Lediga jobb som Controller i Flen

Se lediga jobb som Controller i Flen. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Flen som finns hos arbetsgivaren.

Verksamhetscontroller

Ansök    Nov 8    Flens kommun    Controller
Är du kollegan som vill hjälpa oss att hålla Sörmlands hjärta klappande? I Flens kommun får du ett meningsfullt arbete som gör skillnad på riktigt, med utmärkta pendlingsmöjligheter och ett utvecklande arbetsklimat! Vår verksamhetscontroller ska gå på föräldraledighet och vi söker därför en vikarie under en ettårsperiod. Arbetsuppgifter/Uppdrag Ekonomiavdelningen vid kommunledningsförvaltningen har ett övergripande ansvar för den kommungemensamma planer... Visa mer
Är du kollegan som vill hjälpa oss att hålla Sörmlands hjärta klappande?
I Flens kommun får du ett meningsfullt arbete som gör skillnad på riktigt, med utmärkta pendlingsmöjligheter och ett utvecklande arbetsklimat!


Vår verksamhetscontroller ska gå på föräldraledighet och vi söker därför en vikarie under en ettårsperiod.

Arbetsuppgifter/Uppdrag
Ekonomiavdelningen vid kommunledningsförvaltningen har ett övergripande ansvar för den kommungemensamma planerings- och uppföljningsprocessen. I detta ingår bland annat ansvar för budget, delårsrapporter och bokslut men också leverantörsbetalningar, kundfaktureringar och kravverksamhet. Avdelningen fungerar i många sammanhang som rådgivande gentemot förtroendevalda och övriga förvaltningar. 

Styrmodellen i Flens kommun lägger fokus på långsiktighet, analys och förbättringar. I rollen som verksamhetscontroller blir du tillsammans med kommunens ekonomichef och budgetstrateg en strategisk resurs i utvecklingsarbetet av planerings- och uppföljningsprocessen.

Du planerar, följer upp, analyserar och bedömer verksamhetens resultat i ett helhetsperspektiv. I detta ingår bland annat att bearbeta och sammanställa verksamhetsrelaterad statistik, följa upp mål, analysera resultat och presentera information. I tjänsten ingår även att ta fram rapporter och att sammanställa olika skrivelser. Du ska kunna formulera väl avvägda rekommendationer och fungera som sakkunnig både i kontakten med andra förvaltningar och förtroendevalda. Arbetet innebär mycket kontakter både internt inom kommunen samt externt. Du är sammanhållande för kommunens kvalitetsnätverk som består av representanter från övriga förvaltningar samt samordnar kommunens internkontroll.

För denna tjänst krävs 

Vi söker dig som har en akademisk examen med inriktning mot samhällsvetenskap, statsvetenskap eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren finner relevant. Vi vill att du har erfarenhet av kvalificerade arbetsuppgifter som verksamhetscontroller, utredare eller utvecklare. 

Meriterande
Erfarenhet av arbete med planering, uppföljning samt verksamhetsutveckling inom offentlig förvaltning samt erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande. 

Personliga egenskaper
För att klara av arbetet krävs att du har en analytisk förmåga, kan se samband, beskriva skeenden och analysera effekter av olika åtgärder. Du är resultatorienterad, strukturerad och har en stark egen drivkraft. Du ska kunna kommunicera komplexa frågor på ett pedagogiskt och lättbegripligt sätt, både i tal och skrift. Du tycker om att samarbeta, har social kompetens, är kommunikativ och har ett konsultativt förhållningssätt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Omfattning/varaktighet och tillträde 
Om arbetsplatsen

Flens kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats med lika möjligheter för alla. Vi tillämpar individuell lönesättning och erbjuder våra anställda semesterväxling samt subventionerad friskvård och ersättning för patientvårdsavgift upp till högkostnadsskydd. 

Ekonomiavdelningen vid kommunledningsförvaltningen har ett övergripande ansvar för den kommungemensamma planerings- och uppföljningsprocessen. I detta ingår bland annat ansvar för budget, delårsrapporter och bokslut men också leverantörsbetalningar, kundfaktureringar och kravverksamhet. Avdelningen fungerar i många sammanhang som rådgivande gentemot förtroendevalda och övriga förvaltningar. 

Övrigt 
I Flens kommun är det enkelt att bo, verka och leva. Här finns det bästa av det mesta med ett rikt fritids- och kulturliv och framgångsrika företag vars tjänster och produkter är unika. Vi som bor i hjärtat av Sörmland är stolta över vår fantastiska natur och våra olika orters särprägel. Vår kommun är det självklara alternativet för dem som söker det goda livet med bra boende, goda kommunikationer och ett bra näringslivsklimat. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida www.flen.se eller i vår digitala broschyr här är det enkelt att bo, leva och verka! 

Varmt välkommen till Flen! 
Välkommen med din ansökan senast: 2024-12-01
Intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen. 
Fackliga ombud nås via Kontaktcenter: 0157- 43 00 00 

OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte skicka in ansökan via vårt system.Vänd dig då till kommunens webbplats www.flen.se eller till Kontaktcenter för instruktioner. Visa mindre

Senior Global Circular Engineer

Our headquarters are in Gothenburg, Sweden. Volvo Group shares are listed on Nasdaq Stockholm." What you will do At our core, we are dedicated to shaping a better future for generations to come. We champion circular solutions, with the belief that every end is the new beginning. We actively promote and drive Volvo Group Circular solutions to foster further business growth, and we excel in Circular operations. We proudly extend our support to all Brand... Visa mer
Our headquarters are in Gothenburg, Sweden. Volvo Group shares are listed on Nasdaq Stockholm."

What you will do


At our core, we are dedicated to shaping a better future for generations to come. We champion circular solutions, with the belief that every end is the new beginning. We actively promote and drive Volvo Group Circular solutions to foster further business growth, and we excel in Circular operations. We proudly extend our support to all Brands, Truck Divisions, and Business Areas within our Volvo Group. The Circular Operations & Solutions division is a vibrant community of around 800 talented individuals, spread across 8 global locations. We create circular products as part of our natural commitment to stay within the worlds resource boundaries and make maximize use of materials already produced through our longstanding circular operations. With a well-established reverse logistics and operational footprint, we constantly explore new ways to enhance material separation for greater value and circularity. As we prepare for the future, our circular offerings and solutions are expanding, opening doors for exciting opportunities that now include new transmission and engines models and components.


This is us, your new team:

Welcome to the Volvo Group Circular Technology Development team, a global force united by our passion for sustainability and cross-functional collaborations. From business analysis to industrialization and technology development of circular solutions and offerings, we are a team that takes pride in the craftsmanship required to recover components and is dedicated to using innovation for a sustainable future. We lead with unwavering passion and collectively generate the energy to continuously enhance our results. Trust, transparent communication, open dialogues, and collaborations are the bedrock of our team.

Main activities and responsibilities:

We are seeking an individual who is genuinely passionate about the circular economy, driven by a strong business and service mindset, and eager to propel circular deliveries to new heights in close collaboration with all Volvo Group functions. As a Senior Reman Engineer, you will specialize in Remanufacturing business and technology, leading Remanufacturing activities across the Reman lifecycle process in one or more areas and phases. Our focus now extends to other circular offerings such as refurbished, repurpose and separation for recycling. The product offerings are expanding in the area of Volvo Group propulsion segment as well where we now are looking for a new talent to join our team since the current position holder have assumed new responsibilities within the team.
In this role, you will lead investigations/projects and assist Volvo Group product brands in crafting the Reman strategy, participating in product development projects with Remanufacturing and circular part knowledge in design, sourcing, and aftermarket support. Additionally, you will take the lead in the Industrialization process with seamless hand-over to the Circular site.

Who are you?


We believe that you hold an M.Sc. in Engineering and have knowledge in propulsion products, coupled with a profound passion for circular economy and products. Experience and expertise in repair and recycling techniques, as well as technical knowledge of transmissions and engines, will be highly regarded. A robust business and service mindset, along with a background in project management, are valuable assets. You are comfortable working both independently and with multiple stakeholders, and your English proficiency is solid. Above all, your unwavering commitment to continuous learning and personal development, coupled with a genuine passion for creating a sustainable future, make you an ideal fit for our team. You approach new challenges with a holistic perspective.

Curious, and have some questions?

Please feel free to contact us! Interviews are being conducted on an ongoing basis. Please apply as soon as you can, but make sure to do so no later than October 10th.
Johan Haag, HRBP at [email protected]
Manager Nicolas Birkner at [email protected]
If you have any questions or concerns regarding the recruitment process, please contact recruiter Maria Westermark, at [email protected]



We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail. 

