Lediga jobb som Ekonomichef i Flen

Se lediga jobb som Ekonomichef i Flen. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Flen som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomiansvarig till Flens Bostad AB

Ekonomiansvarig Om företaget Flens Bostads AB är ett allmännyttigt och till 100 % kommunägt bostadsbolag som varit verksamt i Flens kommun sedan 1941. Sammanlagt äger bolaget ca 1 760 lägenheter och ett 100 tal lokaler i flera av kommunens tätorter. Bolaget har 29 anställda och huvudkontor på Storgatan 23 i Flens tätort. Ekonomiansvaret omfattar även ett mindre fastighetsbolag som är verksamt på bruksområdet i Hälleforsnäs. Detta bolag har inga anställd... Visa mer
Ekonomiansvarig

Om företaget


Flens Bostads AB är ett allmännyttigt och till 100 % kommunägt bostadsbolag som varit verksamt i Flens kommun sedan 1941. Sammanlagt äger bolaget ca 1 760 lägenheter och ett 100 tal lokaler i flera av kommunens tätorter. Bolaget har 29 anställda och huvudkontor på Storgatan 23 i Flens tätort.
Ekonomiansvaret omfattar även ett mindre fastighetsbolag som är verksamt på bruksområdet i Hälleforsnäs. Detta bolag har inga anställda utan köper tjänster för administrationen av Flens Bostads AB.


Arbetsuppgifter och ansvarsområden


När nu vår sedan många år anställda ekonomi- och löneansvarige medarbetare valt att gå i pension söker vi hennes efterträdare med tillträde under hösten 2024. I arbetsuppgifterna ingår både rutinartade och kvalificerade arbetsuppgifter såsom:

Lön och anställningsvillkor
Redovisning och leverantörsreskontra
Skatt och moms
Bokslut och årsredovisningar
Kontakter med revisorer och ägarrepresentanter
Finansiering, bankkontakter och lånehantering
Hyreskalkyler och hyresförhandlingar

Vi använder system som bland annat Momentums Fastighetssystem PM5, Akribi Fenix ekonomisystem samt Kontek lön.


Din profil


Den vi söker bör ha erfarenhet av administrativ hantering i mindre aktiebolag där man får göra många olika sorters arbetsuppgifter och ofta under tidspress.
Högskoleutbildning är ett plus men inte ett krav. Om tidigare anställningar inkluderar erfarenhet från kommunägda bostadsbolag så är detta ett plus.
Förmågan att samarbeta med övriga tio personer på huvudkontoret och med övrig personal kommer att värderas högt liksom förmågan att självständigt ta ansvar för den lönemässiga och ekonomiska hanteringen och rapporteringen.
Intresseanmälan med löneanspråk skickas till Best Bemanning i din ansökan senast 7/7 -24.  
Frågor besvaras bäst av Arne Fältin eller Ingmarie Gren på telefon 0157-431701 resp. 0157–431709,   [email protected]  resp.   [email protected]
Facklig företrädare är Roberth Edberg, Vision. Han nås på 0157–431712 eller [email protected]



Ansvarig rekryterare Peter Bogdanov 0150-409701  
[email protected] Visa mindre

Ekonomiansvarig till Flens Bostad AB

Ekonomiansvarig Om företaget Flens Bostads AB är ett allmännyttigt och till 100 % kommunägt bostadsbolag som varit verksamt i Flens kommun sedan 1941. Sammanlagt äger bolaget ca 1 760 lägenheter och ett 100 tal lokaler i flera av kommunens tätorter. Bolaget har 29 anställda och huvudkontor på Storgatan 23 i Flens tätort. Ekonomiansvaret omfattar även ett mindre fastighetsbolag som är verksamt på bruksområdet i Hälleforsnäs. Detta bolag har inga anställd... Visa mer
Ekonomiansvarig

Om företaget


Flens Bostads AB är ett allmännyttigt och till 100 % kommunägt bostadsbolag som varit verksamt i Flens kommun sedan 1941. Sammanlagt äger bolaget ca 1 760 lägenheter och ett 100 tal lokaler i flera av kommunens tätorter. Bolaget har 29 anställda och huvudkontor på Storgatan 23 i Flens tätort.
Ekonomiansvaret omfattar även ett mindre fastighetsbolag som är verksamt på bruksområdet i Hälleforsnäs. Detta bolag har inga anställda utan köper tjänster för administrationen av Flens Bostads AB.


