Lediga jobb som Enhetschef inom social omsorg i Flen

Se lediga jobb som Enhetschef inom social omsorg i Flen. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Flen som finns hos arbetsgivaren.

Enhetschef för socialpsykiatri i förändring

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.   Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdeg... Visa mer
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
 
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Avdelningen barn, unga, vuxna är en ren utförarverksamhet inom socialförvaltningen. Avdelningens ledningsgrupp består av avdelningschef och sju enhetschefer vars verksamheter tillhandahåller insatser enligt socialtjänstlagen och Lag (1993:387) om stöd och service till vissa funktionshindrade.
 
Då vår enhetschef med ansvar för området socialpsykiatri går vidare mot nya spännande utmaningar söker vi nu dig med högt ställda ambitioner att fortsätta driva enhetens utveckling framåt och ta en aktiv roll i vår ledningsgrupp.

Socialpsykiatrin är idag en del av vård- och omsorgsnämndens verksamheter med socialpsykiatriska boenden, boendestöd och ledsagning. Ett spännande förändringsarbete pågår dock för att optimera våra insatser i socialpsykatriboenden, insatser för vuxna missbrukare och boendestöd. Vi söker därför dig som brinner för dessa målgrupper, tycker om utmaningar och vill vara med att rigga verksamheterna inför ny socialtjänstlag.
 
Arbetsuppgifter
- Du ansvarar för personal inom din verksamhet och därmed följande arbetsmiljöansvar.

- Du tar tillvara på den kompetens som finns inom dina arbetsplatser, utvecklar och bygger upp personalgrupper samt driver framtagandet av processbeskrivningar, rutiner och nya arbetssätt.

- Du säkerhetsställer att rätt kompetens finns i verksamheten såväl idag som ur ett långsiktigt perspektiv varför schemaläggning, rekrytering, utbildning och stöd av medarbetare samt samverkan med andra enheter och huvudmän utgör en stor del av ditt arbete.

- Du omvärldsbevakar, sammanställer rapporter och analyser för att verksamheten ska kunna kvalitetssäkras och utvecklas.

- Du har budgetansvar och hanterar ersättningar/anslag på ett sådant sätt att möjligheten för ekonomisk styrning av förvaltningen optimeras.

- Du säkerställer att beviljade biståndsbeslut verkställs med god kvalitet utifrån gällande lagar och förordningar.

Tillsammans med avdelningschef och andra enhetschefer ingår du och tar aktiv del i avdelningens ledningsgrupp. Samtliga enhetschefer i ledningsgruppen täcker varandras uppdrag vid frånvaro.
 
Kvalifikationer
Vi söker dig med socionom- eller beteendevetarexamen (eller annan utbildning vilken arbetsgivaren bedömer likvärdig) som arbetat i arbetsledande befattning och trivs i rollen som ledare.

Du har erfarenheter av arbete med individer med psykisk ohälsa, och kan handleda medarbetare i det dagliga arbetet med kollegor och klienter.

Som person behöver du vara trygg i dig själv och i din chefsroll, behärska det svenska språket väl samt ha en god förmåga att kommunicera med andra både i tal och skrift.

God datavana och körkort är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av IBIC.

Då vår omvärld och verksamhet är i ständig förändring söker vi dig som är kreativ, utvecklingsinriktad, strukturerad med förmåga att prioritera samt har mod och ett genuint intresse av att leda andra i socialt arbete.

För att lyckas i uppdraget bör du ha erfarenhet av budgetarbete, förändrings- samt utvecklingsarbete och verksamhetsledning. Du är en god förebild för dina medarbetare, har ett positivt förhållningssätt och företräder Flens kommun med dess policy samt värdegrund.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper vid rekryteringen och söker medarbetare med rätt attityd, inställning och som delar Flens kommuns värderingar.
 
Omfattning/varaktighet
Tjänsten är heltid, tillsvidareanställning
 
Övrigt
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning, och som enhetschef i Flens kommun arbetar du utifrån så kallad förtroendearbetstid (oreglerad arbetstid).

Vi erbjuder semesterväxling och friskvårdssubvention samt en arbetsplats med engagerade ledare och medarbetare där vi arbetar utifrån våra värdeord: stolthet, öppenhet, omtanke, respekt och ansvar.

Flens kommun arbetar aktivt för ökad jämställdhet och mångfald, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.
 
Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sista ansökningsdag 2023-07-02. Visa mindre

Föreståndare till HVB

Föreståndare till Gaudium HVB Gaudium är ett lantligt beläget HVB som vänder sig till pojkar i åldern 16 – 20 år som har en psykosocial problematik vilket kan innebära missbruk, kriminalitet i kombination eller i kombination med andra diagnoser och trauman. Gaudium har 8 behandlingsplatser. För oss är det viktigt med en skräddarsydd och individuellt anpassad behandlingsplan utefter klientens behov. Vi har RAM-avtal med 290 kommuner. Gaudium är beläget utan... Visa mer
Föreståndare till Gaudium HVB
Gaudium är ett lantligt beläget HVB som vänder sig till pojkar i åldern 16 – 20 år som har en psykosocial problematik vilket kan innebära missbruk, kriminalitet i kombination eller i kombination med andra diagnoser och trauman.
Gaudium har 8 behandlingsplatser. För oss är det viktigt med en skräddarsydd och individuellt anpassad behandlingsplan utefter klientens behov. Vi har RAM-avtal med 290 kommuner.
Gaudium är beläget utanför Bettna i hjärtat av Södermanland (Flen). Närhet till Nyköping och stort utbud av skolor och inriktningar.
Arbetsbeskrivning
Du leder och fördelar arbetet på enheten och ansvarar för att arbetsledning och samordning utförs på ett för medarbetarna tydligt sätt och med god kvalitet utifrån evidens och beprövad erfarenhet och utbildning.
I uppdraget ingår vidare att ansvara för att leda, utveckla, kvalitetssäkra och följa upp verksamheten samt medarbetarna och ekonomin i linje med gällande lagstiftning och upprättade mål. Du ska även vara insatt i trender och förändringar i omvärlden som rör verksamhetsområdet.
Din närmaste chef är verkställande direktör och du ingår i verksamhetens chefsgrupp där du bidrar med ett utvecklingsorienterat perspektiv med ungdomarnas bästa i fokus.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en socionomexamen eller beteendevetenskaplig kandidatexamen, alternativt annan högskoleutbildning (till exempel sjuksköterska) som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Flerårig arbetslivserfarenhet av socialt arbete, behandlingsarbete, är ett krav samt tidigare erfarenhet av att ha innehaft en arbetsledande funktion. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Som person är du kommunikativ och har förmågan att på ett prestigelöst sätt leda samt motivera andra. Uppdraget kräver att du har en förmåga att se helheten och bibehålla ett lugn i pressade situationer. Det kräver vidare att du har en förståelse för olika bakgrunder och grupptillhörigheter samt en insikt om hur det påverkar en själv och andra. Du behöver även självständigt kunna driva kvalitets- och utvecklingsarbete som är till gagn för målgruppen och förstå vikten av det arbetet.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dig ett självständigt arbete i en utvecklande miljö.
Vi ser fram mot din ansökan där du också anger dina löneanspråk.
Tjänstegrad heltid men kan till viss del anpassas.
Provanställning 6 månader.
Vi gör löpande rekrytering.
För mer information kontakta Roland Billberg
Vi avsäger oss tacksamt alla möjligheter till rekryteringsstöd från externa byråer och konsulter.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Verksamhetschef HVB psykiatri vuxna