Who we are and what we believe in 
Our focus on Inclusion, Diversity, and Equity allows each of us the opportunity to bring our full authentic self to work and thrive by providing a safe and supportive environment, free of harassment and discrimination. We are committed to removing the barriers to entry, which is why we ask that even if you feel you may not meet every qualification on the job description, please apply and let us decide.

Applying to this job offers you the opportunity to join Volvo Group. Every day, across the globe, our trucks, buses, engines, construction equipment, financial services, and solutions make modern life possible. We are almost 100,000 people empowered to shape the future landscape of efficient, safe and sustainable transport solutions. Fulfilling our mission creates countless career opportunities for talents with sharp minds and passion across the group’s leading brands and entities. Visa mindre

Controller till väletablerat företag i Flen!

Är du en självgående, lösningsfokuserad och initiativtagande person som drivs av att få ta eget ansvar och att vara en viktig kugge i ett stort maskineri? Vill du vara med och bidra till våra kunders framgångar samtidigt som du utvecklas på jobbet? Då kan rollen som Controller hos Lernia Bemanning vara helt rätt för dig. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten I rollen som Controller kommer du arbeta med ekonomiarbete som fakturering, bokslut, uppföljning... Visa mer
Är du en självgående, lösningsfokuserad och initiativtagande person som drivs av att få ta eget ansvar och att vara en viktig kugge i ett stort maskineri? Vill du vara med och bidra till våra kunders framgångar samtidigt som du utvecklas på jobbet? Då kan rollen som Controller hos Lernia Bemanning vara helt rätt för dig. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

I rollen som Controller kommer du arbeta med ekonomiarbete som fakturering, bokslut, uppföljning, estimat och relaterade arbetsuppgifter. Du kommer även arbeta med utveckling av rollen och av dig själv då företaget är i en transformation. Ditt uppdrag innebär ett nära samarbete med andra medarbetare i teamet och du kommer att rapportera till Controllerchefen.

Vem söker vi?

Till rollen som Controller söker vi framförallt dig som är en driven, lösningsorienterad person som motiveras av att få ta eget ansvar och att vara en viktig kugge i ett stort maskineri. Du bidrar till utveckling av processer samt din egen roll, och kommunicerar och ger support till verksamheten på daglig basis. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt bör du ha något/några års erfarenhet av att arbeta med ekonomi. Utöver det är det en stor fördel om du har en akademisk utbildning inom ekonomi, har erfarenhet av ekonomiarbete inom tillverkande industri, samt gärna ser till helheten på företaget. Du talar och skriver flytande svenska samt engelska. Meriterande är om du arbetat i SAP.

Om kunden

Kunden är ett globalt och välkänt företag som är verksamt inom tillverkningsindustrin. Företagets lokaler är belägna i Flen, och möjlighet till distansarbete finns i viss mån. Här blir du en del av en arbetskultur där du ansvarar för din egen del, samt ger god service till övriga medarbetare på företaget i form av att arbeta på en stödfunktion. Företaget befinner sig i en flyttprocess och du får vara med på resan samt skapa fantastiska förutsättningar framåt.

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Lernia Bemanning men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Anställningen är en visstidsanställning till 31/10 med möjlighet till förlängning för rätt person. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Hanna Karlsson via e-post: [email protected]. I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Lernia är vägen framåt

Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i över 20 år.

Vårt mål är minst 15 000 jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på www.lernia.se Visa mindre

Ekonomiassistent till Flen

Ansök    Apr 14    Randstad AB    Business controller
Arbetsbeskrivning Är du en driven och lösningsfokuserad person som har erfarenhet att arbeta inom ekonomi? Nu söker vi en controller till kund i Flen! Kunden är ett globalt och välkänt företag som är verksamt inom tillverkningsindustrin. Företaget befinner sig i en flytt och nystart där du får vara med och skapa möjligheter framåt. Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjlighet till förlängning. Heltid med goda möjligheter till förlängning av uppdrag.    S... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och lösningsfokuserad person som har erfarenhet att arbeta inom ekonomi? Nu söker vi en controller till kund i Flen! Kunden är ett globalt och välkänt företag som är verksamt inom tillverkningsindustrin. Företaget befinner sig i en flytt och nystart där du får vara med och skapa möjligheter framåt.


Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjlighet till förlängning. Heltid med goda möjligheter till förlängning av uppdrag. 
 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-05-07. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected].


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansvarsområden
I rollen som controller kommer du att arbeta med sedvanligt ekonomiarbete såsom fakturering, bokslut, uppföljning, estimat och andra relaterade arbetsuppgifter. En annan del är att utveckla både rollen och dig själv som en anpassning mot den transformation företaget befinner sig i. Du kommer att arbeta i ett team och kommer interagera och supportera på daglig basis med verksamheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
några års erfarenhet av ekonomiarbete
Utbildning inom ekonomi 
goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skift 

Som controller söker vi dig som framförallt är driven och lösningsfokuserad. Du är en lagspelare med starkt driv som tar egna initiativ och löpande bidrar till utvecklingen av både processer och de olika team du kommer ingå i.

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Business Controller till internationellt bolag i Flen!

Ansök    Apr 5    Poolia Sverige AB    Business controller
Om tjänsten Vill du vara med och påverka vår viktiga resa mot ett mer cirkulärt samhälle genom att stötta Sveriges största arbetsgivare till att ta välunderbyggda beslut? Där varje slut är en ny början? Vill du dessutom följa med på en flytt och nystart där vi återuppbygger och moderniserar ett erkänt skickligt hantverk? I nya lokaler, där vi skapar oss fantastiska förutsättningar för framtiden? Då hoppas vi att du vill följa med och bygga framtiden med ... Visa mer
Om tjänsten
Vill du vara med och påverka vår viktiga resa mot ett mer cirkulärt samhälle genom att stötta Sveriges största arbetsgivare till att ta välunderbyggda beslut? Där varje slut är en ny början? Vill du dessutom följa med på en flytt och nystart där vi återuppbygger och moderniserar ett erkänt skickligt hantverk? I nya lokaler, där vi skapar oss fantastiska förutsättningar för framtiden? Då hoppas vi att du vill följa med och bygga framtiden med oss.

Uppdraget är på konsultbasis, med önskad start så fort som möjligt och sträcker sig 6 månader framåt. Varmt välkommen med din ansökan!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Rollen som Business controller består dels av av sedvanligt ekonomiarbete såsom fakturering, bokslut, uppföljning, estimat och andra relaterade arbetsuppgifter. En annan del är att utveckla både rollen och dig själv som en anpassning mot den transformation vi befinner oss mitt i. Du kommer välkomnas av ett mindre krossfunktionellt team och rapportera till Head of Business Control i Flen.

Vem är du?
Vi tänker att du har viss bakgrund av ekonomiarbete, är driven och lösningsfokuserad. Du är en lagspelare med starkt driv som tar egna initiativ och löpande bidrar till utvecklingen av både processer och de olika team du kommer ingå i. Din roll är viktig och du kommer interagera och supportera på daglig basis med verksamheten. Koncernspråket är engelska och du behärskar det i både tal- och skrift. Vi tror på ständig utveckling och ser stora möjligheter att på sikt växa i din roll, tveka därför inte att söka då vi värdesätter personliga egenskaper högt.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Ekonom/controller med erfarenhet av offentlig sektor sökes till Flen

Ansök    Aug 17    Bemannia Kontor AB    Controller
Har du ekonomiutbildning och erfarenhet av arbete i stat, region eller kommun? Då kan du vara den vi söker! Om uppdraget Vår kund söker en ekonom/controller från och med 1 september till och med årsskiftet. Tjänsten är på 75-100% och viss möjlighet till distansarbete finns. Placeringsort: Flen. Dina arbetsuppgifter Som ekonom/controller tar du ledningen i olika frågor och bidrar aktivt till styrningen av hela förvaltningens ekonomi samt stödjer ledning... Visa mer
Har du ekonomiutbildning och erfarenhet av arbete i stat, region eller kommun? Då kan du vara den vi söker!

Om uppdraget

Vår kund söker en ekonom/controller från och med 1 september till och med årsskiftet. Tjänsten är på 75-100% och viss möjlighet till distansarbete finns. Placeringsort: Flen.

Dina arbetsuppgifter

Som ekonom/controller tar du ledningen i olika frågor och bidrar aktivt till styrningen av hela förvaltningens ekonomi samt stödjer ledningsgrupp och enhetschefer i det ekonomiska arbetet. Du arbetar tillsammans med en ekonom och en ekonomichef, som du rapporterar till. Ekonomigruppens huvuduppgift är att vidareutveckla och förbättra ekonomihantering, uppföljning, prognos, ekonomisk analys och se till att verksamheten har en god ekonomistyrning på hela förvaltningen med tillhörande kultur och arbetssätt.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Ekonomiska uppföljningar, budgetarbete, statistik och handläggning av statsbidrag
- Strategiska uppgifter så som ekonomiska analyser och ekonomiska utredningar på olika nivåer
- Operativa löpande uppgifter såsom kontering, momshantering, periodiseringar och fakturering


Dina kvalifikationer

Vi söker dig som är engagerad, gillar att jobba med stort ansvar och har förmåga att ta ledningen och driva utveckling inom ekonomiområdet.

