklart utbildar & coachar vi dig inför dina uppdrag som läxhjälpare. Att jobba med läxhjälp passar perfekt för dig som studerar eller har studerat på universitet/högskola – då kan du hjälpa alla våra elever. Även du som går på gymnasiet har möjlighet att hjälpa yngre elever.


Varför arbeta med just läxhjälp på Allakando?
Mycket flexibelt extrajobb, perfekt vid sidan av exempelvis studier
Viktig och relevant merit för alla framtida jobb
Utveckla pedagogik, retorik & ledarskap
Du får utbildning & kontinuerlig coachning från utbildningsspecialisterna på Allakando



Passar du som privatlärare på Allakando? Vi söker dig som:
Vill göra skillnad för andra människor
Är positiv och engagerande
Har goda ämneskunskaper i de ämnen du vill undervisa i
Kan arbeta minst 4 timmar i veckan
Kommunicerar effektivt på svenska i både tal och skrift



Hur ansöker jag?
Enkelt och smidigt på vår hemsida
Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju



Ett av våra många uppdrag nära dig:
Allakando läxhjälp Programmering, Universitetet
Plats: Privatundervisningen sker hemma hos familjen, med Allakando läxhjälp Flen
Antal tillfällen och tidsåtgång per vecka: 1-2 tillfällen, 120 minuter per gång
Önskat startdatum för undervisningen: Omgående!
Ref.nr: RN64902



Om du inte kan hjälpa till med ovan, så rekommenderar vi dig att söka en generell tjänst direkt på vår hemsida. Då får du sedan erbjudanden om fler uppdrag som passar dig. En annan fördel med för alla privatlärare på Allakando är att du kan arbeta i hela Sverige, oavsett om du bor i storstad eller på landsbygd. Bland annat:


Allakando läxhjälp Stockholm
Allakando läxhjälp Göteborg
Allakando läxhjälp Malmö
Allakando läxhjälp Uppsala
Allakando läxhjälp Västerås
Hitta fler städer på vår hemsida



Om Allakandos privatundervisning & läxhjälp
Som vårt namn Allakando antyder, så är vi helt övertygade om att alla kan mer än de tror. Ibland kanske det låter lite cheesy. Tro oss, den känslan försvinner snabbt. När vi varje år på nära håll får se våra elever nå bättre studieresultat och lära sig att tro på sina egna förmågor, ligger namnet mycket bättre på tungan.

Vi består idag av 5 900 passionerade personer som tillsammans hjälper över 26 000 elever varje år. Det gör oss till Sveriges snabbast växande företag för privatundervisning, kurser & digitala utbildningsverktyg.


Många möjligheter: Du som söker till oss har även möjlighet att få uppdrag som nanny på https://my-nanny.se/ och https://nannypoppins.se/ samt arbeta som specialist på vår matematikavdelning: https://smartstudies.se/laxhjalp/. En förmån är även att du som har arbetat en längre period hos oss även får tillgång till t.ex. en kurs inför högskoleprovet kostnadsfritt: https://www.allakando.se/hogskoleprovet/


Ansök till extrajobbet hos Allakando läxhjälp nu: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Visa mindre

Jobbcoach sökes till våra kontor i Flen/Katrineholm

Om tjänsten Arenapersonal söker Jobbcoach till Flen-Katrineholm Vi söker dig som är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Är du duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som Jobbcoach kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete, att identifiera dina deltagares möjlighete... Visa mer
Om tjänsten
Arenapersonal söker Jobbcoach till Flen-Katrineholm
Vi söker dig som är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Är du duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som Jobbcoach kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete, att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden samt att hitta möjliga praktikplatser till dem. Till dig som har förmåga att kombinera dessa tre delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor. Rollen är placerad på våra kontor i Flen,Katrineholm.

Som Jobbcoach hos Arenapersonal kommer du att arbeta med Stöd & Matchning vilket är en arbetsmarknadstjänst från Arbetsförmedlingen. Ditt uppdrag är att förenkla och korta vägen till nytt jobb för våra deltagare. Vi söker dig som är lyhörd och en god kommunikatör. Du är van att använda LinkedIn och sociala medier som professionellt verktyg. Talar du arabiska, dari eller tigreanska ser vi det som meriterande.
För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att möta människor med olika behov och bakgrund, vinna deras förtroende samt förmå dem att lyckas komma ut på arbetsmarknaden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter;

• Genomföra individuella möten för att stötta och hjälpa kandidaterna i deras unika processer.
• Planera och genomföra seminarium kring hur arbetsmarknaden fungerar samt vilka verktyg som ger ett effektivt jobbsökande.
• Skapa jobbsökarplaner till deltagare.
• Kontinuerlig bearbetning av arbetsgivarkontakter för att skapa bra matchningar
• Matcha praktikplats med deltagare
• Uppföljning av deltagarnas praktikplats


Din profil
Vi söker dig som har förmåga att planera och organisera ditt arbete och alltid levererar med kvalitet. I Södermanlands län har vi i dagsläget verksamhet i Eskilstuna, Strängnäs, Katrineholm och Flen. Rollen är placerad i Flen och Katrineholm men du behöver vara flexibel och ha möjlighet att stötta kollegor på andra kontor om det behövs. Har du körkort och tillgång till bil ser vi det som meriterande. Utöver nedan listade skall-krav fäster vi i denna rekrytering stor vikt vid din personlighet.