Är du en erfaren ledare som tror att varje människa har en inneboende kraft att förändra sitt eget liv? Team Olivia söker en verksamhetschef till Tallkullen HVB hem i Katrineholm. Rollen passar dig som som står för ett nytänkande ledarskap och med med en trygg och fast hand kan leda vår verksamhet. Vill du bli en del av oss? Vår målsättning är att tillsammans ger vi människor ett bättre liv utifrån deras behov. Talkullen HVB har erfarenhet av erfarenhet a... Visa mer
Är du en erfaren ledare som tror att varje människa har en inneboende kraft att förändra sitt eget liv? Team Olivia söker en verksamhetschef till Tallkullen HVB hem i Katrineholm. Rollen passar dig som som står för ett nytänkande ledarskap och med med en trygg och fast hand kan leda vår verksamhet. Vill du bli en del av oss?

Vår målsättning är att tillsammans ger vi människor ett bättre liv utifrån deras behov. Talkullen HVB har erfarenhet av erfarenhet av komplexa uppdrag, och vänder sig till målgruppen individer från 18 år med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet. Med rutiner och struktur i vardagen skapas trygghet för våra boende. Vårt team arbetar motiverande och stödjande utifrån en helhetssyn på människan. I vårt arbete använder vi oss av ett lågaffektivt bemötande och schemastöd.

Om rollen

Som verksamhetschef kommer du att driva och leda arbetet på HVB hemmet. Du ansvarar för medarbetare, arbetsmiljö, kvalitet, ekonomi och kundkontakter. I ditt arbete coachar du dina medarbetare och är ett stöd i det dagliga arbetet. Du hjälper medarbetarna att växa och utvecklas i sitt arbete.

I arbetet ingår att medverka i teammöten, arbetsplatsträffar och enheternas HSL möten tillsammans med vår samordnare, sjuksköterska, läkare samt psykolog.

Du ingår i Team Olivias marknadsområde Individ och familj som leds av marknadsområdeschef/VD. I rollen ingår du i ett team med övriga verksamhetschefer, kvalitetskoordinator och regionchef som utgör regionens ledningsgrupp.

Vem är du?

För att lyckas i uppdraget behöver du ha erfarenhet av målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet. Vidare krävs att din utbildningsbakgrund stämmer överens med de formella krav som gäller för att vara tillståndsbärare för verksamhet inom HVB och SoL.

Du är trygg i din ledarroll och gillar att arbeta aktivt och nära verksamheten på ett lösningsinriktat, engagerat och coachande förhållningssätt. Som ledare är du strukturerad och har en god förmåga att analysera verksamhetens budget och resultat.

Kvalifikationer:

- Du har en akademisk grundexamen som socionom eller inom beteendevetenskap (minst 180hp) eller likvärdig utbildning

- Minst 3 års chefserfarenhet från verksamhet inom målgruppen

- Är väl förtrogen med lagar, förordning och föreskrifter inom området ( HVB & SoL)

- Erfarenhet av budget samt analysera och följa upp resultat



Meriterande:

- Tidigare erfarenhet av arbete med inriktning mot psykisk funktionsnedsättning

- Erfarenhet av beläggning av platser

Övrigt:

- B-körkort

- Mycket goda kunskaper i det svenska språket, i tal och skrift

- Goda datorkunskaper



Ledarkompassen

För att vi gemensamt ska kunna utveckla vår verksamhet krävs ett enhetligt, samspelande och utvecklande ledarskap. Som stöd i vårt arbete och ledarskap använder vi vår modell Ledarskapskompassen. Den består av fyra viktiga egenskaper; teamorientering, samarbetsorientering, affärsorientering och förändringsorientering. Det är egenskaper som våra ledare behöver för att kunna bygga ett bolag med teamarbete som ryggrad.

Vi erbjuder

Hos oss får du vara med och ständigt utveckla en organisation, genom ett aktivt och närvarande ledarskap. Du får skapa relationer med kunder, medarbetare och uppdragsgivare på alla nivåer. I din roll har du stöttande och coachande chefer samt stöd från våra centrala stödfunktioner inom koncernen.

Placering

För att möjliggöra det nära ledarskapet kommer största delen av din arbetstid vara på verksamheten i Katrineholm. Resor förekommer i tjänsten. Vi tror att du bor i Katrineholm eller på närliggande ort.

Om rekryteringsprocessen

Sista ansökningsdag är 14 maj. Intervjuer sker löpande, tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden.

Anställningen är på heltid. Vi tillämpar provanställning och en grundförutsättning för att detta ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för verksamheten.

Har du frågor om tjänsten?

Välkommen att kontakta regionchef Lena Book, [email protected]ården.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss

Tallkullen är en del av Team Olivia som är ett ledande omsorgsföretag med 12 000 medarbetare som gör varje enskilt liv rikare och mer värdigt, varje dag.

Team Olivia har idag ett 50-tal etablerade bolag under lokala varumärken med drygt 200 verksamheter i Sverige, Norge och Danmark. Du ingår tillsammans med övriga funktioner inom bolaget i koncernen och samarbetar med engagerade kollegor, stödteam samt stödfunktioner för att uppnå bästa kundnyttan.