Arbetsuppgifter och ansvarsområden


När nu vår sedan många år anställda ekonomi- och löneansvarige medarbetare valt att gå i pension söker vi hennes efterträdare med tillträde under hösten 2024. I arbetsuppgifterna ingår både rutinartade och kvalificerade arbetsuppgifter såsom:

Lön och anställningsvillkor
Redovisning och leverantörsreskontra
Skatt och moms
Bokslut och årsredovisningar
Kontakter med revisorer och ägarrepresentanter
Finansiering, bankkontakter och lånehantering
Hyreskalkyler och hyresförhandlingar

Vi använder system som bland annat Momentums Fastighetssystem PM5, Akribi Fenix ekonomisystem samt Kontek lön.


Din profil


Den vi söker bör ha erfarenhet av administrativ hantering i mindre aktiebolag där man får göra många olika sorters arbetsuppgifter och ofta under tidspress.
Högskoleutbildning är ett plus men inte ett krav. Om tidigare anställningar inkluderar erfarenhet från kommunägda bostadsbolag så är detta ett plus.
Förmågan att samarbeta med övriga tio personer på huvudkontoret och med övrig personal kommer att värderas högt liksom förmågan att självständigt ta ansvar för den lönemässiga och ekonomiska hanteringen och rapporteringen.
Intresseanmälan med löneanspråk skickas till Best Bemanning i din ansökan senast 7/7 -24.  
Frågor besvaras bäst av Arne Fältin eller Ingmarie Gren på telefon 0157-431701 resp. 0157–431709,   [email protected]  resp.   [email protected]
Facklig företrädare är Roberth Edberg, Vision. Han nås på 0157–431712 eller [email protected]



Ansvarig rekryterare Peter Bogdanov 0150-409701  
[email protected] Visa mindre

GB-Glace söker en FINANSCHEF till fabriken i Flen!

Ansök    Jan 11    Be Proud AB    Ekonomichef
Unilever är ett globalt företag kännetecknas av pionjäranda, innovation och tillverkning i mer än 120 länder. Vår framgång innebär att 2,5 miljarder människor använder våra produkter för att få dem att må bra, se bra ut och få ut mer av livet. Våra varumärken ger oss en unik möjlighet att skapa positiv förändring, att utöka vår verksamhet och att nå våra mål till ett hållbart liv.    I vår anläggning i Flen, i hjärtat av Södermanland, tillverkar vi glass... Visa mer
Unilever är ett globalt företag kännetecknas av pionjäranda, innovation och tillverkning i mer än 120 länder. Vår framgång innebär att 2,5 miljarder människor använder våra produkter för att få dem att må bra, se bra ut och få ut mer av livet. Våra varumärken ger oss en unik möjlighet att skapa positiv förändring, att utöka vår verksamhet och att nå våra mål till ett hållbart liv. 

 

I vår anläggning i Flen, i hjärtat av Södermanland, tillverkar vi glass och erbjuder våra uppskattade varumärken som GB Glace, Magnum, Solero till våra kunder i Europa och andra delar av världen. Våra varumärken står för kvalitet, service och innovation. 

 

OM ROLLEN SOM FINANSCHEF HOS OSS I FLEN:

 

Den här positionen är en fantastisk möjlighet att vidareutvecklas inom de tre viktigaste delarna i alla ledande finanspositioner:



• Affärs-partnerskap  

• Controller

• Finansiell planering och analys


Som fabrikens finanschef är du en del av Flens ledningsgrupp och skapar positiv inverkan för över 120 anställda, stödjer och bidrar i beslutsprocessen. Du deltar aktivt i att forma anläggningens framtid, inte bara som finansexpert utan också som ledningsteam-medlem (LT) med ansvar för produktkvalitet, säkerhet och välbefinnande för de anställda och fabrikens agenda för företagens sociala ansvar (CSR). 

 

Du ger beslutsstöd till vårt ledningsteam (LT), förbereder den ekonomiska bedömningen för  investeringar och driver sparagendan. Som finanschef är du också  ansvarig för att se till att anläggningen följer Unilevers ramverk för kontroll och revisionskrav. 