För att få arbeta med tjänsten Stöd & Matchning krävs att du har;

Alternativ 1 - minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Du har vidare minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Alternativ 2 - Eftergymnasial utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden - arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning. Arbetslivserfarenheten inom dessa områden har du erhållit de senaste fem åren.


Vi erbjuder
Anställningsvillkor
Tillträde omgående. Tillsvidare med 6 månaders provanställning. Heltid Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning. Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför sända in din ansökan, dock ej via mail. För eventuella frågor vänligen kontakta Gunnar Lissäng på [email protected]


Om verksamheten



Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Jobbcoach sökes till våra kontor i Flen/Katrineholm

Om tjänsten Arenapersonal söker Jobbcoach till Flen-Katrineholm Vi söker dig som är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Är du duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som Jobbcoach kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete, att identifiera dina deltagares möjlighete... Visa mer
Om tjänsten
Arenapersonal söker Jobbcoach till Flen-Katrineholm
Vi söker dig som är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Är du duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som Jobbcoach kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete, att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden samt att hitta möjliga praktikplatser till dem. Till dig som har förmåga att kombinera dessa tre delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor. Rollen är placerad på våra kontor i Flen,Katrineholm.

Som Jobbcoach hos Arenapersonal kommer du att arbeta med Stöd & Matchning vilket är en arbetsmarknadstjänst från Arbetsförmedlingen. Ditt uppdrag är att förenkla och korta vägen till nytt jobb för våra deltagare. Vi söker dig som är lyhörd och en god kommunikatör. Du är van att använda LinkedIn och sociala medier som professionellt verktyg. Talar du arabiska, dari eller tigreanska ser vi det som meriterande.
För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att möta människor med olika behov och bakgrund, vinna deras förtroende samt förmå dem att lyckas komma ut på arbetsmarknaden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter;

• Genomföra individuella möten för att stötta och hjälpa kandidaterna i deras unika processer.
• Planera och genomföra seminarium kring hur arbetsmarknaden fungerar samt vilka verktyg som ger ett effektivt jobbsökande.
• Skapa jobbsökarplaner till deltagare.
• Kontinuerlig bearbetning av arbetsgivarkontakter för att skapa bra matchningar
• Matcha praktikplats med deltagare
• Uppföljning av deltagarnas praktikplats


Din profil
Vi söker dig som har förmåga att planera och organisera ditt arbete och alltid levererar med kvalitet. I Södermanlands län har vi i dagsläget verksamhet i Eskilstuna, Strängnäs, Katrineholm och Flen. Rollen är placerad i Flen och Katrineholm men du behöver vara flexibel och ha möjlighet att stötta kollegor på andra kontor om det behövs. Har du körkort och tillgång till bil ser vi det som meriterande. Utöver nedan listade skall-krav fäster vi i denna rekrytering stor vikt vid din personlighet.

För att få arbeta med tjänsten Stöd & Matchning krävs att du har;

Alternativ 1 - minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Du har vidare minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Alternativ 2 - Eftergymnasial utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden - arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning. Arbetslivserfarenheten inom dessa områden har du erhållit de senaste fem åren.


Vi erbjuder
Anställningsvillkor
Tillträde omgående. Tillsvidare med 6 månaders provanställning. Heltid Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning. Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför sända in din ansökan, dock ej via mail. För eventuella frågor vänligen kontakta Gunnar Lissäng på [email protected]


Om verksamheten



Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Extrajobba med läxhjälp , Flen , 1 gång / vecka