För mer information se våra hemsida

www.teamolivia.se (http://www.teamolivia.se/) , www.tallkullen.se (https://www.tallkullen.se/) Visa mindre

Föreståndare till HVB

Föreståndare till Gaudium HVB Gaudium är ett lantligt beläget HVB som vänder sig till pojkar i åldern 16 – 20 år som har en psykosocial problematik vilket kan innebära missbruk, kriminalitet i kombination eller i kombination med andra diagnoser och trauman. Gaudium har 8 behandlingsplatser. För oss är det viktigt med en skräddarsydd och individuellt anpassad behandlingsplan utefter klientens behov. Vi har RAM-avtal med 290 kommuner. Gaudium är beläget utan... Visa mer
Föreståndare till Gaudium HVB
Gaudium är ett lantligt beläget HVB som vänder sig till pojkar i åldern 16 – 20 år som har en psykosocial problematik vilket kan innebära missbruk, kriminalitet i kombination eller i kombination med andra diagnoser och trauman.
Gaudium har 8 behandlingsplatser. För oss är det viktigt med en skräddarsydd och individuellt anpassad behandlingsplan utefter klientens behov. Vi har RAM-avtal med 290 kommuner.
Gaudium är beläget utanför Bettna i hjärtat av Södermanland (Flen). Närhet till Nyköping och stort utbud av skolor och inriktningar.
Arbetsbeskrivning
Du leder och fördelar arbetet på enheten och ansvarar för att arbetsledning och samordning utförs på ett för medarbetarna tydligt sätt och med god kvalitet utifrån evidens och beprövad erfarenhet och utbildning.
I uppdraget ingår vidare att ansvara för att leda, utveckla, kvalitetssäkra och följa upp verksamheten samt medarbetarna och ekonomin i linje med gällande lagstiftning och upprättade mål. Du ska även vara insatt i trender och förändringar i omvärlden som rör verksamhetsområdet.
Din närmaste chef är verkställande direktör och du ingår i verksamhetens chefsgrupp där du bidrar med ett utvecklingsorienterat perspektiv med ungdomarnas bästa i fokus.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en socionomexamen eller beteendevetenskaplig kandidatexamen, alternativt annan högskoleutbildning (till exempel sjuksköterska) som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Flerårig arbetslivserfarenhet av socialt arbete, behandlingsarbete, är ett krav samt tidigare erfarenhet av att ha innehaft en arbetsledande funktion. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Som person är du kommunikativ och har förmågan att på ett prestigelöst sätt leda samt motivera andra. Uppdraget kräver att du har en förmåga att se helheten och bibehålla ett lugn i pressade situationer. Det kräver vidare att du har en förståelse för olika bakgrunder och grupptillhörigheter samt en insikt om hur det påverkar en själv och andra. Du behöver även självständigt kunna driva kvalitets- och utvecklingsarbete som är till gagn för målgruppen och förstå vikten av det arbetet.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dig ett självständigt arbete i en utvecklande miljö.
Vi ser fram mot din ansökan där du också anger dina löneanspråk.
Tjänstegrad heltid men kan till viss del anpassas.
Provanställning 6 månader.
Vi gör löpande rekrytering.
För mer information kontakta Roland Billberg
Vi avsäger oss tacksamt alla möjligheter till rekryteringsstöd från externa byråer och konsulter.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Föreståndare till HVB (50%)

Föreståndare till Gaudium HVB Gaudium är ett lantligt beläget HVB som vänder sig till pojkar i åldern 16 – 20 år som har en psykosocial problematik vilket kan innebära missbruk, kriminalitet i kombination eller i kombination med andra diagnoser och trauman. Gaudium har 8 behandlingsplatser. För oss är det viktigt med en skräddarsydd och individuellt anpassad behandlingsplan utefter klientens behov. Vi har RAM-avtal med 290 kommuner. Gaudium är beläget utan... Visa mer
Föreståndare till Gaudium HVB
Gaudium är ett lantligt beläget HVB som vänder sig till pojkar i åldern 16 – 20 år som har en psykosocial problematik vilket kan innebära missbruk, kriminalitet i kombination eller i kombination med andra diagnoser och trauman.
Gaudium har 8 behandlingsplatser. För oss är det viktigt med en skräddarsydd och individuellt anpassad behandlingsplan utefter klientens behov. Vi har RAM-avtal med 290 kommuner.
Gaudium är beläget utanför Bettna i hjärtat av Södermanland (Flen). Närhet till Nyköping och stort utbud av skolor och inriktningar.
Arbetsbeskrivning
Du leder och fördelar arbetet på enheten och ansvarar för att arbetsledning och samordning utförs på ett för medarbetarna tydligt sätt och med god kvalitet utifrån evidens och beprövad erfarenhet och utbildning.
I uppdraget ingår vidare att ansvara för att leda, utveckla, kvalitetssäkra och följa upp verksamheten samt medarbetarna och ekonomin i linje med gällande lagstiftning och upprättade mål. Du ska även vara insatt i trender och förändringar i omvärlden som rör verksamhetsområdet.
Din närmaste chef är verkställande direktör och du ingår i verksamhetens chefsgrupp där du bidrar med ett utvecklingsorienterat perspektiv med ungdomarnas bästa i fokus.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en socionomexamen eller beteendevetenskaplig kandidatexamen, alternativt annan högskoleutbildning (till exempel sjuksköterska) som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Flerårig arbetslivserfarenhet av socialt arbete, gärna behandlingsarbete, är ett krav samt tidigare erfarenhet av att ha innehaft en arbetsledande funktion. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Som person är du kommunikativ och har förmågan att på ett prestigelöst och relationsskapande sätt leda samt motivera andra. Uppdraget kräver att du har en förmåga att se helheten och bibehålla ett lugn i pressade situationer. Det kräver vidare att du har en förståelse för olika bakgrunder och grupptillhörigheter samt en insikt om hur det påverkar en själv och andra. Du behöver även självständigt kunna driva kvalitets- och utvecklingsarbete som är till gagn för målgruppen och förstå vikten av det arbetet.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dig ett självständigt arbete i en utvecklande miljö.
Vi ser fram mot din ansökan där du också anger dina löneanspråk.
Tjänstegraden kan anpassas vid behov.
Projektanställning 18 månader.
För mer information kontakta Roland Billberg
Vi avsäger oss tacksamt alla möjligheter till rekryteringsstöd från externa byråer och konsulter.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Föreståndare till HVB