 

Rollen är en del av ett europeiskt team av Industrial Finance Business Partners och rapporterar till Ice Cream Network lead för Europa. När det gäller  huvudredovisnings-, kontroll- och rapporteringsuppgifter stöds rollen av Supply Chain Financial Services (SCFS) och ett Make Excellence Team (MET) som båda är baserade i Katowice. 

 

Beroende på din bakgrund kan rollen ta på sig extra ansvar för att stödja regionchefen som täcker 4 fabriker. 
 
SAMMANFATTNING AV ARBETET/ANSVAR: 



• Du är affärspartner till fabriksledningen för att förbättra anläggningens prestanda 

• Du är ansvarig för projektstyrning och leverans av årets finansiella resultat (kostnader/capex/avfall)

• Du är ansvarig för att se till att kontroller på plats utförs (lager, inköpsprocess, IFRS 16, balansräkning etc.)

• Du samskapar och driver sparagendan för verksamheten och använder tillgängliga industriella verktyg för att stödja (ZBB, Manex)

• Budgetplanering, prognoser, kostnadsstyrning per vecka och aktiviteter vid månadsslut

• Driver långsiktigt också en strategisk planering för anläggningen (Masterplan och BP) och vägleder platsledningen om de viktigaste värdeposterna

• Du stödjer beslutsfattande för strategiska projekt med ad hoc-data/analys

• Du stödjer i utformningen och implementeringen av transformationsplaner för Ice Cream-nätverket Delta i centrala projekt för att bygga upp finansieringskapacitet för andra platser i klustret/nätverket

• Du stödjer ABC / internprissättnings-process ledd av SCFS 


 

ROLLENS OMFATTNING: 

End-to-end-agenda av hela resultat- och balansräkningen för hela anläggningen . 

Detta inkluderar:



• Produktionskostnader och volymer för anläggningens omkrets

• Materialavfall

• Affärsavfall - Kostnad för kvalitet, föråldrande, AWO, R2

• Nätverksansvar och leder en europeisk process som ska definieras selektivt baserat på fabriks- och individuella spjutspets-kriterier. (Möjiga processer: CAPEX, Waste, Shift Patterns, Controls, etc.) 



 

INTERAKTIONER:



 

a) Finansiering 



• EU:s IC-finansiering – Dagligen / Veckovis / Månadsvis

• SU Ekonomi ledare

• MCO Marketing Finance och SC Finance

• Finanskontroll i Europa 

• Finansiella tjänster i leveranskedjan


b) Verksamhet 



• Ledningsgrupp för webbplatsen

• Regionsdirektör (FMBD)

• Kategori SC VP

• Kategori Planeringsteam

• Kategori Innovation/Capex Teams 


 

PERSONLIG PROFIL: 



• Kompetensöversikt: Analytisk, prestationsförmåga, ledning, samverkan, påverkan, beslutsfattande, och vilja att lära.

• Ditt ledarskap: Handlingskraftig, ansvarskänsla, team-player, utvecklande, tillit. 

• Yrkeskvalifikationer och erfarenhet: Ekonomi / Företagsekonomi.

• Det är meriterande med +5 års arbetslivserfarenhet inom finans och gärna i en affärspartner-roll i produktionsmiljö.

• Flytande svenska och engelska i tal och skrift. 


ÖVRIGT: Rollen är baserad på fabriken i Flen med minimala resor

 

I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med BeProud Rekrytering AB.  

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och vi ser mycket fram emot att få ta del av din ansökan OBS! Vi tar endast emot ansökningar via www.beproud.nu


Flen Sourcing Unit är en nyckelplats i det europeiska glassnätverket som under de senaste åren har blivit den primära glassfabriken i Norden (absorberar volymerna från Sibbo-fabriken) som tillverkar 40 miljoner liter glass och bidrar med mer än 130 miljoner euro i omsättning per år.

Portföljen består av en mängd olika varumärken inklusive Nogger, 88:an, Magnum, Cornetto, Dajmstrut mfl.