Du trivs i en föränderlig miljö som ställer höga krav, har ett strategiskt sätt att tänka och är skicklig på att hantera komplexa frågor. Du är inte rädd för att tänka i nya banor, vågar misslyckas och tar initiativ och ansvar till att förbättra våra ekonomiska processer. Som person är du analytisk, noggrann och strukturerad och ser både helheten och detaljerna. Du har lätt för att samarbeta med andra, är flexibel, kommunikativ och har förmågan och viljan att stödja, utbilda och hjälpa andra till utveckling.

Krav för tjänsten:

- Högskoleutbildning i ekonomi
- Minst tre (3) års erfarenhet av arbete som ekonom eller controller i en utbildningsförvaltning i stat, region eller kommun
- Erfarenhet av arbete med strategiska uppgifter så som ekonomistyrning, uppföljning, budgetläggning och ekonomisk analys
- Erfarenhet av arbete med operativa uppgifter som momshantering, periodisering, fakturering, kontering och ha vidimerade kunskaper om ekonomistyrning i en utbildningsförvaltning i en kommun


Meriterande för tjänsten:

- Erfarenhet av skolekonomi,statsbidrag, skollagar, reglementen, rutiner och föreskrifter som reglerar ekonomihantering och resursfördelning för en utbildningsförvaltning i en kommun

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Ydalia Mendoza, [email protected].

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Driven ekonom/controller med intresse för utveckling!

Ansök    Nov 14    Flens kommun    Controller
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdeg... Visa mer
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Arbetsplats

Vill du få nya utmaningar, ökat ansvar, växa och lära mer? Hos oss skapas utvecklingsmöjligheter där du blir en viktig del av hela vårt utvecklingsarbete. 

 

Barn-, utbildning och kulturförvaltningen i Flens kommun har till uppdrag att vara en länk mellan barn-, utbildnings- och kulturnämnden och verksamheterna förskola, skola, måltidsservice, elevhälsa,  kultur, bibliotek, kulturskola, föreningsstöd och  fritidsgårdar 

 

Förvaltningen har till uppgift att verkställa och följa upp fattade beslut samt ansvara för det systematiska kvalitets- och utvecklingsarbetet på huvudmannanivå.

 

Vi tar alla ansvar och arbetar för en verksamhet som har hög kvalitét och genomsyras av arbetsglädje och lust till lärande. Tillsammans driver vi utveckling med sikte på framtiden.

 

Arbetsplatsen är flexibel och stora möjligheter finns till att pendla hit från städer såsom ex Stockholm, Linköping, Norrköping, Eskilstuna, Katrineholm, Västerås och Södertälje då tågstationen med Mälartåg ligger i direkt anslutning till arbetsplatsen. Vi ger också möjligheter och uppmuntrar till att arbeta viss del av arbetsveckan hemifrån om behov finns för det. 

 

Förvaltningskontoret

Förvaltningskontoret är en enhet inom förvaltningen som består av 8 medarbetare som ansvarar för ekonomi, lokaler, kommunikation, skol- och färdtjänstresor, kvalitetsarbete, barnomsorgs handläggning, säkerhetsstrategi, systemförvaltning och nämndsekretariat.

 

Förvaltningskontorets övergripande uppgift är att vara stödjande, ledande och myndighetsutövande inom hela förvaltningen och rapporterar till förvaltningschefen och Barn-, utbildnings- och kulturnämnden. 

 

Arbetsuppgifter/uppdrag
Som ekonom/controller på förvaltningen så har du följande arbetsuppgifter: ekonomiska uppföljningar, budgetarbete, statistik och handläggning av statsbidrag. Strategiska uppgifter så som ekonomiska analyser, statistik och utredningar på olika nivåer,  varvas med mer operativa löpande uppgifter såsom kontering, momshantering, periodiseringar och fakturering.

 

Du tar ledningen i olika frågor och bidrar aktivt till styrningen av hela förvaltningens ekonomi. Du kommer att stödja ledningsgrupp och enhetschefer i det ekonomiska arbetet. 

 

Som ekonom/controller har du en ekonom som kollega och en kontor- och ekonomichef som du samarbetar med och rapporterar till. Detta utgör ekonomigruppen på förvaltningskontoret. Ekonomi gruppens huvuduppgift är att vidareutveckla och förbättra ekonomihantering, uppföljning, prognos, ekonomisk analys och se till att vi har en god ekonomistyrning på hela förvaltningen med tillhörande kultur och arbetssätt. 





Kvalifikationer

Vi söker dig som är engagerad, gillar att jobba med stort ansvar och har förmåga att ta ledningen och driva utveckling inom ditt verksamhetsområde.

 

Du har en högskoleutbildning i ekonomi och har arbetat några år som ekonom eller controller, gärna i  offentlig sektor. Du trivs i en föränderlig miljö som ställer höga krav, har ett strategiskt sätt att tänka och är skicklig på att hantera komplexa frågor. Du är inte rädd för att tänka i nya banor, vågar misslyckas och tar initiativ och ansvar till att förbättra våra ekonomiska processer. Som person är du analytisk, noggrann och strukturerad och ser både helheten och detaljerna. Du har lätt för att samarbeta med andra, är flexibel, kommunikativ och har förmågan och viljan att stödja, utbilda och hjälpa andra till utveckling.

 

Meriterande är erfarenhet av skolekonomi i en kommun och kunskaper om skollag, reglementen, rutiner och föreskrifter som reglerar ekonomihantering och resursfördelning för en utbildningsförvaltning.

 

Omfattning/varaktighet

Tillsvidareanställning, heltid 100%. Tillträde enligt överenskommelse.

 

Lön

Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

 

Kontaktperson

Simon Herlitz 

Kontor- och ekonomichef
Barn-utbildnings och kulturförvaltningen 

[email protected]
Telefonnummer: 0157-43 02 26, 072 -200 29 34

 

Välkommen med din ansökan senast den 30 november 2022.

Vi kan komma att ta in kandidater för intervju innan sista ansökningsdatum varför vi uppskattar att ni gör er ansökan så tidigt som möjligt. Visa mindre

Erfaren ekonom till Sörmlands hjärta

Ansök    Dec 20    Flens kommun    Controller
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdeg... Visa mer
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Arbetsplats

Vill du få nya utmaningar, ökat ansvar, växa och lära mer? Hos oss skapas utvecklingsmöjligheter där du blir en viktig del av hela vårt utvecklingsarbete. 

 

Barn-, utbildning och kulturförvaltningen i Flens kommun har till uppdrag att vara en länk mellan barn-, utbildnings- och kulturnämnden och verksamheterna förskola, skola, måltidsservice, elevhälsa,  kultur, bibliotek, kulturskola, föreningsstöd och  fritidsgårdar 

 

Förvaltningen har till uppgift att verkställa och följa upp fattade beslut samt ansvara för det systematiska kvalitets- och utvecklingsarbetet på huvudmannanivå.

 

Vi tar alla ansvar och arbetar för en verksamhet som har hög kvalitét och genomsyras av arbetsglädje och lust till lärande. Tillsammans driver vi utveckling med sikte på framtiden.

 

Arbetsplatsen är flexibel och stora möjligheter finns till att pendla hit från städer såsom ex Stockholm, Linköping, Norrköping, Eskilstuna, Katrineholm, Västerås och Södertälje då tågstationen med Mälartåg ligger i direkt anslutning till arbetsplatsen. Vi ger också möjligheter och uppmuntrar till att arbeta viss del av arbetsveckan hemifrån om behov finns för det. 

 

Förvaltningskontoret

Förvaltningskontoret är en enhet inom förvaltningen som består av 8 medarbetare som ansvarar för ekonomi, lokaler, kommunikation, skol- och färdtjänstresor, kvalitetsarbete, barnomsorgs handläggning, säkerhetsstrategi, systemförvaltning och nämndsekretariat.

 

Förvaltningskontorets övergripande uppgift är att vara stödjande, ledande och myndighetsutövande inom hela förvaltningen och rapporterar till förvaltningschefen och Barn-, utbildnings- och kulturnämnden. 