Föreståndare till Gaudium HVB Gaudium är ett lantligt beläget HVB som vänder sig till pojkar i åldern 16 – 20 år som har en psykosocial problematik vilket kan innebära missbruk, kriminalitet i kombination eller i kombination med andra diagnoser och trauman. Gaudium har 8 behandlingsplatser. För oss är det viktigt med en skräddarsydd och individuellt anpassad behandlingsplan utefter klientens behov. Vi har RAM-avtal med 290 kommuner. Gaudium är beläget utan... Visa mer
Föreståndare till Gaudium HVB
Gaudium är ett lantligt beläget HVB som vänder sig till pojkar i åldern 16 – 20 år som har en psykosocial problematik vilket kan innebära missbruk, kriminalitet i kombination eller i kombination med andra diagnoser och trauman.
Gaudium har 8 behandlingsplatser. För oss är det viktigt med en skräddarsydd och individuellt anpassad behandlingsplan utefter klientens behov. Vi har RAM-avtal med 290 kommuner.
Gaudium är beläget utanför Bettna i hjärtat av Södermanland (Flen). Närhet till Nyköping och stort utbud av skolor och inriktningar.
Arbetsbeskrivning
Du leder och fördelar arbetet på enheten och ansvarar för att arbetsledning och samordning utförs på ett för medarbetarna tydligt sätt och med god kvalitet utifrån evidens och beprövad erfarenhet och utbildning.
I uppdraget ingår vidare att ansvara för att leda, utveckla, kvalitetssäkra och följa upp verksamheten samt medarbetarna och ekonomin i linje med gällande lagstiftning och upprättade mål. Du ska även vara insatt i trender och förändringar i omvärlden som rör verksamhetsområdet.
Din närmaste chef är verkställande direktör och du ingår i verksamhetens chefsgrupp där du bidrar med ett utvecklingsorienterat perspektiv med ungdomarnas bästa i fokus.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en socionomexamen eller beteendevetenskaplig kandidatexamen, alternativt annan högskoleutbildning (till exempel sjuksköterska) som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Flerårig arbetslivserfarenhet av socialt arbete, gärna behandlingsarbete, är ett krav samt tidigare erfarenhet av att ha innehaft en arbetsledande funktion. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Som person är du kommunikativ och har förmågan att på ett prestigelöst och relationsskapande sätt leda samt motivera andra. Uppdraget kräver att du har en förmåga att se helheten och bibehålla ett lugn i pressade situationer. Det kräver vidare att du har en förståelse för olika bakgrunder och grupptillhörigheter samt en insikt om hur det påverkar en själv och andra. Du behöver även självständigt kunna driva kvalitets- och utvecklingsarbete som är till gagn för målgruppen och förstå vikten av det arbetet.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dig ett självständigt arbete i en utvecklande miljö.
Vi ser fram mot din ansökan där du också anger dina löneanspråk.
Tjänstegraden kan anpassas vid behov.
Provanställning 6 månader.
För mer information kontakta Roland Billberg
Vi avsäger oss tacksamt alla möjligheter till rekryteringsstöd från externa byråer och konsulter.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Enhetschef för utförare av kommunala LSS-insatser

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegru... Visa mer
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!
Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Avdelningens ledningsgrupp består av avdelningschef och nio enhetschefer samt stab.

I Avdelningen Barn, unga och vuxna ryms idag nio utförarområden, och är en ren utförarverksamhet inom socialförvaltningen. Avdelningens uppdrag utgår från beslut fattade av Myndighetsavdelningen.

Verksamheten utgår från ett salutogent (hälsofrämjande) och systemteoretiskt förhållningssätt för att våra brukare och klienter ska ha möjlighet att känna att tillvaron är meningsfull, begriplig och hanterbar. Målsättningen är att främja jämlikhet i levnadsvillkor och delaktighet i samhället samt att den enskilde får möjlighet att leva som andra med inflytande och medbestämmande över sitt liv och de insatser som ges.

Då en av våra enhetschefer med ansvar för tre gruppbostäder, korttidsvistelse samt förlängd skolbarnsomsorg (fritids LSS) går i pension, söker vi nu dig med högt ställda ambitioner att fortsätta driva enhetens utveckling framåt och ta en aktiv roll i vår ledningsgrupp.

Arbetsuppgifter
Som enhetschef har du budgetansvar och hanterar ersättningar/anslag på ett sådant sätt att möjligheten för ekonomisk styrning av förvaltningen optimeras.

Du ansvarar för personal inom din verksamhet och därmed följande arbetsmiljöansvar.
Du tar tillvara på den kompetens som finns inom dina arbetsplatser samt utvecklar och bygger upp personalgrupper samt driver framtagandet av processbeskrivningar, rutiner och nya arbetssätt. Som enhetschef säkerhetsställer du att rätt kompetens finns i verksamheten såväl idag som ur ett långsiktigt perspektiv varför schemaläggning, rekrytering, utbildning och stöd av medarbetare samt samverkan med andra enheter och huvudmän utgör en stor del av ditt arbete. Även omvärldsbevakning, rapporter och analyser utgör del av arbetet för att verksamheten ska kunna kvalitetssäkras och utvecklas.
Du har det yttersta ansvaret att säkerställa att beviljade biståndsbeslut verkställs med god kvalitet utifrån gällande lagar och förordningar.

Tillsammans med avdelningschef och andra enhetschefer ingår du och tar aktiv del i avdelningens ledningsgrupp. Samtliga enhetschefer i ledningsgruppen täcker varandras uppdrag vid frånvaro.

Kvalifikationer
Vi söker dig med socionom- eller beteendevetarexamen (eller annan utbildning vilken arbetsgivaren bedömer likvärdig) som arbetat i arbetsledande befattning och trivs i rollen som ledare.
Du har erfarenheter av arbete med personer med funktionsnedsättning och/eller psykisk ohälsa, och kan handleda medarbetare i det dagliga arbetet med kollegor och brukare.
Som person behöver du vara trygg i dig själv och i din chefsroll, behärska det svenska språket väl samt ha en god förmåga att kommunicera med andra både i tal och skrift.
God datavana och körkort är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av IBIC.

Då vår omvärld och verksamhet är i ständig förändring söker vi dig som är kreativ, utvecklingsinriktad, strukturerad med förmåga att prioritera samt har mod och ett genuint intresse av att leda andra i socialt arbete.
För att lyckas i uppdraget bör du ha erfarenhet av budgetarbete, förändrings- samt utvecklingsarbete och verksamhetsledning. Du är en god förebild för dina medarbetare, har ett positivt förhållningssätt och företräder Flens kommun med dess policy samt värdegrund.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper vid rekryteringen och söker medarbetare med rätt attityd, inställning och som delar Flens kommuns värderingar.

Övrigt
Tjänsten är heltid, tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning, och som enhetschef i Flens kommun arbetar du utifrån så kallad förtroendearbetstid (oreglerad arbetstid).

Vi erbjuder semesterväxling och friskvårdssubvention samt en arbetsplats med engagerade ledare och medarbetare där vi arbetar utifrån våra värdeord: stolthet, öppenhet, omtanke, respekt och ansvar.

Flens kommun arbetar aktivt för ökad jämställdhet och mångfald, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.

Sista ansökningsdag 2022-02-20. Intervjuer sker löpande.

Kontaktpersoner

Avdelningschef Maria Rosenqvist, [email protected]
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0157-43 00 00 Visa mindre

Enhetschef för utförare av kommunala LSS-insatser

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegru... Visa mer
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

I avdelningen Myndighet och Uppdrag funktionsnedsättning (MoUf) ryms idag Myndighet och Uppdrag (en enhet för myndighetsutövning) samt sex utförarområden. Avdelningen kommer inför 2022 övergå till en ren utförarverksamhet inom socialförvaltningen. 

Avdelningens ledningsgrupp består av avdelningschef och idag sju enhetschefer samt stab.
Avdelningens uppdrag utgår från biståndsbeslut fattade av Myndighet och uppdrag och utförare arbetar med stöd i det dagliga livet till brukare och klienter.