Flen SU:s betydelse för European SC bara växer med ytterligare investeringar planerade och digital transformation på väg. Visa mindre

Ekonomichef till Sofielund, Flen

Ansök    Feb 22    Experis AB    Ekonomichef
I Malmköping drivs en hotell- och konferensanläggning i egen fastighet. www.hotellmalmkoping.se Företagsgruppens omsättning uppgår till ca 40 Mkr Sofielund är en företagsgrupp med verksamhet i Flens kommun. De förvaltar ett fastighetsbestånd i Flen och Malmköping. Sofielund driver även jordbruk med inriktning på ekologisk uppfödning av en Charolaisbesättning. www.sofielund.se Arbetsbeskrivning I denna tjänst ser vi dig som har ett stort engagemang o... Visa mer
I Malmköping drivs en hotell- och konferensanläggning i egen fastighet. www.hotellmalmkoping.se Företagsgruppens omsättning uppgår till ca 40 Mkr

Sofielund är en företagsgrupp med verksamhet i Flens kommun. De förvaltar ett fastighetsbestånd i Flen och Malmköping. Sofielund driver även jordbruk med inriktning på ekologisk uppfödning av en Charolaisbesättning.

www.sofielund.se

Arbetsbeskrivning

I denna tjänst ser vi dig som har ett stort engagemang och ett genuint intresse för tjänsten som ekonomichef på Sofielund. På arbetsplatsen råder en positiv stämning med god samverkan mellan medarbetarna. Till din hjälp har du två ekonomiassistenter. Kontoret är beläget mitt i Flen och du rapporterar till VD och ingår i bolagets ledningsgrupp.

Du ansvarar för löpande redovisning, krav- och inkassoåtgärder, skatter och avgifter, löne- och personaladministration. Vidare genomför du kvartals- och årsbokslut för samtliga bolag inklusive koncernbokslut.

Vem är du?

Vi söker dig som har mycket god förmåga att strukturera, kommunicera och prioritera. Du utvecklar dina medarbetare genom ett tillitsbaserat ledarskap och skapar förtroende genom att vara kunnig, lyhörd, trygg och prestigelös. Du är mycket intresserad av att sätta dig in i bolagets olika delar.

Du är civilekonom eller har motsvarande teoretisk underbyggnad och har flera års erfarenhet från en ansvarsfull roll på en ekonomiavdelning. Du har goda kunskaper i redovisning och känner dig trygg i att självständig ansvara för det ekonomiska arbetet. Tidigare erfarenhet av arbete från fastighetsbranschen ser vi som ett plus. Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift och innehar körkort.

Du har social kompetens och en förmåga att bygga goda externa och interna relationer. Dina personliga egenskaper är viktiga, där engagemang, kreativitet och egen drivkraft är en förutsättning, samt att du är flexibel och kvalitetsmedveten.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar AB Sofielunds fastigheter med Jefferson Wells, ManpowerGroup. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke på 070-377 54 27 alternativt [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomichef

Ansök    Sep 25    Ogunsen AB (publ)    Ekonomichef
För kunds räkning söker vi nu en driven och analytisk ekonomichef till världsledande bolag i Flen. Du välkomnas till en trevlig arbetsplats under tiden som de rekryterar sin nya chef. Det är en varierad roll där du främst kommer att arbeta med rapportering, analys och vara strategisk partner till ledningsgruppen samt ansvara för budget- och prognosprocesserna. Utöver detta kommer du även att arbeta med optimering och förbättringar av processer och rutiner... Visa mer
För kunds räkning söker vi nu en driven och analytisk ekonomichef till världsledande bolag i Flen.

Du välkomnas till en trevlig arbetsplats under tiden som de rekryterar sin nya chef. Det är en varierad roll där du främst kommer att arbeta med rapportering, analys och vara strategisk partner till ledningsgruppen samt ansvara för budget- och prognosprocesserna. Utöver detta kommer du även att arbeta med optimering och förbättringar av processer och rutiner samt ha extern kontakt med bland annat revisorer och bank.

För att lyckas i denna roll har du erfarenhet av liknande roller sedan tidigare. Du är van att arbeta strategiskt och rapportera till ledning och styrelse samt trivs i en bred roll med stort ansvar.

Du har tidigare erfarenhet av ledande roller inom ekonomi, du är driven, analytisk och kommunikativ. Du pratar svenska och engelska obehindrat. Vidare är du en van användare av Excel och meriterande om du har erfarenheter av att arbeta i Monitor.