 

Arbetsuppgifter/uppdrag
Som ekonom/controller på förvaltningen så har du följande arbetsuppgifter: ekonomiska uppföljningar, budgetarbete, statistik och handläggning av statsbidrag. Strategiska uppgifter så som ekonomiska analyser, statistik och utredningar på olika nivåer,  varvas med mer operativa löpande uppgifter såsom kontering, momshantering, periodiseringar och fakturering.

 

Du tar ledningen i olika frågor och bidrar aktivt till styrningen av hela förvaltningens ekonomi. Du kommer att stödja ledningsgrupp och enhetschefer i det ekonomiska arbetet. 

 

Som ekonom/controller har du en ekonom som kollega och en kontor- och ekonomichef som du samarbetar med och rapporterar till. Detta utgör ekonomigruppen på förvaltningskontoret. Ekonomi gruppens huvuduppgift är att vidareutveckla och förbättra ekonomihantering, uppföljning, prognos, ekonomisk analys och se till att vi har en god ekonomistyrning på hela förvaltningen med tillhörande kultur och arbetssätt. 





Kvalifikationer

Vi söker dig som är engagerad, gillar att jobba med stort ansvar och har förmåga att ta ledningen och driva utveckling inom ditt verksamhetsområde.

 

Du har en högskoleutbildning i ekonomi eller har annan arbetserfarenhet eller utbildning som bedöms likvärdig. Du har arbetat minst 2 år som ekonom eller har annan ekonomisk erfarenhet som bedöms som likvärdig.

 

Meriterande är erfarenheter av arbete i en politiskt styrd organisation, samt erfarenheter och kunskaper om ekonomi, skollag, reglementen, rutiner, administration utifrån en skolverksamhet eller utbildningsförvaltning. Erfarenheter av skolekonomi bedöms som särskilt meriterande. 

 

Du trivs i en föränderlig miljö som ställer höga krav, har ett strategiskt sätt att tänka och är skicklig på att hantera komplexa frågor. Du är inte rädd för att tänka i nya banor, vågar misslyckas och tar initiativ och ansvar till att förbättra våra ekonomiska processer. Som person är du analytisk, noggrann och strukturerad och ser både helheten och detaljerna. Du har lätt för att samarbeta med andra, är flexibel, kommunikativ och har förmågan och viljan att stödja, utbilda och hjälpa andra till utveckling.

 

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

 

Omfattning/varaktighet

Tillsvidareanställning, heltid 100%. Tillträde enligt överenskommelse.

 

Lön

Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

 

Kontaktperson

Simon Herlitz 

Kontor- och ekonomichef
Barn-utbildnings och kulturförvaltningen 

[email protected]
Telefonnummer: 0157-43 02 26, 072 -200 29 34

 

Välkommen med din ansökan senast den 2 januari 2023

Vi kan komma att ta in kandidater för intervju innan sista ansökningsdatum varför vi uppskattar att ni gör er ansökan så tidigt som möjligt. Visa mindre

Ekonom/controller med erfarenhet av offentlig sektor sökes till Flen

Ansök    Aug 17    Bemannia Kontor AB    Controller
Har du ekonomiutbildning och erfarenhet av arbete i stat, region eller kommun? Då kan du vara den vi söker! Om uppdraget Vår kund söker en ekonom/controller från och med 1 september till och med årsskiftet. Tjänsten är på 75-100% och viss möjlighet till distansarbete finns. Placeringsort: Flen. Dina arbetsuppgifter Som ekonom/controller tar du ledningen i olika frågor och bidrar aktivt till styrningen av hela förvaltningens ekonomi samt stödjer ledning... Visa mer
Har du ekonomiutbildning och erfarenhet av arbete i stat, region eller kommun? Då kan du vara den vi söker!

Om uppdraget

Vår kund söker en ekonom/controller från och med 1 september till och med årsskiftet. Tjänsten är på 75-100% och viss möjlighet till distansarbete finns. Placeringsort: Flen.

Dina arbetsuppgifter

Som ekonom/controller tar du ledningen i olika frågor och bidrar aktivt till styrningen av hela förvaltningens ekonomi samt stödjer ledningsgrupp och enhetschefer i det ekonomiska arbetet. Du arbetar tillsammans med en ekonom och en ekonomichef, som du rapporterar till. Ekonomigruppens huvuduppgift är att vidareutveckla och förbättra ekonomihantering, uppföljning, prognos, ekonomisk analys och se till att verksamheten har en god ekonomistyrning på hela förvaltningen med tillhörande kultur och arbetssätt.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Ekonomiska uppföljningar, budgetarbete, statistik och handläggning av statsbidrag
- Strategiska uppgifter så som ekonomiska analyser och ekonomiska utredningar på olika nivåer
- Operativa löpande uppgifter såsom kontering, momshantering, periodiseringar och fakturering


Dina kvalifikationer

Vi söker dig som är engagerad, gillar att jobba med stort ansvar och har förmåga att ta ledningen och driva utveckling inom ekonomiområdet.

Du trivs i en föränderlig miljö som ställer höga krav, har ett strategiskt sätt att tänka och är skicklig på att hantera komplexa frågor. Du är inte rädd för att tänka i nya banor, vågar misslyckas och tar initiativ och ansvar till att förbättra våra ekonomiska processer. Som person är du analytisk, noggrann och strukturerad och ser både helheten och detaljerna. Du har lätt för att samarbeta med andra, är flexibel, kommunikativ och har förmågan och viljan att stödja, utbilda och hjälpa andra till utveckling.

Krav för tjänsten:

- Högskoleutbildning i ekonomi
- Minst tre (3) års erfarenhet av arbete som ekonom eller controller i en utbildningsförvaltning i stat, region eller kommun
- Erfarenhet av arbete med strategiska uppgifter så som ekonomistyrning, uppföljning, budgetläggning och ekonomisk analys
- Erfarenhet av arbete med operativa uppgifter som momshantering, periodisering, fakturering, kontering och ha vidimerade kunskaper om ekonomistyrning i en utbildningsförvaltning i en kommun


Meriterande för tjänsten:

- Erfarenhet av skolekonomi,statsbidrag, skollagar, reglementen, rutiner och föreskrifter som reglerar ekonomihantering och resursfördelning för en utbildningsförvaltning i en kommun

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Ydalia Mendoza, [email protected].

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Ekonom/controller med erfarenhet av offentlig sektor sökes till Flen

Ansök    Aug 16    Bemannia Kontor AB    Controller
Har du ekonomiutbildning och erfarenhet av arbete i stat, region eller kommun? Då kan du vara den vi söker! Om uppdraget Vår kund söker en ekonom/controller från och med 1 september till och med årsskiftet. Tjänsten är på 75-100% och viss möjlighet till distansarbete finns. Placeringsort: Flen. Dina arbetsuppgifter Som ekonom/controller tar du ledningen i olika frågor och bidrar aktivt till styrningen av hela förvaltningens ekonomi samt stödjer ledning... Visa mer
Har du ekonomiutbildning och erfarenhet av arbete i stat, region eller kommun? Då kan du vara den vi söker!

Om uppdraget

Vår kund söker en ekonom/controller från och med 1 september till och med årsskiftet. Tjänsten är på 75-100% och viss möjlighet till distansarbete finns. Placeringsort: Flen.

Dina arbetsuppgifter

Som ekonom/controller tar du ledningen i olika frågor och bidrar aktivt till styrningen av hela förvaltningens ekonomi samt stödjer ledningsgrupp och enhetschefer i det ekonomiska arbetet. Du arbetar tillsammans med en ekonom och en ekonomichef, som du rapporterar till. Ekonomigruppens huvuduppgift är att vidareutveckla och förbättra ekonomihantering, uppföljning, prognos, ekonomisk analys och se till att verksamheten har en god ekonomistyrning på hela förvaltningen med tillhörande kultur och arbetssätt.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Ekonomiska uppföljningar, budgetarbete, statistik och handläggning av statsbidrag
- Strategiska uppgifter så som ekonomiska analyser och ekonomiska utredningar på olika nivåer
- Operativa löpande uppgifter såsom kontering, momshantering, periodiseringar och fakturering


Dina kvalifikationer

Vi söker dig som är engagerad, gillar att jobba med stort ansvar och har förmåga att ta ledningen och driva utveckling inom ekonomiområdet.

Du trivs i en föränderlig miljö som ställer höga krav, har ett strategiskt sätt att tänka och är skicklig på att hantera komplexa frågor. Du är inte rädd för att tänka i nya banor, vågar misslyckas och tar initiativ och ansvar till att förbättra våra ekonomiska processer. Som person är du analytisk, noggrann och strukturerad och ser både helheten och detaljerna. Du har lätt för att samarbeta med andra, är flexibel, kommunikativ och har förmågan och viljan att stödja, utbilda och hjälpa andra till utveckling.