Avdelningen omfattar grupp- och servicebostäder, korttidsvistelse LSS, daglig verksamhet och sysselsättning, bemanningspool med boendestödjare, ledsagare, avlösare och kontaktpersoner samt personlig assistans. Verksamheten utgår från ett salutogent (hälsofrämjande) och systemteoretiskt förhållningssätt för att våra brukare ska ha möjlighet att känna att tillvaron är meningsfull, begriplig och hanterbar. Målsättningen är att främja jämlikhet i levnadsvillkor och delaktighet i samhället samt att den enskilde får möjlighet att leva som andra med inflytande och medbestämmande över sitt liv och de insatser som ges.

Då en av våra enhetschefer med ansvar för personlig assistans samt en gruppbostad valt att gå vidare till annan tjänst, söker vi nu dig med högt ställda ambitioner att fortsätta driva enhetens utveckling framåt och ta en aktiv roll i vår ledningsgrupp.

Arbetsuppgifter
Som enhetschef har du budgetansvar och hanterar ersättningar/anslag på ett sådant sätt att möjligheten för ekonomisk styrning av förvaltningen optimeras.
Du ansvarar för personal inom din verksamhet och därmed följande arbetsmiljöansvar. Du tar till vara på den kompetens som finns inom dina arbetsplatser samt utvecklar och bygger upp personalgrupper samt driver framtagandet av processbeskrivningar, rutiner och nya arbetssätt. Som enhetschef säkerhetsställer du att rätt kompetens finns i verksamheten såväl idag som ur ett långsiktigt perspektiv varför schemaläggning, rekrytering, utbildning och stöd av medarbetare samt samverkan med andra enheter och huvudmän utgör en stor del av ditt arbete. Även omvärldsbevakning, rapporter och analyser utgör den stor del av arbetet för att verksamheten ska kunna kvalitetssäkras och utvecklas.

Du har det yttersta ansvaret att säkerställa att beviljade biståndsbeslut verkställs med god kvalitet utifrån gällande lagar och förordningar. Tillsammans med avdelningschef och andra enhetschefer ingår du och tar aktiv del i avdelningens ledningsgrupp. Samtliga enhetschefer i ledningsgruppen täcker varandras uppdrag vid frånvaro.

Kvalifikationer
Vi söker dig med socionom- eller beteendevetarexamen (eller annan utbildning vilken arbetsgivaren bedömer likvärdig) och trivs i rollen som ledare.
Du har flerårig erfarenheter av arbete med personer med funktionsnedsättning och/eller psykisk ohälsa, och kan handleda medarbetare i det dagliga arbetet med kollegor och brukare. Som person behöver du vara trygg i dig själv och i din chefsroll, behärska det svenska språket väl samt ha en god förmåga att kommunicera med andra både i tal och skrift.

God datavana och körkort är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av IBIC.

Då vår omvärld och verksamhet är i ständig förändring söker vi dig som är kreativ, utvecklingsinriktad, stresstålig, strukturerad samt har intresse av att leda andra i socialt arbete. För att lyckas i uppdraget bör du ha erfarenhet av budgetarbete, förändrings- samt utvecklingsarbete och verksamhetsledning. Du är en god förebild för dina medarbetare, har ett positivt förhållningssätt och företräder Flens kommun med dess policy samt värdegrund.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper vid rekryteringen och söker medarbetare med rätt attityd, inställning och som delar Flens kommuns värderingar.

Övrigt
Tjänsten är heltid, tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Flens kommun tillämpar individuell lönesättning, och som enhetschef i Flens kommun arbetar du utifrån så kallad förtroendearbetstid (oreglerad arbetstid).

Vi erbjuder semesterväxling och friskvårdssubvention samt en arbetsplats med engagerade ledare och medarbetare där vi arbetar utifrån våra värdeord: stolthet, öppenhet, omtanke, respekt och ansvar.

Flens kommun arbetar aktivt för ökad jämställdhet och mångfald, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.

Sista ansökningsdag 2021-11-12. Intervjuer sker löpande.

 

Kontaktpersoner

T.f avdelningschef Jim Caftemo, [email protected]

Chefsassistent Emelie Jansson, [email protected]

Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0157-43 00 00 Visa mindre

Enhetschefer till Särskilt boende i Flens kommun

Vill du vara med och utveckla en äldreomsorgen med fokus på friskfaktorer och individen i centrum? Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.  Det arbet... Visa mer
Vill du vara med och utveckla en äldreomsorgen med fokus på friskfaktorer och individen i centrum?

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. 

Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.


Arbetsuppgifter
Socialförvaltningen är inne i ett intensivt förbättringsarbete som syftar till att höja kvaliteten för Flens medborgare, arbetsmiljön för medarbetarna och få en ekonomi i balans. I det arbetet blir du som chef en viktig bärare av det salutogena syn- och förhållningssättet.

Målsättningen med arbetet är att nå ökad kvalitet och effektivitet genom att arbeta med individen i centrum. För att få kraft i utvecklingsarbetet och de utmaningar som kommer av en allt mer åldrande befolkning behöver avdelningen för äldreomsorg utöka antalet enhetschefer. Vi söker nu personer som vill ansluta till avdelningens ledningsgrupp, ta tillvara och värna befintlig kompetens bland medarbetarna och engagerat driva utvecklingen på området vidare.

Som enhetschef är ditt främsta uppdrag att leda det dagliga arbetet och att verka för att målen för Flens kommuns SÄBO förverkligas. Du har ansvar för verksamhet, ekonomi, personal samt arbetsmiljö på enheten. Du förväntas arbeta kreativt och målmedvetet med enhetens resurser för att nå en ekonomi i balans.

Ett av dina främsta uppdrag är att arbeta för en bred delaktighet och ett stort engagemang bland dina medarbetare, såväl för det dagliga arbetet som för kommunens långsiktiga arbete mot politiskt uppsatta mål. Schemaläggning, rekrytering, utbildning och stöd till dina medarbetare samt samverkan med andra verksamheter och huvudmän är andra viktiga delar av ditt arbete. Även omvärldsbevakning och analyser utgör en stor del av arbetet för att verksamhetens kvalitet ska kunna säkerställas och vidareutvecklas.

Kompetens

Som har lämplig högskoleutbildning och gärna sociala omsorgsprogrammet/socionomutbildning. Du har ett stort intresse för utvecklingsfrågor och värdegrundsarbete. Har du erfarenhet av att arbeta med salutogent/systemteoretiskt värdegrund är det en merit. Vi söker dig som ser samverkan som en framgångsfaktor då arbetet innebär många kontakter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Körkort är ett krav.

Varaktighet/omfattning

Tillsvidareanställning, tillträde efter överenskommelse, intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden. 

Lön

Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Övrigt

Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun erbjuder subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.

Kontaktpersoner
Helén Persson, Avdelningschef äldre
0157-430342
[email protected]

Fackliga kontaktpersoner
Nås via kommunens växel
0157-430000

Välkommen med din ansökan senast den 20220220

Vi har gjort vårt medieval och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Enhetschef till Socialförvaltningen, Arbetsmarknadsenheten

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdeg... Visa mer
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Arbetsplats

Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen är inne i ett förändringsskede där målet är en konkurrensneutral organisation. Efter förändringen kommer förvaltningen bestå av tre avdelningar, myndighetsavdelningen, avdelningen för utförande av äldreomsorg och avdelningen för utförande av stöd- och behandlingsinsatser. Arbetsmarknadsenheten kommer att tillhöra avdelningen för utförande av stöd- och behandlingsinsatser.  

Kommunens arbetsmarknadsarbete är ett prioriterat område och enhetschef för arbetsmarknadsenheten kommer att ha en viktig roll i det framtida utvecklingsarbetet. 

Uppdrag

Uppdraget innebär att leda, styra och följa upp verksamheten i linje med gällande lagstiftning, Flens kommuns uppställda mål, fattade beslut, tillgängliga resurser och framtida krav och förutsättningar. 

Du förväntas leda verksamheten vidare i det pågående utvecklingsarbetet. 

Genom att utveckla dina medarbetare ger du förutsättningar för god måluppfyllelse och hög kvalité. 

Uppdraget förutsätter att du är en kommunikativ och tydlig person som är bra på att skapa relationer både internt och externt. 

Som enhetschef förväntas du kunna kombinera en strategisk förmåga med ett genuint intresse för de människor vi arbetar för. 

Du behöver ha en tilltro till att individer besitter både kunskap, vilja och förmåga att ta ansvar för sina egna liv. 

Som enhetschef ingår du i avdelningens ledningsgrupp.

Kompetens

Du har relevant högskoleutbildning samt kunskap och erfarenhet från verksamhetsområdet. 

Självklart är du väl insatt i den lagstiftning som styr området och har god kunskap om samverkande aktörers regelverk.  

För att lyckas i uppdraget bör du ha erfarenhet av att vara enhetschef eller någon form av arbetsledande erfarenhet.  

Du är van att samverka, både internt och externt och har förmåga att bygga förtroendefulla relationer. 

Du har god kommunikativ förmåga och ha lätt att förmedla mål och visioner samt  skapa delaktighet och engagemang hos dina medarbetare. 

Med din strategiska förmåga, tydlighet och resultatfokus omsätter du mål och visioner i praktisk handling. 

Ditt ledarskap entusiasmerar och bidrar till en organisationskultur som präglas av öppet klimat och god arbetsmiljö. 

Socialförvaltningen lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varaktighet/omfattning

Tillsvidare med tillträde efter överenskommelse. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Lön

Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Övrigt

Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun erbjuder subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.

Kontaktpersoner

Jimi Caftemo, Tf avdelningschef, 0157-43 03 60 

Fackliga kontaktpersoner

Akademikerförbundet SSR, Linus Nyman, 0157-43 03 69

VISION, Madelene Buskas, 0157-43 09 28

Akademikeralliansen, Stefan Sköld, 0157-43 03 96

Välkommen med din ansökan senast den 19 september 2021. Visa mindre

Enhetschef för utförare av kommunala LSS-insatser

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdeg... Visa mer
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

 

I avdelningen Myndighet och Uppdrag funktionsnedsättning (MoUf) ryms idag Myndighet och Uppdrag (en enhet för myndighetsutövning) samt sex utförarområden. Avdelningen kommer inför 2022 övergå till en ren utförarverksamhet inom socialförvaltningen.  

Avdelningens ledningsgrupp består av avdelningschef och idag sju enhetschefer samt stab. 

Avdelningens uppdrag utgår från biståndsbeslut fattade av Myndighet och uppdrag och utförare arbetar med stöd i det dagliga livet till brukare och klienter.

Avdelningen omfattar grupp- och servicebostäder, korttidsvistelse LSS, daglig verksamhet och sysselsättning, bemanningspool med boendestödjare, ledsagare, avlösare och kontaktpersoner samt personlig assistans. Verksamheten utgår från ett salutogent (hälsofrämjande) och systemteoretiskt förhållningssätt för att våra brukare ska ha möjlighet att känna att tillvaron är meningsfull, begriplig och hanterbar. Målsättningen är att främja jämlikhet i levnadsvillkor och delaktighet i samhället samt att den enskilde får möjlighet att leva som andra med inflytande och medbestämmande över sitt liv och de insatser som ges.

Då en av våra enhetschefer med ansvar för en nystartad gruppbostad samt personlig assistans valt att gå vidare till annan tjänst, söker vi nu dig med högt ställda ambitioner att fortsätta driva enhetens utveckling framåt och ta en aktiv roll i vår ledningsgrupp.

Arbetsuppgifter
Som enhetschef har du budgetansvar och hanterar ersättningar/anslag på ett sådant sätt att möjligheten för ekonomisk styrning av förvaltningen optimeras.

Du ansvarar för personal inom din verksamhet och därmed följande arbetsmiljöansvar. Du tar till vara på den kompetens som finns inom dina arbetsplatser samt utvecklar och bygger upp personalgrupper samt driver framtagandet av processbeskrivningar, rutiner och nya arbetssätt. Som enhetschef säkerhetsställer du att rätt kompetens finns i verksamheten såväl idag som ur ett långsiktigt perspektiv varför schemaläggning, rekrytering, utbildning och stöd av medarbetare samt samverkan med andra enheter och huvudmän utgör en stor del av ditt arbete. Även omvärldsbevakning, rapporter och analyser utgör den stor del av arbetet för att verksamheten ska kunna kvalitetssäkras och utvecklas.
Du har det yttersta ansvaret att säkerställa att beviljade biståndsbeslut verkställs med god kvalitet utifrån gällande lagar och förordningar.

Tillsammans med avdelningschef och andra enhetschefer ingår du och tar aktiv del i avdelningens ledningsgrupp. Samtliga enhetschefer i ledningsgruppen täcker varandras uppdrag vid frånvaro.

Kvalifikationer
Vi söker dig med socionom- eller beteendevetarexamen (eller annan utbildning vilken arbetsgivaren bedömer likvärdig) som arbetat i arbetsledande befattning och trivs i rollen som ledare..
Du har flerårig erfarenheter av arbete med personer med funktionsnedsättning och/eller psykisk ohälsa, och kan handleda medarbetare i det dagliga arbetet med kollegor och brukare.
Som person behöver du vara trygg i dig själv och i din chefsroll, behärska det svenska språket väl samt ha en god förmåga att kommunicera med andra både i tal och skrift.
God datavana och körkort är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av IBIC.

Då vår omvärld och verksamhet är i ständig förändring söker vi dig som är kreativ, utvecklingsinriktad, stresstålig, strukturerad samt har intresse av att leda andra i socialt arbete.
För att lyckas i uppdraget bör du ha erfarenhet av budgetarbete, förändrings- samt utvecklingsarbete och verksamhetsledning. Du är en god förebild för dina medarbetare, har ett positivt förhållningssätt och företräder Flens kommun med dess policy samt värdegrund.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper vid rekryteringen och söker medarbetare med rätt attityd, inställning och som delar Flens kommuns värderingar.