Uppdraget beräknas starta i mitten av oktober och pågå i 6 månader. Rollen är hybrid med 3-4 dagar/vecka på plats i Flen.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Elin Andersson på 0730-241827. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-10-15.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/) Visa mindre

Ekonomi- & Administrativ chef till Dellner Dampers

Ansök    Aug 29    Experis AB    Ekonomichef
I vår spännande resa mot framgång söker vi en passionerad och driven Ekonomi- & Administrativ Chef som är redo att ta ledningen i ekonomins värld. Som Ekonomi- & Administrativ chef kommer du att vara den som står i frontlinjen för företagets ekonomiska riktning och administrativa framgång. Din plats är direkt under VD, och med detta följer en nyckelroll där integritet och förtroende är av yttersta vikt. Rekryteringen är ett samarbete mellan Dellner Damper... Visa mer
I vår spännande resa mot framgång söker vi en passionerad och driven Ekonomi- & Administrativ Chef som är redo att ta ledningen i ekonomins värld. Som Ekonomi- & Administrativ chef kommer du att vara den som står i frontlinjen för företagets ekonomiska riktning och administrativa framgång. Din plats är direkt under VD, och med detta följer en nyckelroll där integritet och förtroende är av yttersta vikt.

Rekryteringen är ett samarbete mellan Dellner Dampers och Jefferson Wells, du blir direkt anställd hos Dellner Dampers.

Ditt ansvar och dina utmaningar

Du kommer att axla ansvaret för att forma och förbättra företagets ekonomiska rutiner, processer och system, med en ständig strävan efter effektivitet och noggrannhet. Genom att sammanställa och presentera välgrundade underlag och rapporter till både ledningsgruppen och moderbolaget, kommer du att vara med och styra beslutsfattandet i en öppen och transparent riktning.

Budget- och prognosprocesser blir ditt område, där du med skicklighet säkerställer att de harmonierar med företagets övergripande mål och visioner. Du blir ansvarig för den ekonomiska styrningen och övervakningen, och din förmåga att analysera och tolka siffror kommer att vara vår kompassnål.

Att vara en inspirerande ledare och ta ansvar för personalprocesser inom ekonomiavdelningen är en del av ditt uppdrag, även inslag av andra HR-frågor ingår. Du är med och skapar en arbetsmiljö där individer trivs och utvecklas. Du kommer även att vara vår driver när det kommer till IT-administration och samarbetet med externa aktörer som revisorer och bankkontakter, vilket är en viktig del av vår strävan mot finansiell noggrannhet. Det är värt att notera att vi använder oss av affärssystemet Monitor för att stödja och optimera våra arbetsprocesser.

Med en affärsmässig vision och insikt i ekonomistyrning och affärsanalyser kommer du att vara en strategisk partner i vårt framgångsteam. Vi ser fram emot att välkomna en nyckelspelare till vårt team och i ledningsgruppen och fortsätta växa tillsammans. I rollen har du personalansvar för en redovisningsansvarig som du har ett tätt samarbete med.

Placering är i fabriken i Flen och vi räknar med ca 80% närvaro, då vi har ett tätt och bra samarbete i hela bolaget.



Dina kvalifikationer:

Du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande, med minst 3 års erfarenhet som ekonomichef i en tillverkande industri och stor vana vid internationella kontakter.

Att hantera budget, prognos och bokslutsarbete är något du gör med lätthet och självförtroende.

Erfarenhet av arbetsgivaråtaganden och ledningsgruppsarbete har gjort dig till en skicklig kommunikatör och samordnare. Du har en hög nivå i svenska och engelska i både tal och skrift.

Dina personliga egenskaper

Du har förmågan att se helhetsbilden samtidigt som din analytiska och strategiska tankegång är en styrka. Du trivs i den dynamiska vardagen hos ett mindre företag, där tempot är högt och förändringar är en naturlig del. Att arbeta med både strategiska frågor och detaljerade analyser är något som inspirerar dig, och du är redo att engagera dig i en varierad mix av uppgifter och aktiviteter.

Att agera som en pålitlig rådgivare till ledningen är din andra natur, och du är inte rädd för att komma med kreativa lösningar. I en värld av känslig information är din integritet stark och tystnadsplikten viktig.

Du är en självgående individ som älskar att ta ansvar och arbeta under eget initiativ. Ditt ledarskap är inspirerande och följsamt, och din kommunikationsförmåga är mycket god.

