Vårdcentralen Flen
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
Kom och jobba hos oss i vackra Sörmland och Flen!
Med mindre än en timme från Stockholm finns det bästa av två världar. Här finns småstadens charm och närhet till storstadens utbud med goda pendlingsmöjligheter.
I fina lokaler bara ett stenkast från Flens centrum hittar du vårdcentralen Flen. Här möts du av ett glatt gäng på 35 medarbetare med olika kompetenser... Visa mer
Vårdcentralen Flen
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
Kom och jobba hos oss i vackra Sörmland och Flen!
Med mindre än en timme från Stockholm finns det bästa av två världar. Här finns småstadens charm och närhet till storstadens utbud med goda pendlingsmöjligheter.
I fina lokaler bara ett stenkast från Flens centrum hittar du vårdcentralen Flen. Här möts du av ett glatt gäng på 35 medarbetare med olika kompetenser, som kan erbjuda dig en bredd av erfarenheter, kunskap, engagemang och arbetsglädje. Tillsammans jobbar vi med knappt 7000 listade patienter med fokus på god patientrelation, kontinuitet och trygghet och där vi möter patienter i alla åldrar och från olika kulturer.
Vårdcentralen Flen är en väletablerad vårdcentral, där många arbetat länge. I vårt uppdrag ingår även BVC på familjecentralen i Flen samt tre äldreboenden och hemsjukvård. Här arbetar distriktsläkare, underläkare, utbildningsläkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare, arbetsterapeut, fysioterapeuter, beteendevetare och rehabiliteringskoordinator.
Dina arbetsuppgifter
Ett helhetsansvar för vårdcentralen och hela personalgruppen. Till vår hjälp har vi också stöd av ekonomi-, HR-resurser, verksamhetsutvecklare och chefsläkare inom divisionen.
I tjänsten ingår att:
• Ansvara för att driva vårdcentralen i enlighet med regelboken för bedrivande av primärvård i Sörmland – Hälsoval (Sörmlands modell för vårdval).
• Leda vård- och kvalitetsarbetet inom verksamheten tillsammans med dina enhetschefer och din medicinska rådgivare.
• Samarbeta med kommunen, sjukhuset, övriga aktörer samt inom divisionen.
• Engagera, motivera och skapa delaktighet hos medarbetare med målet att utveckla vårdcentralens samlade kompetens.
• Ingå i ledningsgruppen för division primärvård tillsammans med övriga 18 verksamhetschefer.
• Leda den interna ledningsgruppen som främst arbetar med strategiska och långsiktiga frågor.
• Ansvara för verksamhet, ekonomi och personal samt planering på såväl kort- som lång sikt.
• Ansvara för processer och förbättringsarbeten på arbetsplatsen där nya arbetssätt och digitalisering är en viktig del.
Din kompetens
Vi vill att du har en utbildning och legitimation inom något av hälso- och sjukvårdens legitimationsyrken samt att du har erfarenhet av att kunna leda vård på flera olika nivåer.
Det är en merit att du har erfarenhet av primärvård. Goda kunskaper i svenska och engelska, datavana samt körkort B är ett krav.
Du behöver vara en god kommunikatör präglad av en vilja att skapa en teambaserad och attraktiv arbetsmiljö som lockar både personal och patienter.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska vara tydlig och tycka om att leda och engagera samt vara målinriktad. Du bör vara en stabil och balanserad person med god lyssnarförmåga och även kunna visa upp ett icke-hierarkiskt förhållningsätt. I division Primärvård lägger vi också stor vikt på ett tillitsbaserat ledarskap och coachande.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Divisionschef division primärvård Anna Ormegard, 073-866 76 50.
Fackliga företrädare söks via Kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Då det är semestertider kan det vara svårt att nå kontaktpersonerna, lämna meddelande så hör vi av oss så snart vi kan.
Kom och jobba hos oss på Vårdcentralen Flen!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2021-08-15.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Visa mindre