Krav för tjänsten:

- Högskoleutbildning i ekonomi
- Minst tre (3) års erfarenhet av arbete som ekonom eller controller i en utbildningsförvaltning i stat, region eller kommun
- Erfarenhet av arbete med strategiska uppgifter så som ekonomistyrning, uppföljning, budgetläggning och ekonomisk analys
- Erfarenhet av arbete med operativa uppgifter som momshantering, periodisering, fakturering, kontering och ha vidimerade kunskaper om ekonomistyrning i en utbildningsförvaltning i en kommun


Meriterande för tjänsten:

- Erfarenhet av skolekonomi,statsbidrag, skollagar, reglementen, rutiner och föreskrifter som reglerar ekonomihantering och resursfördelning för en utbildningsförvaltning i en kommun

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Ydalia Mendoza, [email protected].

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Ekonom/controller med erfarenhet av offentlig sektor sökes till Flen

Ansök    Aug 17    Bemannia Kontor AB    Controller
Har du ekonomiutbildning och erfarenhet av arbete i stat, region eller kommun? Då kan du vara den vi söker! Om uppdraget Vår kund söker en ekonom/controller från och med 1 september till och med årsskiftet. Tjänsten är på 75-100% och viss möjlighet till distansarbete finns. Placeringsort: Flen. Dina arbetsuppgifter Som ekonom/controller tar du ledningen i olika frågor och bidrar aktivt till styrningen av hela förvaltningens ekonomi samt stödjer ledning... Visa mer
Har du ekonomiutbildning och erfarenhet av arbete i stat, region eller kommun? Då kan du vara den vi söker!

Om uppdraget

Vår kund söker en ekonom/controller från och med 1 september till och med årsskiftet. Tjänsten är på 75-100% och viss möjlighet till distansarbete finns. Placeringsort: Flen.

Dina arbetsuppgifter

Som ekonom/controller tar du ledningen i olika frågor och bidrar aktivt till styrningen av hela förvaltningens ekonomi samt stödjer ledningsgrupp och enhetschefer i det ekonomiska arbetet. Du arbetar tillsammans med en ekonom och en ekonomichef, som du rapporterar till. Ekonomigruppens huvuduppgift är att vidareutveckla och förbättra ekonomihantering, uppföljning, prognos, ekonomisk analys och se till att verksamheten har en god ekonomistyrning på hela förvaltningen med tillhörande kultur och arbetssätt.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Ekonomiska uppföljningar, budgetarbete, statistik och handläggning av statsbidrag
- Strategiska uppgifter så som ekonomiska analyser och ekonomiska utredningar på olika nivåer
- Operativa löpande uppgifter såsom kontering, momshantering, periodiseringar och fakturering


Dina kvalifikationer

Vi söker dig som är engagerad, gillar att jobba med stort ansvar och har förmåga att ta ledningen och driva utveckling inom ekonomiområdet.

Du trivs i en föränderlig miljö som ställer höga krav, har ett strategiskt sätt att tänka och är skicklig på att hantera komplexa frågor. Du är inte rädd för att tänka i nya banor, vågar misslyckas och tar initiativ och ansvar till att förbättra våra ekonomiska processer. Som person är du analytisk, noggrann och strukturerad och ser både helheten och detaljerna. Du har lätt för att samarbeta med andra, är flexibel, kommunikativ och har förmågan och viljan att stödja, utbilda och hjälpa andra till utveckling.

Krav för tjänsten:

- Högskoleutbildning i ekonomi
- Minst tre (3) års erfarenhet av arbete som ekonom eller controller i en utbildningsförvaltning i stat, region eller kommun
- Erfarenhet av arbete med strategiska uppgifter så som ekonomistyrning, uppföljning, budgetläggning och ekonomisk analys
- Erfarenhet av arbete med operativa uppgifter som momshantering, periodisering, fakturering, kontering och ha vidimerade kunskaper om ekonomistyrning i en utbildningsförvaltning i en kommun


Meriterande för tjänsten:

- Erfarenhet av skolekonomi,statsbidrag, skollagar, reglementen, rutiner och föreskrifter som reglerar ekonomihantering och resursfördelning för en utbildningsförvaltning i en kommun

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Ydalia Mendoza, [email protected].

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Ekonom/controller med erfarenhet av offentlig sektor sökes till Flen

Ansök    Aug 16    Bemannia Kontor AB    Controller
Har du ekonomiutbildning och erfarenhet av arbete i stat, region eller kommun? Då kan du vara den vi söker! Om uppdraget Vår kund söker en ekonom/controller från och med 1 september till och med årsskiftet. Tjänsten är på 75-100% och viss möjlighet till distansarbete finns. Placeringsort: Flen. Dina arbetsuppgifter Som ekonom/controller tar du ledningen i olika frågor och bidrar aktivt till styrningen av hela förvaltningens ekonomi samt stödjer ledning... Visa mer
Har du ekonomiutbildning och erfarenhet av arbete i stat, region eller kommun? Då kan du vara den vi söker!

Om uppdraget

Vår kund söker en ekonom/controller från och med 1 september till och med årsskiftet. Tjänsten är på 75-100% och viss möjlighet till distansarbete finns. Placeringsort: Flen.

Dina arbetsuppgifter

Som ekonom/controller tar du ledningen i olika frågor och bidrar aktivt till styrningen av hela förvaltningens ekonomi samt stödjer ledningsgrupp och enhetschefer i det ekonomiska arbetet. Du arbetar tillsammans med en ekonom och en ekonomichef, som du rapporterar till. Ekonomigruppens huvuduppgift är att vidareutveckla och förbättra ekonomihantering, uppföljning, prognos, ekonomisk analys och se till att verksamheten har en god ekonomistyrning på hela förvaltningen med tillhörande kultur och arbetssätt.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Ekonomiska uppföljningar, budgetarbete, statistik och handläggning av statsbidrag
- Strategiska uppgifter så som ekonomiska analyser och ekonomiska utredningar på olika nivåer
- Operativa löpande uppgifter såsom kontering, momshantering, periodiseringar och fakturering


Dina kvalifikationer

Vi söker dig som är engagerad, gillar att jobba med stort ansvar och har förmåga att ta ledningen och driva utveckling inom ekonomiområdet.

Du trivs i en föränderlig miljö som ställer höga krav, har ett strategiskt sätt att tänka och är skicklig på att hantera komplexa frågor. Du är inte rädd för att tänka i nya banor, vågar misslyckas och tar initiativ och ansvar till att förbättra våra ekonomiska processer. Som person är du analytisk, noggrann och strukturerad och ser både helheten och detaljerna. Du har lätt för att samarbeta med andra, är flexibel, kommunikativ och har förmågan och viljan att stödja, utbilda och hjälpa andra till utveckling.

Krav för tjänsten:

- Högskoleutbildning i ekonomi
- Minst tre (3) års erfarenhet av arbete som ekonom eller controller i en utbildningsförvaltning i stat, region eller kommun
- Erfarenhet av arbete med strategiska uppgifter så som ekonomistyrning, uppföljning, budgetläggning och ekonomisk analys
- Erfarenhet av arbete med operativa uppgifter som momshantering, periodisering, fakturering, kontering och ha vidimerade kunskaper om ekonomistyrning i en utbildningsförvaltning i en kommun


Meriterande för tjänsten:

- Erfarenhet av skolekonomi,statsbidrag, skollagar, reglementen, rutiner och föreskrifter som reglerar ekonomihantering och resursfördelning för en utbildningsförvaltning i en kommun

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Ydalia Mendoza, [email protected].

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Driven ekonom/controller med intresse för utveckling!

Ansök    Jul 14    Flens kommun    Controller
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdeg... Visa mer
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Arbetsplats

Vill du få nya utmaningar, ökat ansvar, växa och lära mer? Hos oss skapas utvecklingsmöjligheter där du blir en viktig del av hela vårt utvecklingsarbete. 

 

Barn-, utbildning och kulturförvaltningen i Flens kommun har till uppdrag att vara en länk mellan barn-, utbildnings- och kulturnämnden och verksamheterna förskola, skola, måltidsservice, elevhälsa,  kultur, bibliotek, kulturskola, föreningsstöd och  fritidsgårdar 

 

Förvaltningen har till uppgift att verkställa och följa upp fattade beslut samt ansvara för det systematiska kvalitets- och utvecklingsarbetet på huvudmannanivå.

 

Vi tar alla ansvar och arbetar för en verksamhet som har hög kvalitét och genomsyras av arbetsglädje och lust till lärande. Tillsammans driver vi utveckling med sikte på framtiden.

 

Arbetsplatsen är flexibel och stora möjligheter finns till att pendla hit från städer såsom ex Stockholm, Linköping, Norrköping, Eskilstuna, Katrineholm, Västerås och Södertälje då tågstationen med Mälartåg ligger i direkt anslutning till arbetsplatsen. Vi ger också möjligheter och uppmuntrar till att arbeta viss del av arbetsveckan hemifrån om behov finns för det. 