Ansök    Aug 21    Allakando    Jobbcoach/Utbildningscoach
Extrajobba som privatlärare hos AllakandoAllakando är Sveriges snabbast växande företag för läxhjälp. Just nu vill rekordmånga elever ha vår hjälp och vi söker nu dig som vill göra skillnad för en ung människa som privatlärare & mentor! Läs mer och ansök nu på https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/Om uppdraget som privatlärare & mentorDu matchas ihop med en elev som passar dina ämnen, din personlighet och som ligger geografiskt nära dig. Ni träffas oftast... Visa mer
Extrajobba som privatlärare hos AllakandoAllakando är Sveriges snabbast växande företag för läxhjälp. Just nu vill rekordmånga elever ha vår hjälp och vi söker nu dig som vill göra skillnad för en ung människa som privatlärare & mentor! Läs mer och ansök nu på https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/Om uppdraget som privatlärare & mentorDu matchas ihop med en elev som passar dina ämnen, din personlighet och som ligger geografiskt nära dig. Ni träffas oftast hemma hos familjen eller centralt för en lektion på 120 min, där du hjälper din elev att nå sina mål i skolan!Självklart utbildar & coachar vi dig inför dina uppdrag. Att jobba med läxhjälp passar perfekt för dig som studerar eller har studerat på universitet/högskola – då kan du hjälpa alla våra elever. Även du som går på gymnasiet har möjlighet att hjälpa yngre elever. Läs mer på https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/Varför arbeta på just Allakando?Mycket flexibelt extrajobb, perfekt vid sidan av exempelvis studierViktig och relevant merit för alla framtida jobbUtveckla pedagogik, retorik & ledarskapDu får utbildning & kontinuerlig coachning från utbildningsspecialisterna på AllakandoPassar du på Allakando? Vi söker dig som:Vill göra skillnad för andra människorÄr positiv och engagerandeHar goda ämneskunskaper i de ämnen du vill undervisa iKan arbeta minst 4 timmar i veckanKommunicerar effektivt på svenska i både tal och skriftHur ansöker jag?Enkelt och smidigt på vår hemsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervjuEtt av våra många uppdrag nära dig:Vad som krävs av dig som söker uppdraget: Du behöver ha gått ut grundskolan och som minst gå i årskurs 2 på gymnasiet. Du behöver ha goda betyg i och god ämneskunskap i flera ämnen, samt känna dig bekväm att undervisa inför högskoleprovet. Du kommer att undervisa inför högskoleprovet för elev som vill nå 1,6. Du kommer även att stötta med läxhjälp, samt i studieteknik och motivation.Ämne och nivå: Inför högskoleprovetAntal tillfällen och tidsåtgång per vecka: 1 tillfälle, 120 minuter per gångUndervisningen sker på central plats i FlenÖnskat startdatum för undervisningen: Omgående!Ref.nr: RN48814Om du inte kan hjälpa till med ovan, så rekommenderar vi dig att söka en generell tjänst direkt på vår hemsida. Då får du sedan erbjudanden om fler uppdrag som passar dig: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/Om AllakandoSom vårt namn Allakando antyder, så är vi helt övertygade om att alla kan mer än de tror. Ibland kanske det låter lite cheesy. Tro oss, den känslan försvinner snabbt. När vi varje år på nära håll får se våra elever nå bättre studieresultat och lära sig att tro på sina egna förmågor, ligger namnet mycket bättre på tungan. Vi består idag av 5 900 passionerade personer som tillsammans hjälper över 26 000 elever varje år. Det gör oss till Sveriges snabbast växande företag för privatundervisning, kurser & digitala utbildningsverktyg. Visa mindre

Coach till ESF-projekt för utrikes födda kvinnor

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdeg... Visa mer
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Arbetsplats

Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar, Individ och familj, Funktionsnedsättning och Äldreomsorg. Enheten för egen försörjning finns organisatoriskt inom avdelningen Individ och familj och har som huvuduppdrag att hjälpa människor att finna vägar till en egen försörjning. 

Klara är ett treårigt ESF(Europeiska socialfonden)-finansierat projekt som riktar sig till utrikes födda kvinnor som uppbär försörjningsstöd och står långt från arbetsmarknaden. Syftet med projektet är att skapa ett arbetssätt som bidrar till att målgruppen i högre utsträckning når egen försörjning. Inom projektet kommer vi arbeta med supported education/supported employment, suggestopedi som metod för att träna svenska, hälsoskola, språkvän/föreningsmatchning och föräldrastöd. 

Arbetsuppgifter

Mentor för deltagarna som ingår i insatsen. Spindeln i nätet i det vardagliga arbetet med gruppdeltagarna. Stötta deltagare mot utbildning, arbetsmarknad (bidra till ökad kunskap om arbetsmarknaden genom att t.ex. ordna studiebesök på utbildningar/arbetsplatser, jobbskuggning, praktik utifrån deltagarnas intresseområden). Ansvara för planering och genomförande av Hälsoskola och Språkvän/föreningsmatchning. 

Kompetens

Vi söker dig som är utbildad socionom/beteendevetare och har erfarenhet av att arbeta med den aktuella målgruppen. För att trivas i rollen som coach tror vi att du har lätt för att skapa relation till olika slags människor. Att vara med och utveckla insatsens innehåll och upplägg under projektets gång ser du som en möjlighet. Vi vill att du har kunskap om de tre perspektiv som genomsyrar projektet, jämställdhet, tillgänglighet och icke-diskriminering. Det är viktigt att du ser samverkan som en framgångsfaktor.

B-körkort är ett krav. 

Socialförvaltningen lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande

Erfarenhet av Supported employment/Supported education
Vana av att arbeta i projektform 
Vana att hålla i grupper
Flerspråkighet

Varaktighet/omfattning

Tidsbegränsad anställning i projektet. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Lön

Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Övrigt

Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun erbjuder subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.

Kontaktpersoner
Sara Branegård, Delprojektledare Klara, 0157-43 09 21
Jimi Caftemo, Enhetschef, Enheten för egen försörjning, 0157-43 03 91 

Fackliga kontaktpersoner

Nås via kommunens växel

 

Välkommen med din ansökan senast 2019-11-13 Visa mindre