Övrigt
Tjänsten är heltid, tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning, och som enhetschef i Flens kommun arbetar du utifrån så kallad förtroendearbetstid (oreglerad arbetstid).

Vi erbjuder semesterväxling och friskvårdssubvention samt en arbetsplats med engagerade ledare och medarbetare där vi arbetar utifrån våra värdeord: stolthet, öppenhet, omtanke, respekt och ansvar.

Flens kommun arbetar aktivt för ökad jämställdhet och mångfald, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.

Sista ansökningsdag 2021-07-13. Intervjuer sker löpande.

Kontaktpersoner

Avdelningschef Maria Rosenqvist, [email protected]
Chefsassistent Erika Bengtsson, [email protected]
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0157-43 00 00 Visa mindre

Enhetschef för utförare av kommunala LSS-insatser

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegru... Visa mer
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

I avdelningen Myndighet och Uppdrag funktionsnedsättning (MoUf) ryms idag Myndighet och Uppdrag (en enhet för myndighetsutövning) samt sex utförarområden. Avdelningen kommer inför 2022 övergå till en ren utförarverksamhet inom socialförvaltningen. 

Avdelningens ledningsgrupp består av avdelningschef och idag sju enhetschefer samt stab.
Avdelningens uppdrag utgår från biståndsbeslut fattade av Myndighet och uppdrag och utförare arbetar med stöd i det dagliga livet till brukare och klienter.

Avdelningen omfattar grupp- och servicebostäder, korttidsvistelse LSS, daglig verksamhet och sysselsättning, bemanningspool med boendestödjare, ledsagare, avlösare och kontaktpersoner samt personlig assistans. Verksamheten utgår från ett salutogent (hälsofrämjande) och systemteoretiskt förhållningssätt för att våra brukare ska ha möjlighet att känna att tillvaron är meningsfull, begriplig och hanterbar. Målsättningen är att främja jämlikhet i levnadsvillkor och delaktighet i samhället samt att den enskilde får möjlighet att leva som andra med inflytande och medbestämmande över sitt liv och de insatser som ges.

Då en av våra enhetschefer med ansvar för personlig assistans samt en gruppbostad valt att gå vidare till annan tjänst, söker vi nu dig med högt ställda ambitioner att fortsätta driva enhetens utveckling framåt och ta en aktiv roll i vår ledningsgrupp.

Arbetsuppgifter
Som enhetschef har du budgetansvar och hanterar ersättningar/anslag på ett sådant sätt att möjligheten för ekonomisk styrning av förvaltningen optimeras.
Du ansvarar för personal inom din verksamhet och därmed följande arbetsmiljöansvar. Du tar till vara på den kompetens som finns inom dina arbetsplatser samt utvecklar och bygger upp personalgrupper samt driver framtagandet av processbeskrivningar, rutiner och nya arbetssätt. Som enhetschef säkerhetsställer du att rätt kompetens finns i verksamheten såväl idag som ur ett långsiktigt perspektiv varför schemaläggning, rekrytering, utbildning och stöd av medarbetare samt samverkan med andra enheter och huvudmän utgör en stor del av ditt arbete. Även omvärldsbevakning, rapporter och analyser utgör den stor del av arbetet för att verksamheten ska kunna kvalitetssäkras och utvecklas.

Du har det yttersta ansvaret att säkerställa att beviljade biståndsbeslut verkställs med god kvalitet utifrån gällande lagar och förordningar. Tillsammans med avdelningschef och andra enhetschefer ingår du och tar aktiv del i avdelningens ledningsgrupp. Samtliga enhetschefer i ledningsgruppen täcker varandras uppdrag vid frånvaro.

Kvalifikationer
Vi söker dig med socionom- eller beteendevetarexamen (eller annan utbildning vilken arbetsgivaren bedömer likvärdig) och trivs i rollen som ledare.
Du har flerårig erfarenheter av arbete med personer med funktionsnedsättning och/eller psykisk ohälsa, och kan handleda medarbetare i det dagliga arbetet med kollegor och brukare. Som person behöver du vara trygg i dig själv och i din chefsroll, behärska det svenska språket väl samt ha en god förmåga att kommunicera med andra både i tal och skrift.

God datavana och körkort är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av IBIC.

Då vår omvärld och verksamhet är i ständig förändring söker vi dig som är kreativ, utvecklingsinriktad, stresstålig, strukturerad samt har intresse av att leda andra i socialt arbete. För att lyckas i uppdraget bör du ha erfarenhet av budgetarbete, förändrings- samt utvecklingsarbete och verksamhetsledning. Du är en god förebild för dina medarbetare, har ett positivt förhållningssätt och företräder Flens kommun med dess policy samt värdegrund.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper vid rekryteringen och söker medarbetare med rätt attityd, inställning och som delar Flens kommuns värderingar.

Övrigt
Tjänsten är heltid, tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Flens kommun tillämpar individuell lönesättning, och som enhetschef i Flens kommun arbetar du utifrån så kallad förtroendearbetstid (oreglerad arbetstid).

Vi erbjuder semesterväxling och friskvårdssubvention samt en arbetsplats med engagerade ledare och medarbetare där vi arbetar utifrån våra värdeord: stolthet, öppenhet, omtanke, respekt och ansvar.

Flens kommun arbetar aktivt för ökad jämställdhet och mångfald, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.

Sista ansökningsdag 2021-08-31. Intervjuer sker löpande.

Kontaktpersoner

Avdelningschef Maria Rosenqvist, [email protected]

Chefsassistent Erika Bengtsson, [email protected]

Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0157-43 00 00 Visa mindre

Vi söker två enhetschefer inom utförarområde LSS- och socialpsykiatri

Är du en strukturerad, kommunikativ person som trivs med att leda andra människor? Har du tidigare erfarenhet av ledarskap och brukare med funktionsnedsättning och/eller psykisk ohälsa? Då kan vi vara rätt för varandra! Vi söker nu en enhetschef för Socialpsykiatri med ansvar för uppstart av nytt socialpsykiatriboende, befintligt socialpsykiatriboende samt boendestöd och ledsagning. Vi söker även enhetschef för uppstart av ny gruppbostad § 9:9 LSS och d... Visa mer
Är du en strukturerad, kommunikativ person som trivs med att leda andra människor? Har du tidigare erfarenhet av ledarskap och brukare med funktionsnedsättning och/eller psykisk ohälsa?


Då kan vi vara rätt för varandra!
Vi söker nu en enhetschef för Socialpsykiatri med ansvar för uppstart av nytt socialpsykiatriboende, befintligt socialpsykiatriboende samt boendestöd och ledsagning. Vi söker även enhetschef för uppstart av ny gruppbostad § 9:9 LSS och delat ansvar för kommunens personliga assistans.

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!
Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete som vi gör tillsammans, varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom ett professionellt och respektfullt bemötande.

 

Arbetsplats
Socialörvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar: Myndighet och Uppdrag Funktionsnedsättning (MoUf), Äldreomsorg samt Egen försörjning/Individ och Familj (IFO)

Avdelningen uppdrag utgår från biståndsbeslut fattade enligt IBIC.
Vi stödjer brukare till att leva ett självständigt liv med inflytande och delaktighet i vardagen, där omsorgen ska präglas av trygghet, självbestämmande och integritet. I våra verksamheter hittas grupp-/servicebostäder, Socialpsykiatribostäder, korttidsvistelse, daglig verksamhet/sysselsättning, avlösar- och ledsagarservice, kontaktpersoner, personlig assistans samt boendestödsinsatser.

Utifrån förändringar i organisationen söker nu Myndighet och Uppdrag Funktionsnedsättning två drivna enhetschefer som vill bidra med engagemang och kompetens till socialpsykiatri- och funktionsnedsättningsområdet.
Vi kommer starta upp två nya boenden, ett Socialpsykiatriboende (SoL) samt en gruppbostad (LSS), där du som enhetschef ges unik möjlighet att vara med och forma verksamheten från start.

 

Arbetsuppgifter
Tillsammans med avdelningschef, sex andra enhetschefer samt avdelningsekonom och utvecklingssekreterare ingår du i samt tar aktiv del i avdelningens ledningsgrupp. Samtliga enhetschefer täcker varandras uppdrag vid frånvaro.

Som enhetschef är du drivande vad gäller framtagandet av processbeskrivningar, rutiner och nya arbetssätt. Med engagemang och erfarenhet hanterar du personal-, ekonomi-, arbetsmiljö och utvecklingsansvar.
Du ansvarar för att rätt kompetens finns i verksamheten och avancerad schemaläggning, rekrytering, utbildning samt samverkan med andra enheter och huvudmän är en del av din vardag. Därtill rapporterar, analyserar och omvärldsbevakar du för att möjliggöra att verksamheten kvalitetssäkras och utvecklas.

Utifrån politiskt satta mål planerar du verksamheten för måluppfyllelse i kvalitet och en ekonomi i balans med bibehållet brukarfokus.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig med socionom/beteendevetarexamen (alternativt annan utbildning vilken arbetsgivaren bedömer som likvärdig). Du har tidigare arbetat i arbetsledande befattning och har fleråriga erfarenheter av arbete med personer med funktionsnedsättning och/eller psykisk ohälsa. Du kan handleda och stötta medarbetare i det dagliga arbetet. Du uppfattas som trygg och tydlig och har samtidigt förmågan att aktivt lyssna och analysera de behov du möter. Du behärskar det svenska språket väl samt ha en god förmåga att kommunicera med andra både i tal och skrift.

För att trivas hos oss har du en positiv inställning, humor samt högt ställda ambitioner och vilja att driva avdelningen framåt. Du har ett pedagogiskt förhållningssätt med förmåga att se möjligheter och kan skapa delaktighet och engagemang i din omgivning. Du tar en aktiv roll i vår ledningsgrupp, kommunicerar på ett tydligt sätt och har tidigare erfarenhet av att leda och samverka med andra människor.

Vi söker dig som är utvecklingsinriktad, kreativ och strukturerad samt har intresse av att leda andra i socialt arbete. För att lyckas i uppdraget bör du ha erfarenhet av budgetarbete, förändrings- samt utvecklingsarbete och verksamhetsledning. Du är en god förebild för dina medarbetare, har ett positivt förhållningssätt och företräder Flens kommun med dess policy samt värdegrund.
God datorvana och körkort är ett krav. Det är ytterligare meriterande om du har erfarenhet av IBIC. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet!

 

Övrigt
Flens kommun ser sig som en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering med lika möjligheter för alla. Vi tillämpar individuell lönesättning och flexibel arbetstid. Vi erbjuder även semesterväxling samt subventionerad friskvård.
Tjänsterna är tillsvidareanställningar om 100%.
Som chef i Flens kommun arbetar du utifrån så kallad förtroendearbetstid (oreglerad arbetstid).

Sista ansökningsdag 20-05-31. Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen.
Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Nu söker vi en Biträdande Föreståndare till våra verksamheter

Gårdsjöns Tonårsvård startade 1995 och har sedan starten bedrivit vård och behandling för ungdomar med missbruk, relations- och sociala problem. Idag driver vi två enheter; Gårdsjö Ungdomsboende samt Trägårns HVB samt anpassat boendestöd. Ungdomshemmen är belägna i centrala Flen med närhet till natur och friluftsområden vilket innebär rika och varierande möjligheter till olika fritids sysselsättningar likväl som vi kan utnyttja tätortens resurser till olik... Visa mer
Gårdsjöns Tonårsvård startade 1995 och har sedan starten bedrivit vård och behandling för ungdomar med missbruk, relations- och sociala problem. Idag driver vi två enheter; Gårdsjö Ungdomsboende samt Trägårns HVB samt anpassat boendestöd.
Ungdomshemmen är belägna i centrala Flen med närhet till natur och friluftsområden vilket innebär rika och varierande möjligheter till olika fritids sysselsättningar likväl som vi kan utnyttja tätortens resurser till olika skolformer eller arbetspraktik.
Vi söker dig med adekvat högskoleutbildning (socionom, beteendevetare etc.) eller annan likvärdig/motsvarande utbildning. Erfarenhet av målgruppen och/eller arbete med behandling är meriterande liksom vidareutbildning i MI, Repulse, CRA, ACRA, KSL, drogterapeut utb. mm. Erfarenhet av arbete gentemot HVB ser vi som meriterande.
Vi ser även det som meriterande om du pratar flera språk, har intressen som kan användas i arbetet, stort nätverk inom ungdom- och fritids bransch.
Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper, fallenhet och lämplighet.
Du kommer ingå i en ledningsgrupp med fokus på områden som kvalitetssäkring, HR, affärsutveckling mm.
Tjänsten passar dig som kan och vill arbeta i team där vi tillsammans skapa trygghet och struktur för de placerade ungdomarna. Vi söker dig som kan använda din kompetens och erfarenhet på ett självständigt och målinriktat sätt.
Du drivs av ett starkt engagemang för målgruppen och är som person mogen och trygg samt har förmågan att härbärgera. Du har ett genuint intresse av att tillsammans med arbetsgruppen och den lokala ledningen utveckla verksamheten.
Målgruppen vid enheterna är pojkar/flickor 13-20 år samt pojkar mellan 14-19 år med missbruksproblematik, kriminalitet, psykosocial problematik/ohälsa etc. Ungdomar som är i behov av särskild vård, stöd och behandling. Visa mindre