Om du vill vara med på denna spännande resa och har passionen att ta ledningen i ekonomins värld, ser vi fram emot att ta del av din ansökan. Tillsammans kommer vi att forma en framgångssaga och ta ekonomin till nya höjder!

Mer om Dellner Dampers

Dellner Dampers har levererat kundanpassade hydrauliska dämpare till världsledande företag med huvudfokus på tågindustrin, men även till världsledande bro-företag, företag inom materialhantering etc. under de senaste 50 åren.

Vår mission är att leverera en optimal lösning till våra kunder på deras vibrations och energiabsorberande behov. Vi gör det genom att erbjuda en bred produktflora av hydrauliska dämpare samt buffertar och en nyckel i vår framgång är att vår produktutveckling och produktion görs in-house i Sverige och i nära samverkan med våra ledande kunder på en internationell marknad.

Vi är 65 anställda och levererar produkter för cirka 120 miljoner kronor årligen till våra kunder som är spridda över världen. Omkring 95 procent går på export till framförallt Europa, Kanada, Asien och USA. Vi ingår i Dellner-koncernen som bland annat är världsledande på koppel till tågindustrin.

Sedan sommaren 2019, ägs 100% av Dellner-koncernen av investmentbolaget EQT. EQT:s mål med sin portfolio av företag, är att skapa en stadig tillväxt och genom professionalism, satsning på utveckling och inom gruppens starka industriella nätverk och expertis inta en marknadsledande position. Läs mer på www.dellnerdampers.se

Kontaktperson

Ansök via jeffersonwells.se. För mer information om rollen var vänlig kontakta Jefferson Wells rekryteringskonsult Thomas Andersson på 070-276 99 53.

Välkommen med din ansökan, screening sker löpande. Visa mindre

Ekonomiansvarig till AB Sofielunds Fastigheter i Flen

Ansök    Jan 28    A-Staffing Sweden AB    Ekonomichef
Om kunden AB Sofielunds fastigheter är en företagsgrupp med verksamhet i Flens kommun. De förvaltar ett fastighetsbestånd i Flen och Malmköping. Sofielund driver även jordbruk med inriktning på ekologisk uppfödning av en Charolaisbesättning www.sofielund.se I Malmköping driver de en hotell- och konferensanläggning i egen fastighet www.hotellmalmkoping.se. Företagsgruppens omsättning uppgår till ca 40 Mkr. A-Staffing i Katrineholm har fått uppdrag att rekr... Visa mer
Om kunden
AB Sofielunds fastigheter är en företagsgrupp med verksamhet i Flens kommun. De förvaltar ett fastighetsbestånd i Flen och Malmköping. Sofielund driver även jordbruk med inriktning på ekologisk uppfödning av en Charolaisbesättning www.sofielund.se
I Malmköping driver de en hotell- och konferensanläggning i egen fastighet www.hotellmalmkoping.se. Företagsgruppens omsättning uppgår till ca 40 Mkr.

A-Staffing i Katrineholm har fått uppdrag att rekrytera Ekonomiansvarig för anställning hos Sofielund då nuvarande befattningshavare går i pension vid halvårsskiftet. Söker du ett jobb att landa i, där du erbjuds en bred roll i ett mindre och familjärt företag så är det här rätt möjlighet!


Arbetsbeskrivning
I din roll som ekonomiansvarig kommer du att ansvara för det löpande arbetet på ekonomiavdelningen. Du kommer att sköta löne- och personaladministration, krav- och inkassoåtgärder, skatte- och momsdeklarationer, göra avstämningar och ta fram underlag för, samt genomföra, kvartals- och årsbokslut för samtliga bolag inklusive koncernbokslut.

Till din hjälp har du två ekonomiassistenter som sköter det löpande arbetet med hyresadministration, kund- och leverantörsreskontra, löpande avstämningar, kreditupplysningar mm. Tillsammans med dessa ansvarar du även för den ekonomiska redovisningen för Hotel Malmköping.


Utbildning
Minst kandidatexamen från universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi och redovisning

Erfarenhet
Du bör ha minst fem års dokumenterad erfarenhet från arbete som ekonomi-/redovisningsansvarig. Körkort för personbil är ett krav då resor till kund förekommer regelbundet. Har du tidigare erfarenhet från arbete i fastighetsbranschen och har jobbat i affärssystemen Hogia, HotSoft och Caspeco är det meriterande.