 

Förvaltningskontoret

Förvaltningskontoret är en enhet inom förvaltningen som består av 8 medarbetare som ansvarar för ekonomi, lokaler, kommunikation, skol- och färdtjänstresor, kvalitetsarbete, barnomsorgs handläggning, säkerhetsstrategi, systemförvaltning och nämndsekretariat. Förvaltningskontorets övergripande uppgift är att vara stödjande, ledande och myndighetsutövande inom hela förvaltningen och rapporterar till förvaltningschefen och Barn-, utbildnings- och kulturnämnden. 

 

Arbetsuppgifter/uppdrag
Som ekonom/controller på förvaltningen så har du följande arbetsuppgifter: ekonomiska uppföljningar, budgetarbete, statistik och handläggning av statsbidrag. Strategiska uppgifter så som ekonomiska analyser och utredningar på olika nivåer,  varvas med mer operativa löpande uppgifter såsom kontering, momshantering, periodiseringar och fakturering

Du tar ledningen i olika frågor och bidrar aktivt till styrningen av hela förvaltningens ekonomi. Du kommer att stödja ledningsgrupp och enhetschefer i det ekonomiska arbetet. 

Som ekonom/controller har du en ekonom som kollega och en kontor- och ekonomichef som du samarbetar med och rapporterar till. Detta utgör ekonomigruppen på förvaltningskontoret. Ekonomigruppens huvuduppgift är att vidareutveckla och förbättra ekonomihantering, uppföljning, prognos, ekonomisk analys och se till att vi har en god ekonomistyrning på hela förvaltningen med tillhörande kultur och arbetssätt. 





Kvalifikationer

Vi söker dig som är engagerad, gillar att jobba med stort ansvar och har förmåga att ta ledningen och driva utveckling inom ditt verksamhetsområde.

Du har en högskoleutbildning i ekonomi och har arbetat några år som ekonom eller controller, gärna i offentlig sektor. Du trivs i en föränderlig miljö som ställer höga krav, har ett strategiskt sätt att tänka och är skicklig på att hantera komplexa frågor. Du är inte rädd för att tänka i nya banor, vågar misslyckas och tar initiativ och ansvar till att förbättra våra ekonomiska processer. Som person är du analytisk, noggrann och strukturerad och ser både helheten och detaljerna. Du har lätt för att samarbeta med andra, är flexibel, kommunikativ och har förmågan och viljan att stödja, utbilda och hjälpa andra till utveckling.

Meriterande är erfarenhet av skolekonomi i en kommun och kunskaper om skollag, reglementen, rutiner och föreskrifter som reglerar ekonomihantering och resursfördelning för en utbildningsförvaltning.

 

Omfattning/varaktighet

Tillsvidareanställning, heltid 100%. Tillträde enligt överenskommelse.

Lön

Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Kontaktperson

Simon Herlitz 

Kontor- och ekonomichef
Barn-utbildnings och kulturförvaltningen 

[email protected]
Telefonnummer: 0157-43 02 26, 072 -200 29 34

Välkommen med din ansökan senast den 12:e augusti 2022.

Vi kan komma att ta in kandidater för intervju innan sista ansökningsdatum varför vi uppskattar att ni gör er ansökan så tidigt som möjligt. Visa mindre

Ekonom/controller med erfarenhet av offentlig sektor sökes till Flen

Ansök    Aug 16    Bemannia Kontor AB    Controller
Har du ekonomiutbildning och erfarenhet av arbete i stat, region eller kommun? Då kan du vara den vi söker! Om uppdraget Vår kund söker en ekonom/controller från och med 1 september till och med årsskiftet. Tjänsten är på 75-100% och viss möjlighet till distansarbete finns. Placeringsort: Flen. Dina arbetsuppgifter Som ekonom/controller tar du ledningen i olika frågor och bidrar aktivt till styrningen av hela förvaltningens ekonomi samt stödjer ledning... Visa mer
Har du ekonomiutbildning och erfarenhet av arbete i stat, region eller kommun? Då kan du vara den vi söker!

Om uppdraget

Vår kund söker en ekonom/controller från och med 1 september till och med årsskiftet. Tjänsten är på 75-100% och viss möjlighet till distansarbete finns. Placeringsort: Flen.

Dina arbetsuppgifter

Som ekonom/controller tar du ledningen i olika frågor och bidrar aktivt till styrningen av hela förvaltningens ekonomi samt stödjer ledningsgrupp och enhetschefer i det ekonomiska arbetet. Du arbetar tillsammans med en ekonom och en ekonomichef, som du rapporterar till. Ekonomigruppens huvuduppgift är att vidareutveckla och förbättra ekonomihantering, uppföljning, prognos, ekonomisk analys och se till att verksamheten har en god ekonomistyrning på hela förvaltningen med tillhörande kultur och arbetssätt.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Ekonomiska uppföljningar, budgetarbete, statistik och handläggning av statsbidrag
- Strategiska uppgifter så som ekonomiska analyser och ekonomiska utredningar på olika nivåer
- Operativa löpande uppgifter såsom kontering, momshantering, periodiseringar och fakturering


Dina kvalifikationer

Vi söker dig som är engagerad, gillar att jobba med stort ansvar och har förmåga att ta ledningen och driva utveckling inom ekonomiområdet.

Du trivs i en föränderlig miljö som ställer höga krav, har ett strategiskt sätt att tänka och är skicklig på att hantera komplexa frågor. Du är inte rädd för att tänka i nya banor, vågar misslyckas och tar initiativ och ansvar till att förbättra våra ekonomiska processer. Som person är du analytisk, noggrann och strukturerad och ser både helheten och detaljerna. Du har lätt för att samarbeta med andra, är flexibel, kommunikativ och har förmågan och viljan att stödja, utbilda och hjälpa andra till utveckling.

Krav för tjänsten:

- Högskoleutbildning i ekonomi
- Minst tre (3) års erfarenhet av arbete som ekonom eller controller i en utbildningsförvaltning i stat, region eller kommun
- Erfarenhet av arbete med strategiska uppgifter så som ekonomistyrning, uppföljning, budgetläggning och ekonomisk analys
- Erfarenhet av arbete med operativa uppgifter som momshantering, periodisering, fakturering, kontering och ha vidimerade kunskaper om ekonomistyrning i en utbildningsförvaltning i en kommun


Meriterande för tjänsten:

- Erfarenhet av skolekonomi,statsbidrag, skollagar, reglementen, rutiner och föreskrifter som reglerar ekonomihantering och resursfördelning för en utbildningsförvaltning i en kommun

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Ydalia Mendoza, [email protected].

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Verksamhetscontroller till ekonomiavdelningen, kommunledningsförvaltningen

Ansök    Jun 29    Flens kommun    Controller
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdeg... Visa mer
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Vi söker en verksamhetscontroller till ekonomiavdelningen vid kommunledningsförvaltningen. Som verksamhetscontroller inom Flens kommun ska du leda och samordna kommunens styr- och målprocess på övergripande nivå. Du kommer tillsammans med ekonomichef och budgetstrateg vara med och utveckla kommunens mål- och resultatstyrning. I rollen som verksamhetscontroller kommer du att vara både på strategisk och operativ nivå. Fokus kommer att vara på att stödja verksamheterna att följa upp och analysera måluppfyllnad utifrån olika perspektiv. Rollen omfattar också utformande och uppföljning av nämndplaner samt tillsammans med budgetstrateg och redovisningsansvarig, sammanställa delårsrapporter och årsredovisning och driva implementering och utveckling av ett ledningssystem för verksamhetsstyrning. I rollen som verksamhetscontroller ingår även att vara sammanhållande för kommunens övergripande kvalitets- och effektivitetsarbete.

 

 Dina arbetsuppgifter


• Arbeta med styrning,  stöd och spridning av kommunens styrmodell i organisationen
• Bidra till utveckling av mål- och resultatstyrning.
• Arbeta med utvecklad analys  för förbättrad uppföljning och analys
• Driva och samordna utveckling och implementering av kommunens ledningssystem.
• Leverera och analysera statistik både internt och externt. 

 

Kvalifikationer

Du har relevant examen på högskolenivå inom samhällsvetenskap, ekonomi eller liknande. Du arbetar strategiskt, är resultatinriktad och van att arbeta självständigt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med att leda eller samordna styr -och målprocesser. Arbetet kräver att du har en god analytisk förmåga och gillar att arbeta målinriktad med ett strukturerat arbetssätt. Du är tydlig i din kommunikation i både i tal och skrift. Du ska kunna ta dig an uppgifter i samarbete med andra, likväl som att arbeta självständigt där du tar egna initiativ för att utveckla arbetet. Du bidrar till verksamhetens utveckling och måluppfyllelse. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande. Det är meriterande om du arbetat inom en politisk styrd organisation och har erfarenhet av att leda och driva arbetet med ledningssystem. Visa mindre

Business Controller till Volvo Group, Flen

Ansök    Maj 3    Experis AB    Business controller
Volvo Group Trucks Operations utför all produktion av koncernens motorer och växellådor och all produktion av Volvo-, Renault- och Mack-lastbilar. Organisationen ansvarar för att förse koncernens kunder med reservdelar och för att konstruera, driva och optimera logistik- och försörjningskedjan för alla varumärken, produktionsanläggningar och distributionscenter där Volvokoncernen bedriver verksamhet. Hos Volvo Group Trucks Operations blir du en del av ett ... Visa mer
Volvo Group Trucks Operations utför all produktion av koncernens motorer och växellådor och all produktion av Volvo-, Renault- och Mack-lastbilar. Organisationen ansvarar för att förse koncernens kunder med reservdelar och för att konstruera, driva och optimera logistik- och försörjningskedjan för alla varumärken, produktionsanläggningar och distributionscenter där Volvokoncernen bedriver verksamhet. Hos Volvo Group Trucks Operations blir du en del av ett sammansatt team med mycket skickliga yrkesmänniskor som arbetar med passion, litar på varandra och inte räds förändringar för att ligga steget före. Vi gör våra kunder till vinnare.

I Flen arbetar 220 personer

Volvokoncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner och marin- och industrimotorer under de ledande varumärkena Volvo, Renault Trucks, Mack, UD Trucks, Eicher, SDLG, Terex Trucks, Prevost, Nova Bus, UD Bus och Volvo Penta.

Om du är redo för utmaningen att utveckla cirkulära lösningar och vill vara en del av Volvokoncernens miljöfokus är detta ett jobb för dig! Vår Business Controller har fått nya utmaningar och vi söker en ersättare som kan hjälpa till och driva nästa steg i vår utveckling till en förstklassig verksamhet.

Vilka är vi - Volvo Remanufacturing Flen

Vår verksamhet är en viktig del av Volvo Gruppens hållbarhetsstrategi. I vår komponent och -bearbetningsfabrik arbetar vi med återtillverkning och lågvolymsproduktion. För vår återtillverkning samlas uttjänta begagnade komponenter in via ett retursystem och fabriksrenoveras här hos oss till samma skick som nytt. Vår produktionsenhet är en del av ett nätverk av renoveringsfabriker med totalt ca 800 anställda på åtta olika platser i världen. I vår fabrik i Flen, Sörmland utför vi demontering, bearbetning, montering och provning av både gammalt och nytt. Våra huvudprodukter är diesel- och bensinmotorer, växellådor, cylinderhuvud, kamaxlar, vevaxlar och pumpar av olika slag, vi producerar också reparationssatser.

Vad ska du göra?

Ekonomifunktionen hos oss består av två personer som arbetar verksamhetsnära med ansvar för controlling av vår verksamhet. Som Business controller arbetar du lokalt samt globalt tillsammans med våra systerfabriker runt om i världen. Med dig som ledare vill vi ta ytterligare steg i vår utveckling mot en förstklassig verksamhet. Som Business controller kommer du att rapporter till sitechef och vara en del av vår ledningsgrupp. Du kommer också att ingå i vårt globala controllernätverk inom Remanufacturing, Volvo Powertrain.

Dina arbetsuppgifter

Du förväntas hålla ihop månads, kvartals och årsbokslut samt medföljande estimeringsprocess. Spela en aktiv roll i förbättrings och effektiviseringsprojekt, Volvo Production System (lean) och cost deployment agendan. Medverka och säkerställa kvalitetssäkring av Flens site business case och investeringsbeslut. Jobba med produktkostnadsberäkningar och utveckla befintlig standardkostnadsprocess. Föra dialoger på alla nivåer gällande finansiella frågor och affärsbeslut som rör Flen, alltid med Volvo Gruppens bästa för ögonen. Ett visst mått av systemadministration ingår i rollen.

Som medarbetare hos oss kan vi erbjuda en internationell plattform med långsiktiga utvecklingsmöjligheter, lokalt och globalt. Du kommer att ingå i ett diversifierat team där du i din roll kommer att spela en nyckelroll för vårt resultat. Vår värdegrund bygger på framgång för kunden, tillit, passion, förändring och prestation.

Vem är du?

Vi söker en ledare med ambition att långsiktigt växa i sin profession, en person med glöd som har erfarenhet från förbättringsarbete inom finansiella strukturer. Du gillar att standardisera, analysera, kommunicera och stötta organisationen med information för förbättringar av resultat och effektivisering. Du är duktig på att prioritera ditt arbete samt har ett organiserat och strukturerat arbetssätt. Du brinner för hållbarhetsfrågor. Du gillar förändringsarbete och jobbar med förändring på ett engagerande och förklarande sätt.

* Civilekonom eller motsvarande
* Minst 3-5 års erfarenhet revision/redovisning/controlling
* Erfarenhet från tillverkningsindustri är meriterande
* Mycket god system/applikationsvana, Excel, SAP och/eller IFS är meriterande
* Flytande i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt

Inom Volvo värdesätter vi mångfald och jämställdhet, allt efter övertygelsen om att detta leder till utveckling.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Volvo Parts AB med Jefferson Wells. Vid frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke 070-377 54 27 alternativt [email protected].

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Controller till välkänt fordonsföretag i Flen!

Är du en driven controller på jakt efter ett spännande och utvecklande uppdrag? Vill du vara med och förbättra processer och funktioner inom ett välkänt internationellt fordonsföretag fullt av möjligheter? Då är det här rätt tjänst för dig! Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid som förväntas starta omgående och pågå i sex månader. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din... Visa mer
Är du en driven controller på jakt efter ett spännande och utvecklande uppdrag? Vill du vara med och förbättra processer och funktioner inom ett välkänt internationellt fordonsföretag fullt av möjligheter? Då är det här rätt tjänst för dig!
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid som förväntas starta omgående och pågå i sex månader. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Om tjänsten
Vi söker just nu en driven och lösningsfokuserad ekonomicontroller som vill vara med och utveckla och förbättra företagets processer och kontrollfunktioner. Företaget är mitt uppe i en spännande resa inom hållbarhet och förflyttning av lokaler, och behöver extra stöttning inom ekonomifunktionen. I rollen som ekonomicontroller ingår en variation av spännande uppgifter! Du kommer exempelvis arbeta med att...

- Säkerställa och utföra lokal redovisning, ekonomisk förvaltning och efterlevnad
- Säkerställa korrekt och aktuell finansiell rapportering och efterlevnad för företagskoncernen
- Hantera och utveckla processer kopplade till lokal redovisning och rapportering
- Utveckla, implementera och underhålla policyer, riktlinjer och instruktioner för rapporteringsändamål i enlighet med interna och externa krav
- Förbereda och distribuera finansiella rapporter för att möta interna och externa krav

Vem är du?
Vi söker dig som drivs av att hitta lösningar som kan utveckla och förbättra företagets processer. Du har en positiv och flexibel inställning, utbredd problemlösningsförmåga samt ett innovativt tankesätt. Du har lätt för att kommunicera samt en god samarbetsförmåga.
Personligt engagemang och driv värderas högt tillsammans med relevant bakgrund inom området. Vi ser gärna att du har en relevant eftergymnasial utbildning och/eller flera års erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Du har god kännedom om ekonomiska processer samt arbetar på ett strukturerat och metodiskt sätt.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Verksamhetscontroller

Ansök    Jun 25    Flens kommun    Controller
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdeg... Visa mer
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Vi söker nu en verksamhetscontroller till ekonomiavdelningen vid kommunledningsförvaltningen. Som verksamhetscontroller inom Flens kommun ska du leda och samordna kommunens styr- och målprocess på övergripande nivå. Du kommer tillsammans med ekonomichef och budgetstrateg vara med och utveckla kommunens mål- och resultatstyrning. I rollen som verksamhetscontroller kommer du att vara både på strategisk och operativ nivå. Fokus kommer att vara på att stödja verksamheterna att följa upp och analysera måluppfyllnad utifrån olika perspektiv. Rollen omfattar också utformande och uppföljning av nämndplaner, tillsammans med budgetstrateg och redovisningsansvarig sammanställa delårsrapporter och årsredovisning samt driva implementering och utveckling av ett ledningssystem för verksamhetsstyrning. 

 Dina arbetsuppgifter


• Arbeta med styrning, stöd och spridning av kommunens styrmodell i organisationen
• Bidra till utveckling av mål- och resultatstyrning
• Arbeta med utvecklad analys för förbättrad uppföljning och analys
• Leverera och analysera statistik både internt och externt
• Driva och samordna utveckling och implementering av kommunens ledningssystem

Kvalifikationer

Du har relevant examen på högskolenivå inom samhällsvetenskap, ekonomi eller liknande. Du arbetar strategiskt, är resultatinriktad och van att arbeta självständigt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med att leda eller samordna styr -och målprocesser. Arbetet kräver att du har en god analytisk förmåga och gillar att arbeta målinriktad med ett strukturerat arbetssätt. Du är tydlig i din kommunikation i både i tal och skrift. Du ska kunna ta dig an uppgifter i samarbete med andra, likväl som att arbeta självständigt där du tar egna initiativ för att utveckla arbetet. Du bidrar till verksamhetens utveckling och måluppfyllelse. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete. Det är meriterande om du arbetat inom en politisk styrd organisation och har erfarenhet av att leda och driva arbetet med ledningssystem. 

 

Sista ansökningsdag 2020-08-09 Visa mindre

Business Controller till Volvo Group, Flen

Ansök    Mar 31    Experis AB    Business controller
Volvo Group Trucks Operations utför all produktion av koncernens motorer och växellådor och all produktion av Volvo-, Renault- och Mack-lastbilar. Organisationen ansvarar för att förse koncernens kunder med reservdelar och för att konstruera, driva och optimera logistik- och försörjningskedjan för alla varumärken, produktionsanläggningar och distributionscenter där Volvokoncernen bedriver verksamhet. Hos Volvo Group Trucks Operations blir du en del av ett ... Visa mer
Volvo Group Trucks Operations utför all produktion av koncernens motorer och växellådor och all produktion av Volvo-, Renault- och Mack-lastbilar. Organisationen ansvarar för att förse koncernens kunder med reservdelar och för att konstruera, driva och optimera logistik- och försörjningskedjan för alla varumärken, produktionsanläggningar och distributionscenter där Volvokoncernen bedriver verksamhet. Hos Volvo Group Trucks Operations blir du en del av ett sammansatt team med mycket skickliga yrkesmänniskor som arbetar med passion, litar på varandra och inte räds förändringar för att ligga steget före. Vi gör våra kunder till vinnare.

I Flen arbetar 220 personer

Volvokoncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner och marin- och industrimotorer under de ledande varumärkena Volvo, Renault Trucks, Mack, UD Trucks, Eicher, SDLG, Terex Trucks, Prevost, Nova Bus, UD Bus och Volvo Penta.

Om du är redo för utmaningen att utveckla cirkulära lösningar och vill vara en del av Volvokoncernens miljöfokus är detta ett jobb för dig! Vår Business Controller har fått nya utmaningar och vi söker en ersättare som kan hjälpa till och driva nästa steg i vår utveckling till en förstklassig verksamhet.

Vilka är vi - Volvo Remanufacturing Flen

Vår verksamhet är en viktig del av Volvo Gruppens hållbarhetsstrategi. I vår komponent och -bearbetningsfabrik arbetar vi med återtillverkning och lågvolymsproduktion. För vår återtillverkning samlas uttjänta begagnade komponenter in via ett retursystem och fabriksrenoveras här hos oss till samma skick som nytt. Vår produktionsenhet är en del av ett nätverk av renoveringsfabriker med totalt ca 800 anställda på åtta olika platser i världen. I vår fabrik i Flen, Sörmland utför vi demontering, bearbetning, montering och provning av både gammalt och nytt. Våra huvudprodukter är diesel- och bensinmotorer, växellådor, cylinderhuvud, kamaxlar, vevaxlar och pumpar av olika slag, vi producerar också reparationssatser.

Vad ska du göra?

Ekonomifunktionen hos oss består av två personer som arbetar verksamhetsnära med ansvar för controlling av vår verksamhet. Som Business controller arbetar du lokalt samt globalt tillsammans med våra systerfabriker runt om i världen. Med dig som ledare vill vi ta ytterligare steg i vår utveckling mot en förstklassig verksamhet. Som Business controller kommer du att rapporter till sitechef och vara en del av vår ledningsgrupp. Du kommer också att ingå i vårt globala controllernätverk inom Remanufacturing, Volvo Powertrain.

Dina arbetsuppgifter

Du förväntas hålla ihop månads, kvartals och årsbokslut samt medföljande estimeringsprocess. Spela en aktiv roll i förbättrings och effektiviseringsprojekt, Volvo Production System (lean) och cost deployment agendan. Medverka och säkerställa kvalitetssäkring av Flens site business case och investeringsbeslut. Jobba med produktkostnadsberäkningar och utveckla befintlig standardkostnadsprocess. Föra dialoger på alla nivåer gällande finansiella frågor och affärsbeslut som rör Flen, alltid med Volvo Gruppens bästa för ögonen. Ett visst mått av systemadministration ingår i rollen.

Som medarbetare hos oss kan vi erbjuda en internationell plattform med långsiktiga utvecklingsmöjligheter, lokalt och globalt. Du kommer att ingå i ett diversifierat team där du i din roll kommer att spela en nyckelroll för vårt resultat. Vår värdegrund bygger på framgång för kunden, tillit, passion, förändring och prestation.

Vem är du?

Vi söker en ledare med ambition att långsiktigt växa i sin profession, en person med glöd som har erfarenhet från förbättringsarbete inom finansiella strukturer. Du gillar att standardisera, analysera, kommunicera och stötta organisationen med information för förbättringar av resultat och effektivisering. Du är duktig på att prioritera ditt arbete samt har ett organiserat och strukturerat arbetssätt. Du brinner för hållbarhetsfrågor. Du gillar förändringsarbete och jobbar med förändring på ett engagerande och förklarande sätt.

* Civilekonom eller motsvarande
* Minst 3-5 års erfarenhet revision/redovisning/controlling
* Erfarenhet från tillverkningsindustri är meriterande
* Mycket god system/applikationsvana, Excel, SAP och/eller IFS är meriterande
* Flytande i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt

Inom Volvo värdesätter vi mångfald och jämställdhet, allt efter övertygelsen om att detta leder till utveckling.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Volvo Parts AB med Jefferson Wells. Vid frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke 070-377 54 27 alternativt [email protected].

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Beredskaps - och säkerhetssamordnare till Flens kommun

Ansök    Maj 7    Flens Kommun    Controller
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdeg... Visa mer
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Arbetsuppgifter

Uppdraget som beredskapssamordnare är inriktat mot att stärka kommunens förmåga att hantera svåra samhällsstörningar. Du arbetar med att utveckla och samordna kommunens krisberedskap enligt lagen (2006:544) om kommuners och

landstings åtgärder inför och vid extraordinära händelser i fredstid och höjd beredskap. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att driva utvecklingsarbetet med krisberedskapsfrågor, civilt försvar och totalförsvarsplanering, identifiera och analysera risker, samt att genomföra övningar och utbildningar.

 

I uppdraget som säkerhetssamordnare ska du leda och stödja kommunens förvaltningar och bolag i det övergripande och strategiska säkerhetsarbetet.

 

Du ska inom ditt kompetensområde vara ett kvalificerat stöd för den övriga organisationen. Du samarbetar med externa aktörer lokalt, regionalt och nationellt för att uppnå samordning i planerings och förberedelsearbetet.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig med driv och engagemang som har en akademisk examen med inriktning mot risk- och krishantering eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du bör ha praktisk erfarenhet från arbete med riskanalyser och krisberedskap.

 

För att lyckas i rollen behöver du ha en utvecklad förmåga att se helheter samtidigt som du kan omsätta övergripande perspektiv och resonemang i praktisk handling.  Du ska ha lätt för att samarbeta, entusiasmera och bygga relationer. Arbetsuppgifterna kräver att du är analytiskt lagd och har ett strukturerat arbetssätt.

 

Du uttrycker dig väl i tal och skrift, har lätt för att pedagogiskt förklara komplexa sammanhang och är bekväm med att tala inför grupper. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort erfordras och eftersom tjänsten är säkerhetsklassad så måste du vara svensk medborgare. Registerkontroll kommer att ske innan anställning.

 

Arbetsplats

Tjänsten är placerad på utrednings- och strategiavdelningen som ingår i kommunledningsförvaltningen. På avdelningen hanteras kommunövergripande frågor inom exempelvis områdena information, informationssäkerhet, integration, infrastruktur, miljöstrategiskt arbete och allmänt utredningsarbete.

 

Omfattning/varaktighet

Tillsvidareanställning på heltid 

 

Lön

Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

 

Övrigt

Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun har subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Visa mindre