Personliga kvalifikationer
Rollen kräver att du är social, administrativt driven, kommunikativ och pedagogisk. Vi förutsätter även att du som söker är noggrann och håller god ordning och reda samt att du trivs i en position där du arbetar självständigt med eget ansvar.

Lön och anställningsvillkor
Behovet är omgående och tillsvidare men inleds med sex månaders provanställning.

Ansökan
Du ansöker om tjänsten via länken nedan. Rekryteringen sköts av A-Staffing. Vi har ingen möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.

Om oss
A-Staffing (f.d VMP Group) är auktoriserade inom bemanning samt medlemmar i Byggföretagen, Almega kompetensföretagen och Installatörsföretagen (IN) så du kan vara säker på vår kompetens samt att du alltid har rätt anställningsvillkor. Inom A-Staffing verkar A-Staffing Sweden AB, A-Staffing Construction AB och A-Staffing Nordic AB.

Som anställd på A-Staffing kan du räkna med vårt engagemang för dig, dina arbetsuppgifter och din arbetsmiljö. Vår prioritet är öppenhet och tillgänglighet samt din trivsel, hälsa och säkerhet. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är även kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och 14001.

A-Staffing levererar tjänster inom bygg-, anläggnings- och elteknikbranschen i södra och mellersta Sverige. Visa mindre

Ekonomichef till Sofielund, Flen

Ansök    Maj 5    Experis AB    Ekonomichef
I Malmköping drivs en hotell- och konferensanläggning i egen fastighet. www.hotellmalmkoping.se Företagsgruppens omsättning uppgår till ca 40 Mkr. Sofielund är en företagsgrupp med verksamhet i Flens kommun. De förvaltar ett fastighetsbestånd i Flen och Malmköping. Sofielund driver även jordbruk med inriktning på ekologisk uppfödning av en Charolaisbesättning. www.sofielund.se Arbetsbeskrivning I denna tjänst ser vi dig som har ett stort engagemang ... Visa mer
I Malmköping drivs en hotell- och konferensanläggning i egen fastighet. www.hotellmalmkoping.se Företagsgruppens omsättning uppgår till ca 40 Mkr.

Sofielund är en företagsgrupp med verksamhet i Flens kommun. De förvaltar ett fastighetsbestånd i Flen och Malmköping. Sofielund driver även jordbruk med inriktning på ekologisk uppfödning av en Charolaisbesättning.

www.sofielund.se

Arbetsbeskrivning

I denna tjänst ser vi dig som har ett stort engagemang och ett genuint intresse för tjänsten som ekonomichef på Sofielund. På arbetsplatsen råder en positiv stämning med god samverkan mellan medarbetarna. Till din hjälp har du två ekonomiassistenter. Kontoret är beläget mitt i Flen och du rapporterar till VD och ingår i bolagets ledningsgrupp.

Du ansvarar för löpande redovisning, krav- och inkassoåtgärder, skatter och avgifter, löne- och personaladministration. Vidare genomför du kvartals- och årsbokslut för samtliga bolag inklusive koncernbokslut.

Vem är du?

Vi söker dig som har mycket god förmåga att strukturera, kommunicera och prioritera. Du utvecklar dina medarbetare genom ett tillitsbaserat ledarskap och skapar förtroende genom att vara kunnig, lyhörd, trygg och prestigelös. Du är mycket intresserad av att sätta dig in i bolagets olika delar.

Du är civilekonom eller har motsvarande teoretisk underbyggnad och har flera års erfarenhet från en ansvarsfull roll på en ekonomiavdelning. Du har goda kunskaper i redovisning och känner dig trygg i att självständig ansvara för det ekonomiska arbetet. Tidigare erfarenhet av arbete från fastighetsbranschen ser vi som ett plus. Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift och innehar körkort.

Du har social kompetens och en förmåga att bygga goda externa och interna relationer. Dina personliga egenskaper är viktiga, där engagemang, kreativitet och egen drivkraft är en förutsättning, samt att du är flexibel och kvalitetsmedveten.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar AB Sofielunds fastigheter med Jefferson Wells, ManpowerGroup. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke på 070-377 54 27 alternativt [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre